/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Yahoo toolbar
Fra : nollerik
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 17-01-07 05:56

Jeg har lige fået en ny pc og installeret WindowsXP. Da jeg gik på nettet, blev IE klistret til med toolbaren og jeg kan ikke fjerne den igen - hverken ved edit-knappen i toolbaren eller ved tilføj/fjern progarammer. Nogender har gode ideer?

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 17-01-07 06:13

Jeg fik min fjernet ved at starte op i fejlsikret tilstand. (Tryk på F8 under opstart)

Derefter fjernede jeg den på almindelig vis (Fjern/tilføj programmer).

Ved genstart er toolbar'en væk.

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 17-01-07 06:20

Der er flere som har haft problemet. Her er der to tråde;
http://kandu.dk/Spg97729.aspx
http://kandu.dk/Spg94332.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 08:30

du burde kunne fjerne den i tilføj/fjern programmer - prøv igen -

hent så denne regcleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

gå i start - kør - skriv regedit - find yahoo under HKEY_LOCAL_MACHINE - slet hvad der står med yahoo (hvis du ikke lige bruger yahoo messenger - så skal du passe på ikke at slette den også) -

kør regcleaneren og delete hvad der er safe to delete

genstart - gå i stifinder og se om der stadig er noget yahoo tilbage - slet i så fald - kør regcleaneren på samme måde som før - genstart og du skulle gerne være af med toolbaren

Du har formentlig fået den ind via et andet program du har downloadet og ikke lige set der har været flueben til yahoo toolbar - den gør ingen skade - men den er godt nok irriterende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-07 10:03

I nogle tilfælde må du have anden hjælp, hvis miritdk's metode ikke virker:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?whichpage=1&TOPIC_ID=24102

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-01-07 10:32

Husk at slå systemgendannelse fra lige meget hvilken metode, du benytter..... Og husk at slå den til igen bagefter

Vaxen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-07 10:37

vaxen hvorfor dog det - yahoo toolbar er ikke snavs der skal renses ud

et ps - toolbaren kan findes under C programmer hvor alle mapper kan slettes - og derefter sikre sig via regedit og stifinder - samt regcleaneren som jeg skrev i mit første indlæg

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-01-07 11:23

Fordi den geninstallerer sig selv ved opstart - det har ikke noget med at gøre om det er snavs eller ej.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 12:03

næææ vaxen - det er ikke rigtigt - hvis den bliver fjernet rigtigt geninstallerer den ikke sig selv på nogen måde - medmindre man af en eller anden grund downloader den - enten via yahoo eller en opdatering til et program etc. hvor man netop overser fluebenet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-01-07 12:12

Gå i C:/Programmer og slet mappen Yahoo. Så er den væk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 12:16

tjaeehh stl_s det er så også skrevet som et ps

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-01-07 12:21

Tjaeh, det er såmænd ikke sværerer end det

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 17-01-07 14:10

Tak for svaret miritdk. Jeg slettede den i C:\programmer. Tænk at det var så enkelt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-07 15:42

ja og velbekomme