/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern orm W32RAHack!hmt.
Fra : axelbjarne
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 16-01-07 05:24

Hvordan fjenes denne orm nemmest....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-01-07 05:26

Navnet på ormen skulle have været gentaget i teksten, men jeg gør det så her i stedet for...

W32RAHack!hmt.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-07 09:58

Kom lige med en HijackThis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kør denne scanner bagefter:

1.

Hent denne virus scanner ned til skrivebordet.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

---------------------------------------------------------
2.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

---------------------------------------------------------
3.

Kør nu zipfilen som du hentede og klik UNZIP, så bliver scanneren pakket ud og brugerfladen åbner.

Sæt et flueben i DRIVE. Klik nu på Scan/Clean, og så scanner den for virus og sletter hvad den finder.

---------------------------------------------------------
4.

Jeg vil gerne se hvad scanneren har fundet og slettet, så gør venligst dette når scanningen er færdig (KAN tage lang tid):

I vinduet VIRUS LOG INFORMATION (vinduet åbner KUN hvis scanneren finder virus) markerer du teksten med musen, og trykker så på CTRL og C knapperne samtidig. Så er teksten kopieret til udklipsholderen. Sæt det ind i et tekst dokument (f,eks Notesblok eller Wordpad), og sæt det ind i tråden i dit næste indlæg.

OBS: Scanneren kan også generere en meget lang log. Den skal du venligst IKKE kopiere ind.

Luk scanneren ved at klikke EXIT og EXIT igen (Ignorer reklamen for købe versionen).

Skal på arbejde nu, så jeg ser på det i eftermiddag.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-01-07 18:22

Jeg har ikke mulighed for at afprøve det før torsdag, da det ikke er min computer der har det inde.

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-01-07 18:34

Helt ok.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-01-07 18:56

Tak for svaret stl_s.
Det var nok at bruge 1.
Ormens fulde navn var: Net.Worm.Win32.Allaple.a

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-01-07 19:17

Tjaeh, vira har jo forskellige navne, afhængigt af antivirusfirmaet. Godt det lykkedes .