/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorer fryser
Fra : absolut43
Vist : 660 gange
60 point
Dato : 09-01-03 00:39

Jeg har et kæmpe problem med min explorer. Den fungerer fint når jeg har ét vindue åbent, men så snart jeg åbner vindue nummer to, fryser explorer.

Jeg vil sætte stor pris på den hjælp jeg kan få.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 01:08

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

"absolut43" <absolut43.news@kandu.dk> writes:

> Jeg har et kæmpe problem med min explorer. Den fungerer fint når jeg
> har ét vindue åbent, men så snart jeg åbner vindue nummer to, fryser
> explorer.

Når du ikke giver mere information, må du desværre regne med dårligt
informerede svar. Mit bedste råd, som i øvrigt er ment bredere end
blot som et svar på dit spørgsmål, er at opgradere til en anden
browser end Internet Explorer. Denne har store problemer med alt, hvad
der hedder sikkerhed, med mindre man ved en masse om computersikkerhed
og formår at sætte den fornuftigt op. Jeg vil anbefale enten Mozilla
eller Opera, men der er også mange andre gode at vælge imellem.
Mozilla er fri og gratis software, Opera fåes i en reklamebetalt
version (dvs. den viser reklamer, omend diskret efter forholdene) og
en købeversion.

http://www.mozilla.org
http://www.opera.com

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj4cvUkACgkQYu1fMmOQldWRSQCfeOM4px4jmmmJHAD6Vn0vZEk3
izQAoN3da0NvcXYzAQNDaBoWFQ8tCpV8
=XyPu
-----END PGP SIGNATURE-----

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 09-01-03 11:10

Jeg syntes for det første ikke at det er nok at komme med et link til windowsupdate.
Det er muligt det ville løse noget, men det kan man jo på intet område være sikker på. Forlang istedet noget mere information.

For det andet er det for langt ude at foreslå en anden browser! Come on! Det er tydeligt at se at Martin (nyhedsbrugeren) til enhver tid ville bruge mozilla eller opera eller netscape eller i det hele taget alt andet end Microsoft's produkter (browser ihvertfald), og godt for ham at han så også bruger Linux. Martin er jo allerede anti M$ fanatiker. ;)
Microsoft Internet Explorer er muligvis ikke særlig sikker, men det var jo heller ikke problemet, vel?

Hjælp dog personen istedet for at komme med foreslag om at skifte produktet ud! Forlang noget mere information fra personen og vent på det, fremfor bare at fyre et ligegyldigt og nyttesløst svar af.

Jeg har mine meninger, og det skal jeg have lov til. Om andre er enige er jo op til dem. Jeg taler for det meste for spørgerens side, og mener at de har krav på et ordentligt svar.

Men til absolut43 kan jeg sige at du desværre bliver nødt til at uddybe dit spørgsmål noget mere, da det er umuligt for nogen at hjælpe dig på det grundlag at din browser fryser :(

/Dysmorf

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 09-01-03 11:12

OK, den der "sad-smiley" er godt nog ret vred... Det var altså ikke lige meningen at den skulle udtrykke så megen vrede...

Kommentar
Fra : absolut43

Dato : 09-01-03 11:38

Mange tak for jeres kommentarer, jeg er ny på dette site. Jeg vil nu prøve at komme med nogle uddybende oplysninger:
Jeg har stofanet, som har fungeret optimalt indtil for få dage siden - da begyndte min explorer at fryse. Jeg læste et gammelt indlæg om, at der kunne være nogle opdateringer fra Norten som kunne skabe problemer - der skete dog intet ved at afinstallere Norton. Jeg har også opdateret min explorer via Microsoft update. Begge har ikke hjulpet mig, lige så snart jeg åbner vindue nr. to, fryser min explorer. Når jeg går ind i Windows task manager står der "not responding" for det vindue jeg åbnede først - ved ikke om dette hjælper noget.
Håber at dette kan hjælpe yderligere -hvis der ønskes andre informationer skal jeg gladeligt komme med dem.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-01-03 12:40

absolut43, hvilket operativsystem bruger du

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-01-03 13:42

Dysmorf, jeg har ikke lige tid til at uddybe (men det kommer, for jeg har også mine meninger) men imellemtiden kunne jeg godt tænke mig at:

* Få defineret "krav"
* Få at vide om du har 3 års erfaring i at hjælpe folk, så du kan påstå at win-update ikke ville virke i minimum 25% af tilfældene

Om det er xp, nt4, 500 mhz, 1500 mhz, eller min gamle mors computer, så er man nødt til at starte et sted
Jeg kunne godt spørge om den er blå eller sølvfarvet, eller om det er win XP build 2600, og om han har service pack 15 på computeren, hvad forskel gør det

Hvis du kigger rundt på kandu.dk, så følger jeg problemet "til døren"

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 09-01-03 14:01

Det er rigtigt at winupdate "kan" hjælpe i mange tilfælde, men det mener jeg ikke er et svar. Og ja, jeg har mere end 3 års erfaringen i rygsækken. Og ja, jeg er supporter.

Du behøver ikke at fylde kandu.dk med unødvendig sarkasme. Jeg kan godt forstå at du bliver lidt vred når jeg skriver sådan noget, men det var såmend heller ikke dig der var det største problem. Efter min mening burde et svar være uddybende og ikke mindst brugbart. Man kan på grundlag af spørgsmålet ikke danne noget svar, så derfor mener jeg at det ville være på sin plads at bede om mere information før man forsøger at afgive et svar.
Som du selv skriver mener du at dit svar altså kun er 25% sikkert. Det er ikke nok for at du vælger at svare (efter min mening). Er man 100% sikker på at ens svar er korrekt (hvilket er meget sjældent i denne kategori), kan man vælge at sige det er et svar, ellers skal man holde sig til kommentarene.
En kommentar kan jo også accepteres som et svar, så derfor mener jeg ikke at man skal være den første om at afgive et svar bare for at svare, men derimod blot kommentere.

Det der irriterede mig mest var nyhedsbrugerens kommentar, som jo ikke hører nogen steder hjemme. Det løser måske problemet, men kun hvis man er interesseret i at udskift sin browser.

Det var bare det... Du skal være velkommen til at kommentere, men skulle det så egentlig ikke foregå et andet sted?

/Dysmorf

PS: Krav var nok et dårligt valgt ord. Men jeg mener da at brugerene kan forvente noget brugbart herfra, og ikke kun nyttesløse links (ikke sagt at dit link var nyttesløst) og ideer til at udskifte OS, browser eller whatever det måtte være. Enig?

Kommentar
Fra : absolut43

Dato : 09-01-03 14:07

Mit operativsystem er XP pro, og jeg har hentet alle opdateringer. Min computer er forholdsvis ny: AMD XP2000+ processer, 512 DDR ram, TNT3 120MB.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 21:49

Jeg har ledt en del efter en løsning, men har intet interasant kunne finde.
Hvis problemmet er løst, så luk spørgsmålet, ved at acceptere et svar, ellers tryk på afvis og forhøj point-tallet med minimum 2 point, på denne måde får alle kandu's brugere en mail om dette spørgsmål igen

Uffe

Dysmorf, de 25% var sat lavt for at være sikker på du svarede ja, tiden er for kostbar til diskutioner, jeg forstår dig godt, og jeg tror også du har en bare lille forståelse for mig, så slut herfra

Kommentar
Fra : absolut43

Dato : 13-01-03 22:25

Jeg har stadig ikke fundet en løsning på problemet. Jeg opridser kort ovenstående: Jeg har stofanet, som har fungeret optimalt indtil for få dage siden - da begyndte min explorer at fryse. Jeg læste et gammelt indlæg om, at der kunne være nogle opdateringer fra Norten som kunne skabe problemer - der skete dog intet ved at afinstallere Norton. Jeg har også opdateret min explorer via Microsoft update. Begge har ikke hjulpet mig, lige så snart jeg åbner vindue nr. to, fryser min explorer. Mit operativsystem er XP pro, og jeg har hentet alle opdateringer. Min computer er forholdsvis ny: AMD XP2000+ processer, 512 DDR ram, TNT3 120MB.

Accepteret svar
Fra : kirhed

Modtaget 60 point
Dato : 21-01-03 09:38

Hej
Jeg har lignende problemer og forsøgte også opdateringer uden det hjalp. Når jeg åbnede explorer stod der "Enter Keyword or Web Address here" i stedet for min startssides adresse. Jeg fandt en side der handler om parasitter, og det viste sig at jeg har mange af dem på computeren. Jeg har aldrig hørt om det før, måske det også kan hjælpe dig. På denne side kan tjekke om du har parasitter ... http://doxdesk.com/parasite/

Venligst kirhed

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 01:43

hvad nu ???
Virker det

Godkendelse af svar
Fra : absolut43

Dato : 04-02-03 12:28

Tak for svaret kirhed. Jeg havde indtil flere parasitter på min explorer. Vha. af hjemmesiden og ad-aware samt Spybot - Search & Destroy, har jeg nu fået løst problemet. Mange tak for hjælpen.