/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bedømmelse af tips.
Fra : m13ark
Vist : 1053 gange
500 point
Dato : 16-01-07 20:06

Jeg synes det er utrolig dårligt, at man kan være med til at afslutte et tip, ved blot at klikke på et symbol, og derved være med til at lukke runden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-07 20:10

Du behøver såmænd ikke engang at klikke på et symbol....

Som tips er bygget op er det (desværre) kun stjernerne der tæller.....

Det kunne være rart om ALLE som minimum skrev hvorfor de stemmer som de gør.....

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:14

Jeg kan forstå. at vi er enige

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:17

Hvis der skal være nogen ide i, at der skal tales om en bedømmelse, må man doh i det mindste forvente en ide om, hvad man mener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-07 20:23

Vi er HELT enige

Der er dog også en del der giver en forklaring på deres bedømmelse

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-01-07 20:32

Det er muligt, at det er for nemt at bedømme et tip - men utroligt mange tip er totalt uden indhold og indeholdet ofte kun et "link". Hvis den, der opretter tipset ikke gider, at komme med en fornuftig forklaring/indledning - er tipset totalt ubrugeligt og bidrager ikke til en videnbase.

I dag skal du minimum skrive et eller andet, at det så måske kun er en smiley er bedre end i gamle dage, hvor du kunne bedømme uden angivelse af tekst.

Skidt være med de point der kan uddeles, men der mangler en funktion - så andre havde en mulighed for at kommentere tipset, uden at give stjerner. Derved kan andre interesserede måske hæve den indholdsmæssige side af tipset.

Der er mange uskrevne regler på Kandu, som f.eks. at spørgsmål bør lukkes - men det forsynder mange sig imod. Og hvad skyldes det? - Dovenskab eller man har glemt, at man har åbne spørgsmål.

Og hvorfor skal det koste point, at se et accepteret svar - når det er lukket efter en time.
Ofte har man måske selv bidraget med kommentarer og vil gerne se resultatet - men man er måske ikke opmærksom på, at det er lukket før det er for sent.

Grundtanken med Kandu er god, men hvordan brugerne benytter siderne følger ikke altid intensionen.

Sådan er verden!

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-07 20:43

Jeg er også enig, og giver KANDU 3 ud af 5 stjerner!
Det må være det man forstår med en OMMER!

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:44

Du har ret i alt hvad du siger. Hvad kan man gøre ved det??

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:47

det er vel ikke Kandu, men de mennesker der deltager i de forskellige tråde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-07 20:49

Der er intet at gøre.....

Kandu bestemmer helt og holdent.....

Men vi kan bruge tiden til at diskutere det

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:50

Jeg synes ideen med Kandu er fantastisk, men der er lidt ærgeligt, at der er nogen der altid giver platte og useriøse svar, på de såørgsmål man stiller.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-01-07 20:51

er der andre der har samme mening??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-07 21:05

Hvis en bruger giver useriøse eller platte svar på det spørgsmål man stiller, kan man jo bare blackliste brugeren fra sin tråd/spørgsmål.

Der er også en bruger, der han fundet den funktion at blackliste en masse brugere, så det kun er "vennerne" der kan svare på enten spørgsmål eller bedømme tips LOL

På den måde kan man få sig point i tips og ikke være uenig i spørgsmål.

Det kaldes vidensdeling

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 16-01-07 21:08

ja jeg er fuldstændig enig med dig m13ark.men hvad gør vi???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-07 21:15

Måske er det lidt tankespind!
Hvis man nu skulle opgive en del oplysninger i sin profil, og at man kunne købe sig til disse oplysninger med sine point, så man havde navn og evt adresse, eller mail adresse på vedkommende, så kunne det måske gøre det, at de useriøse blev væk.
Hvis man studere de mange svar fra en enkelt bruger, så kan man udlede en konklution på personens seriøsitet!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-07 21:25

Citat
severino

Dato : 16-01-07 21:15

--------------------------------------------------------------------------------
Måske er det lidt tankespind!
Hvis man nu skulle opgive en del oplysninger i sin profil, og at man kunne købe sig til disse oplysninger med sine point, så man havde navn og evt adresse, eller mail adresse på vedkommende, så kunne det måske gøre det, at de useriøse blev væk.
Hvis man studere de mange svar fra en enkelt bruger, så kan man udlede en konklution på personens seriøsitet!

Ja det er tankespind!

Hvad tænker du dog på severino !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-01-07 21:47

Jeg bruger ofte et symbol (smiley) når jeg bedømmer et tips - det siger da langt mere end, de mange der skriver "ok" - eller andre der skriver noget helt uforståeligt, dog bedømmer jeg ikke tips der ikke har min interesse.

Men iøvrigt er det et åbent forum - så alle har vel lige ret til at bedømme tips.

Og derfor finder jeg det er mere forkert at man bliver udelukket fra at bedømme et tips fordi brugeren har blacklistet en.

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-01-07 21:51

Vil nødigt sige noget om dette FUK forum
Men til tider, kan man få *******************************
for et tips, der intet er VÆRD.

Væn dig til Kandu---------s brugere,
der er nogle, der aldrig giver POINT,
for noget,
KENDER IKKE TIL DET___________MEN SIKKERT GODT TIPS o.s.v

Hader personligt, at ligge et rimeligt godt TIP ud
herinde - fordi, der altid kommer en eller anden.
såkaldt TÅBE______og nedømmer dit TIP.

Men bortset fra DET, så blive VED,
er jeg til stede _ og kan bruge det, får ************ Øhhh

Men rager det mig en PIND, eller kender jeg ikke til det_
så får du ikke min mening.
Da jeg ikke mener JEG er kvalificeret TIL DET...

Men rend og hop dem der ABSOLUT SKAL AFGIVE
en FUK kommentar..........

Og i disse dage, er der blevet oprettet så mange nye
profiler, for mannesker der ikke ved ret meget,

HÅBER IKKE DU ER EN AF DISSE

PIS PÅ ANDRE, OG TRO PÅ DIG SELV.
DE SKAL IKKE LEVE AF DIG___________eller???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-01-07 21:55

Var det mig_____eller en genudsendelse_ af HVAD

Skulle lige have fjernet et /en JA_DAK
Online : 631

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-07 22:13

Det vanlige vrøvl

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 16-01-07 22:20

enig med dig tel.men prøv at være mere seriøs selv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-01-07 22:23

Seriøs - det ser jeg ingen grund til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-07 22:28

Jeg er meget enig med såvel spørgeren "m13ark" som "refi".

Derimod er jeg meget uenig med "bentjuul" når han skriver:

Citat
Jeg bruger ofte et symbol (smiley) når jeg bedømmer et tips - det siger da langt mere end, de mange der skriver "ok" - eller andre der skriver noget helt uforståeligt, dog bedømmer jeg ikke tips der ikke har min interesse.

Men iøvrigt er det et åbent forum - så alle har vel lige ret til at bedømme tips.

Og derfor finder jeg det er mere forkert at man bliver udelukket fra at bedømme et tips fordi brugeren har blacklistet en.

//bentjuul

"bentjuul" bør jo nok tænke over årsagen til at han eller andre er blevet blacklistet???

Jeg har personligt blacklistet temmeligt mange profiler. Der har altid været en årsag.

Du ved godt Bent Juul at mange profiler har givet mine tips "elendige" bedømmelser, KUN fordi de ikke kunne lide mig som person. Og et tip bør IKKE bedømmes udfra om man kan lide personen eller ej. KUN udfra selve indholdet og værdien af tippet.

Jeg har lagt tips der har fået 4-5 stjerner af alle neutrale og så er der en eller anden HADE-idiot der har skrevet: "Du er et fjols Arne, så du kan KUN få NUL stjerner fra mig".

Når der findes den slags idioter, synes jeg det er helt fint at udelukke dem fra Tip-vurdering.

BentJuul. Dit indlæg i denne tråd kan ikke få mig til at ændre min opfattelse af dig.

Du er måske nok en hyggelig fyr, men du er STADIG for dum til at få lov til at svare på mine spørgsmål samt vurdere mine tips.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 16-01-07 22:49

hahahaha arne.J , havde jeg været lidt mere vågen tidligere,,,,,så havde jeg nok opdaget at det var et tip du havde skrevet jeg fik æren af at bedømme.

nu var du heldig at jeg gav dig 3 stjerner,for havde jeh bemærket at det var dig der havde lagt det ud,så havde du fået NUL ja jeg er en af de useriøse,og jeg tillader mig at mene arne.j er en selvforherligende idiot sæt mig venligst på din lange black liste,så jeg ikke igen kommer til at give dig stjerner

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 16-01-07 22:55

Jeg synes bare at nogle er for hurtige til at bedømme tips.

Ofte bedømmes tips uden at være afprøvet, eller får en dårlig karakter fordi emnet er kendt af "bedømmeren", eller bare ikke interessere denne.

Hvis flere, f.eks. bare 10 medlemmer, fik mulighed for at bedømme, ville det give en lidt bredere bedømmelse.

Men det gælder åbenbart bare om at være med til at give stjerner.... mange tips er jo bedømt i løbet af MEGET kort tid.

Jeg savner også en mere seriøs begrundelse for den karakter man gi'r.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-07 22:55

knete - din lille dumme drengerøv. Det er hermed gjort.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-07 23:03

Knete -> Din bedømmelse var:
Citat
Bedømmelse

Fra : Knete

Dato : 16-01-07 17:14

--------------------------------------------------------------------------------
er ikke lige frem en biologi nørd,,,,,men det er da et oki og brugbart tip

Det viser jo også hvor lille din hjerne er. Alle der skriver oki er FOR dumme og ved ikke hvad bogstaverne OK står for.

Så du er for evigt dømt UDE. Din far ville sige EN OMM'er

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-07 23:10

Tænk på hvordan kandu ville fungere, hvis der skulle tages hensyn til hvordan hver især af brugerne synes det skulle fungere. LOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-07 23:11

Helge -> Jeg er enig med dig. Men det bør være et spørgsmål om at bedømmerne lærer at lade være med at bedømme tips som de ikke har forstand på. Men mange af Kandu's brugere er meget unge og mangler alm. opdragelse. De har hverken forstand eller alder til at bedømme et tip, derfor bliver tip-bedømmelserne så tilfældige. Se bare den seneste snak mellem mig og knete-drengen.

Ha ha

Af samme grund er jeg ikke så ofte herinde som jeg tidligere har været.

Jeg synes at der går lidt for meget Teenager i det. Og så er det ikke længere så sjovt at være med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-07 23:16

arne.jakobsen

Du er bare gammel og kan ikke følge med Ha Ha Ha Ha

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 16-01-07 23:21

Hvorfor fanden falder I altid sådan over AJ.

De gange AJ har svaret på mine spørgsmål/indlæg har han da været ok.

Gå efter bolden - ikke manden

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-01-07 01:26

Citat
Hvorfor fanden falder I altid sådan over AJ.

De gange AJ har svaret på mine spørgsmål/indlæg har han da været ok.

Gå efter bolden - ikke manden

det er payback fra den gang,hvor arne.J tonsede rundt som en anden idiot herinde og sparkede den ene mand efter den anden i hovedet ,,,,,

og fordi han lyver

og fordi han er så dum,at bare fordi han er en gammel nar selv,så tror han det legitimt at flette en masse brok over ungdommen ind i enhver argumentation

jeg kan godt finde på mere,hvis du synes

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 17-01-07 06:34

[
gåefter bolden ikke manden.]Indsæt din tekst her[/CITAT]

ikke alt det personlige.

hold os til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 17-01-07 09:50

Det er mærkeligt som "de gamle hoveder" herinde i dette forum føler sig hævede over andre og mener de er moralens vogtere, der ligger inde med de vise sten der fortæller hvordan man skal og ikke skal opfører sig på Kandu? Det er nemlig ALTID de samme personer der forurener forummet med disse langstrakte intetsigende diskussioner om "hvorfor tip ikke bliver bedømt ordenligt", "point der bliver snydt med", du skal tale ordenligt til mig", "du er ikke selv bedre for du har engang...", "sådan kan du ikke skrive da..." osv osv.

Ovenstående har været diskuteret i uendeligheder!

Føler i jer som "teamet bag Kandu" fordi I er gamle i gårde?

Måske er det på tide at komme videre!

Nu er der sikkert nogle der straks hopper ind og bruger søgefuktionen til at finde ud hvornår jeg selv har deltaget i lignende, og jo, det har jeg, men man lærer jo efterhånden nye ting.

Det mest åndsvage er så, at ved at jeg skriver dette indlæg, så deltager jeg selv i tåbelighederne. (Måske er grunden bare at det da også er morsomt at svine hinanden til).

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-01-07 12:58

m13ark

Citat
m13ark Vist : 218 gange
500 point
Dato : 16-01-07 20:06

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg synes det er utrolig dårligt, at man kan være med til at afslutte et tip, ved blot at klikke på et symbol, og derved være med til at lukke runden

Det er tilfældigt, hvem der "afslutter" et tip.

Der kan være flere brugere, der skriver på samme tid, men den der først trykker på send får sin bedømmelse med, hvis det er 5. og sidste mulighed for at bedømme.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 17:55

FANTASTISK... Jeg skal love for, at mit indlæg kunne bringe sindene i kog. DEJLIGT, men er det ikke et godt bevis på, at der er nogen der ikke har fattet hele ideen ved denne form for udveksling af tanker og ideer. Nogen mener at et angreb er det bedste forsvar, og andre har meget svært ved at holde sig til emnet. Hvor blive personlig. Det er vel meningen , at der skal så mange meninger frem som muligt, eller har jeg totalt misforstået?? Måske skulle der slet ikke deles point ud for gode tips?
Hvis man ikke har brug for det pågældende tip, burde man i alle tilfælde holde sig for god til at bedømme det med et åndsvagt symbol, eller en dårlig bemærkning.
Til sidst; hvis man har personlige opgør, har man jo mulighed for at skrive til sin rival, så andre kunne slippe for perfide skænderier. TAK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-07 18:09

m13ark jeg er helt enig med dig i denne betragtning
Citat
Hvis man ikke har brug for det pågældende tip, burde man i alle tilfælde holde sig for god til at bedømme det med et åndsvagt symbol, eller en dårlig bemærkning.

Hvilket jeg også skriver her http://www.kandu.dk/spg99081.aspx#1075748 så vi er vist ikke så langt fra hinanden

//bentjuul

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 19:02

Jeg har været inde på dit anviste svar, og jeg synes det er noget sludder. Hvis man skal give et anvendeligt svar på et tip, bør svaret,,,efter min overbevisning"" indholde en vurdering, og ikke et symbol. Er det fordi du ikke gider at give en forklaring på din accept, eller er det fordi du vil forsøge at score point. Det er efter min mening ikke fair, for de mennesker der sidder med en god forklaring, og iøvrigt kan bidrage til et interesant tip, med en god forklaring. Et symbol indeholder ikke nogen forklaring. Giv dig tid, og gør os andre en tjeneste.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-07 19:22

Et symbol kan udmærket være en forklaring.
Et symbol/billede siger mere end 1000 ord.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-07 19:28

Ja du har så valgt at overse følgende som svarede til det Citat jeg referede til fra dig
Citat
dog bedømmer jeg ikke tips der ikke har min interesse.

og det er egentlig ret væsentligt.

Hvis jeg syntes et tips er brugbart for mig får det en glad som denn hvilket selvfølgelig betyder at man er glad for tippet selvom 95 % af alle tippene er vist før. Men det gør dem ikke dårligere.

Og at du syntes det er noget sludder, er da ikke ensbetydende med at du har ret !!

Du har vel stillet spørgsmålet ud fra at få synspunkterne frem ??? eller hva' ????

Så skriver du
Citat
eller er det fordi du vil forsøge at score point

Kan du ikke lige forklare hvordan jeg kan "score" Point på andres tips ???

Og til din oplysning - så fortsætter jeg som hidtil

//bentjuul

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 19:29

Bestemt ikke enig. I mange situationer JA, men ikke i denne sammenhæng

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-07 19:33

Jo

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 19:40

nu er vi præcis der, hvor de der gider og synes det er en god ide. er stået af, så derfor gider jeg ikke høre mere på dig. BENTJUUL

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 17-01-07 19:42

Citat
m13ark Vist : 274 gange
500 point
Dato : 16-01-07 20:06

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg synes det er utrolig dårligt, at man kan være med til at afslutte et tip, ved blot at klikke på et symbol, og derved være med til at lukke runden

som tidligere nævnt er det tilfældigt, hvem der kommer til at afslutte et tip.

Reglerne på kandu bliver overholdt.

Hvis søgefunktionen nu virkede, så ville der måske også komme færre gentagelser af det/de samme tips.

Der er for mange gentagelser.

Men det er ikke ulovligt at bedømme et tip med et symbol.

Send en mail til kandu om den ændring du ønsker. Hvis du er meget heldig, så ændrer de det til det du vil have. Men jeg tror ikke der er enighed blandt brugerne om hvordan kandu skal fungere. Vi har hver især vores mening.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 19:43

Jeg har blacklistet de to jeg mener er med til at skabe den dårlige stemning her på Kandu. Måske er der nogen der er uenige med mig, men det er precis de to der er en pain.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-07 19:43

Er det fordi jeg ikke skriver jeg er enig med dig men du må leve med at jeg ikke er enig.

Og jeg har så vidt jeg kan se holdt mig til dit emne eller hvad ???

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 19:55

Fjerner lige et "flueben"

Nu bliver det for plat.....

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 20:00

REFI Hvad er plat????

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 17-01-07 21:47

enig med mange,men der er ogsæ mange der bare sætter en smiley.
og jeg syntes at det er forkert at være på nakken af arne altid, for han har meget godt at sige.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 22:22

Jeg er sådanset ikke på nakken af nogen, men jeg synes det er noget fis, at diskussionen skal drejes i en forkert retning.Lad os holde os til emnet, så vi ken gøre en insats, for at holde tingene på rette spo.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 17-01-07 22:28

enig med med m13ark lad os holde os tll emnet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 22:34

Citat
Jeg synes det er utrolig dårligt, at man kan være med til at afslutte et tip, ved blot at klikke på et symbol, og derved være med til at lukke runden

Ikke noget spørgsmål - blot en konstatering....

Citat
REFI Hvad er plat????

Dette har INTET med dit spørgsmål (som ikke er et spørgsmål) at gøre

Citat
Jeg har blacklistet de to jeg mener er med til at skabe den dårlige stemning her på Kandu. Måske er der nogen der er uenige med mig, men det er precis de to der er en pain.

Den slags skaber blot ENDNU mere diskussion

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 22:36

Kan vi... nogen af os,,, blive enige om, at der skal lidt mere konkrete svar til, for at man kan blive godkendt som seriøs anmelder af et tip?? Og hvad gør vi så ved det??? Skulle man foreslå KANDU, at ændre preceduren?? og det næste er så:: hjælper det??

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-01-07 22:38

Der er på nuværende tidspunkt 348 der har set indlægene, så jeg formoder, at der er interesse for emnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 22:59

Du kan INTET gøre....

Accepter Kandu som den er....

At mange har set det siger INTET... (de eneste der har set det er dem der deltager)

Du kan gå til et andet spørgsmål og gå tilbage til dette - så tæller den 1 mere...

Du kan oprette et spørgsmål der aldrig får en kommentar...

Sidde og klikke på det 400 gange - så er der 400 der har set det

Godkendelse af svar
Fra : m13ark

Dato : 22-02-07 16:55

Tak for svaret ans. Du har nok ret. Vi kommer ikke videre i denne sag, men jeg synes dit bud har været det bedste.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-06-09 14:36

Citat
Accepter Kandu som den er....

Nemli....

Først til mølle...det principet

Om man så har interasse for tippet eller ej

Det det handler om, i bund og grund, er at mange har ondt i, fordi deres tips ikke bliver 5xxxxx bedømt, bare fordi de selv synes at deres tip er ekstraordinært...som så sjældent sker

Find jer i det eller find et andet forum at deltage i...der findes masser af dem