/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pengetræ
Fra : chicapigen
Vist : 4248 gange
100 point
Dato : 15-01-07 22:33

hejsa
er der en der kan fortælle mig hvor jeg finder et billede af et pengetræ, det skal være den stueplante der har ligesom små runde vandfyldte blade og ikke den med de aflange smalle blade jeg skal bruge det til en opgave jeg er ved at lave.

venlig hilsen

chicapigen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-07 22:42
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 22:50

http://images.google.dk/images?hl=da&q=Crassula+ovata+&btnG=S%C3%B8g+i+billeder

masser at vælge imellem - det er et paradistræ - latinsk navn Crassula ovata

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 22:53
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 23:00
Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 15-01-07 23:01

Tak for svaret Nordsted1. også til dig miritdk

nu har jeg fået billeder i lange baner så nu skulle der da være noget at vælge imellem

tak for hurtigt svar

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 15-01-07 23:04

ja det ligner mormors vindues karm , det er godt nok også en special plante.....gad nok vide om jeg vandt i lotto hvis jeg købte sådan en hihi............den hedder vel ikke pengetræ for ingenting

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 23:08

Selv tak

miritdk... dit link fra "mormors" vinduskarm, ligner min, med paradistræ og svigermors skarpe tunge... men jeg er altså kun mormor til nogle kaniner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 23:16

den der skarpe tunge vil jeg såååååå gerne have - men i en ordentlig størrelse koster den jo en formue

har du også mormorgardiner nordsted ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 23:21

Mine skarpe tunger er også kun nogle små nogle, lige indkøbt. Jeg har ikke mulighed for at have så mange planter

Jeg kan ik' huske hvordan min mormors gardiner ser ud, men jeg tror ikke de var lige som mine, hvide gennemsigtige med en blank stribe i, og så beigefarvede foldegardiner??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 23:23

jeg vil også have foldegardiner

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 23:31

Jeg skal nok fortælle dig om du behøver være misundelig, indtil nu har det været for mørkt til at jeg har fået prøvet dem af... De er købt i Jysk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 23:32

aha !!!