/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hemmelig Management nu Aktiv
Fra : svendgiversen
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 15-01-07 22:30

Tak for en tiltrængt kapacitetsudvidelse af kandu, men, men...

I det firma hvor jeg arbejder meddeler vor IT funktion i forvejen, når der er nedbræk i vore administrative systemer. Eksempelvis: ”Vort SAP system er nede natten til søndag på grund af opdatering” (i modsætning til eksempelvis kandu skal virksomheds systemer jo helst være operative på hverdage). Og vi får naturligvis besked om når systemet igen er virksomt...

Lørdag morgen var jeg i færd med at hjælpe en kandu bruger med at finde hendes oldemors gravsted i Canada. (altså ikke noget præserende, oldemoderen har jo været død i næsten 100 år; andre kunne være i færd med noget, der hastede mere...)
Jeg skrev www.vancover.ca. Et par klick senere havde jeg hele byrådet i denne store by næsten ved Stillehavet. Med navne, photos, net kontakt anvisninger, E-mails etc.

I samme forum skrev en anden kanu bruger for nylig, at det var lykkedes ham at få kontakt til én person i kandu’s ledelse. Noget det tilsyneladene vakte opsigt også uden for vort lille slægts forum...

Måtte teamet bag kandu blive en lige så synlig Bestyrelse som ledelsen i de canadiske byer...
Så kan vi også lettere takke dem for en stor uvildig indsats, Svend

Og da det jo helst skal være et spørgsmål: Hvem overtaler kandu ledelsen? eller Hvorfor ikke??

Og endnu et ”men” affødt af dette budskab, og tilføjet søndag aften... >Vi forventer at komme op igen i løbet af lørdagen.

Kandu’ s ledelse er jo ikke de første, der undervurderer en server udvidelse, men en opdatering, også om det forlængede tidforløb, ville have været på sin plads...
Hvad med: >Vi forventer at komme op igen i løbet af Søndagen... Mandagen...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-07 00:25

den helt store forbedring var at kandu i det mindste viste de var nede - det har de aldrig gjort før

varslet - jooooo det var vi sådan set http://www.kandu.dk/tip15385.aspx

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 01:02

Ja, men sgu da ikke af Kandu. Det ville da osse være for meget forlangt

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-07 01:57

[vitat]
Og endnu et ”men” affødt af dette budskab, og tilføjet søndag aften... >Vi forventer at komme op igen i løbet af lørdagen.
[/citat]

Det budskab stod der fra lørdag kl. 12:00

Så kandu havde taget højde for at de muligvis ville færdige om lørdagen. Det blev ikke lovet.

Citat
Og da det jo helst skal være et spørgsmål: Hvem overtaler kandu ledelsen? eller Hvorfor ikke??

Hvorfor gør du det ikke selv? eller hvorfor ikke?

Jeg kan ikke se det store problem, der blev jo gjort opmærksom på hvorfor kandu ikke var tilgængelig.

Husk det er gratis at bruge kandu, hvis man er utilfreds, så kam man jo bare finde et andet forum.

Men kandu er da blevet hurtigere og det var det, der var formålet med at lukke kandu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 02:55

Gratis eller ej, derfor kan da fandme da godt medele sig. Det er jo ikke den eneste gang de udviser den arrogance, som brugerne ofte er udsat for af det såkaldte team. Jeg tænker her specielt på, at de ikke engang gider svare på en mail, som de selv opfordrer til at indsende, hvis man vil dem noget.

Så om igen Ans.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 02:56

Glemte lige..... Det koster jo ikke en bøjet femøre og tar NUL tid for dem at meddele sig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-07 07:13

God morgen og tak for nattens indlæg...

Ja, jeg overreagerede vist?

Men forestil jer I har fundet et par nye brikker til et halvfædigt stort pudslespil, helt i Vancouver;
og når I så skal til at placede dem, er brættet væk...
Og det kommer ikke tilbage hele lørdagen som forventet, og heller ikke hele søndagen;
og mandag morgen skal vi igen på arbejde...

Jeg havde ikke set det pågældende tips,
det kan man vel ikke forvente alle brugere i andre dele af kandu gør?

Og jeg forstår ikke det hemmeligheds kræmmeri der er omkring kandu' s ledelse.
(Grelt i forhold til eksempelvis bystyret i Vancouver, derfor min overreaktion).
Og de indførte reklamer placeret lige under vore spørgsmål irriterer mig,
men ellers havde vi vel ikke penge til kapacitetsudvidelsen?

Iøvrigt er jeg godt tilfreds med kandu,
også fordi man kan tillade sig at komme med sine personlige meninger ind i mellem.
Andre steder må man holde sig strengt til spørgsmålene.

Ja jeg kunne selv spørge, det vil jeg overveje...
Men når så mange andre forgæves har forsøgt, mon ikke et massivt gruppepres vil virke bedre?

Hilsen, Svend på vej til arbejde...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-07 08:09

tja, jeg sidder nu og hygger mig med, at det hele her hos mig går meget hurtigere end før omtalte lørdag.

det ka'jutte betale sig, fortsat at ærgre sig over manglende svar fra kanduteamet.
i det mindste kan vi da nok være enige om, at de ikke gør forskel på folk ved at svare i flæng.

sku' vi ikke ta' å fryde os i flok og forsøge at sende nogle positive energier ud i verden.

høhø...... aasehippie?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-01-07 08:11

Og hønsestrik LOOL

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-07 08:21

ja klumme, du kan sagtens få et par opskrifter her i hønsestrik. ny vest og kasket??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-01-07 16:42

Mit spørgsmål er nu sendt som Email til service@kandu.dk

Er det sådan man skal gøre fat et få kontakt med kandu' s ledelse, Svend

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-01-07 18:45

jeg har prøvet - men fik ikke svar retur. har sendt 4 - 5 mails i alt, men husker efterhånden ikke mere, om det var til service eller kanduteamet, sikkert begge.
har forresten også på opfordring sendt to til en navngiven person ang. ny smiley - nul svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-01-07 18:52

Kandu har i lang tid ikke svaret på mails. Jeg tror de blev trætte af at brugere, der ville melde sig ud af kandu, af andre brugere blev opfordret til at bruge kandu som mailadresse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-01-07 14:06

Jeg får vist heller ikke svar og det er jo ikke kun et service spørgsmål...

>om det var til service eller kanduteamet, sikkert begge...
hvilken mail adresse benyttes til den sidstnævnte kontakt mulighed?

Det kan da ikke være rigtigt, at man ikke kan komme i kontakt med kandu' s ledelse,
de opfordrer jo selv til en dialog, Svend

Kommentar
Fra : Kandu.dk

Dato : 19-01-07 15:42

Kandu's ledelse er ikke mere hemmeligt, end at man, med en beskeden indsats, sagtens kan finde frem til dem, det er da flere som har gjort. Dette er dog ikke ønskeligt fra ledelsens side.

Ikke alle brugere har så meget selvdisciplin, at de begrænser sig til kun at anvende den kanaler, som er beregnet til lige det problem, de står over for. Der florerer en holdning bland nogle bruger, at intet er for småt, til at kræve en umiddelbar handling og udtømmende svar. Uden skelen til, at en ledelse typisk ikke kan deltage i en løsning af daglige driftsproblemer.
Det har man en specialiseret medarbejderstab til. Disse medarbejdere modtager meget høje mængder af mails, nogle mere tidskrævende end andre at behandle. Det er derfor ikke altid muligt, at reagere inden for en kort tidsfrist, selv om dette er målet.

Det er således både en sondring af problemets omfang, samt den dertil hørende servicekrav, som ledelsen ikke ønsker at lægge ud til den enkelte bruger.

Derfor findes der netop ikke en ledelse@kandu.dk postkasse, men at de dygtige servicemedarbejdere skal kunne foretage denne vurdering og videresende mails med kvalificeret indhold videre til de i ledelsesgruppen, som det pågældende ansvars området hører under.

Vi håber at dette kan bidrage til at afmystificere det "hemmelige" bag ledelsen for Kandu.dk og ønsker alle en fortsæt god fornøjelse med sitet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 16:03

Svend, så fik du svar LOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 16:03

Tak Kandu. Det er dejligt at høre fra jer. Jeg forstår godt jeres problem med de utallige mails, men hvis I blot ville gi et praj, når der ind i mellem er noget galt, og I er bekendt med det.

Og tak for sitet forøvrigt

Skulle I en dag finde på at det skulle koste en smule, vil jeg stille mig forstående for dette. Jeg mener eksempelvis 100 kr. om året vælter vel ikke nogen brugere, men kunne være en økonomisk hjælp til Kandu.

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 16:13

Klumme

Jeg tror at kandu har fået mange mails. Ikke kun om problemer på/med kandu, men der er af andre brugere blevet opfordret til at ændre mailadressen til kandu hvis man ønskede at melde sig ud.

Jeg betaler da gerne 100 kr. om året for at være bruger på kandu, hvis det kan gøre kandu bedre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 16:18

Nåå ja... det der udmelding osv... Det må de jo bare lære at leve med. Sådan er systemet bygget op.

Og det med økonimisk tilskud.....hvis det er ønsket og nødvendigt, så var det netop det jeg mente..... en 100 mand kan da ikke vælte det for nogen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 16:25

Hvis det skulle komme til at koste 100 kr. om året, så var der måske ikke så mange dubletter LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 16:28

Nåååå nej den var go.... Der var nok en og anden, som skulle lidt på en profilslankekur -

MEN MEN jeg vil altså ikke af med Krummen, så jeg må hoste op med 200,-

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 16:33

Det var nu heller ikke dig, jeg tænkte på

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-07 16:52

Tak til ledelsen af kandu.
Jeg forstår jeres synspunkter langt hen af vejen...

Jeg var ikke tilfreds med jeres varsling af opdateringen sidste weekend,
mest fordi jeg var i gang med noget spændende; for mig, men ellers langtfra en hastesag.
Og slet ikke med den forældede: "Vi forventer at komme op igen i løbet af lørdagen."

Jeg forstår godt I ikke ønsker at blive overøset med alskens banale praktiske problemer,
men samtidig efterlyser I jo netop brugernes tilbagemeldinger...

Hvis I nu struktuerer et kandu ledelses kontakt mail system fordelt på jer alle sammen,
så lover jeg på alle fornuftige kandu brugeres vegne at I ikke bliver misbrugt med ulødig information
Og I har jo også mulighederne for at blackliste de få der måtte overtræde disse rammer...

I kan jo stadig henvise til det eksisterende service@kandu.dk angående alle praktiske problemer...

Så har I vel:

-en formand der tager sig af de overordnede koordinations og ledelses problemer.
-en kasserer der tager sig af finansielle opgaver/problemer
-nok aflastet på indtægtsiden af mindst én der har kontakten til de nye firmaer med reklame behov
-og sikkert flere EDB kyndige dataloger med kontakt til jeres net software support
-har jeg glemt nogen...

Lav en struktueret fordeling på disse personer/instancer og ingen af jer bliver mails overbooket
På Ære, Svend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 17:19

Tak for kaffe

Jeg skal love for, at Svend lige får møbleret om på Kandus ledelse og sørger for at organisationen kommer på plads. Gu ved hvad de siger til det?? Tænkte bare, at det kunne være, at teamet havde deres egen mening om hvordan deres site skulle styres.

Øhhh Svend..... tager du ikke store ord i munden. Jeg mener hvordan kan du love noget som helst om, hvad andre brugere gør eller ikke gør?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-07 17:46

>tager du ikke store ord i munden...

Jo jeg gør, men lever vi ikke i et net baseret informations samfund...
Ingen kan / bør gemme sig bag noget, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 17:46

Svend

Glæd dig nu over de ændringer, der er sket.

Kandu har d.d svaret på nogle spørgsmål.

http://www.kandu.dk/tip15444.aspx

Men du kan jo også deltage i denne tråd http://www.kandu.dk/spg99214.aspx

Citat
så lover jeg på alle fornuftige kandu brugeres vegne at I ikke bliver misbrugt med ulødig information

Er ovennævnte citat så et eksempel på en lødig information.

Svend lov nu ikke mere end du har bemyndigelse til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-07 18:01

Godt Godt,
jeg er glad for de gennemførte forbedringer og iøvrigt godt tilfreds med kandu.
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-07 19:52

Ved nærmere eftertanke...
Tak ans og Klumme for jeres advarsler og gode råd.

Jeg kom hjem fra arbeje og havde lige 14 minutter inden jeg skulle klippes, og rigtigt:
Jeg kan naturligis ikke love noget på kandu brugeres vegne,
(jeg troede jeg tog forbehold ved at skrive fornuftige kandu brugere, men det tæller jo ikke).

Og min hurtige kandu bestyrelse:

Jeg har været kandu bruger i mange år, men kun i en meget afgrænset del;
(først da man omstruktuerede, og der var noget jeg ikke kunne finde ud af mere,
fandt jeg frem til kandu.kandu, og for et par år siden kendte jeg ikke small talk).

Hovedformålet med min estimerede opdeling af bestyrelsen var kun at fordele evt. for mange mails på flere modtagere. Kandu' s ledelse opdeler/fordeler naturligvis suverænt deres delopgaver...

Men allerede før kandu indførte de åndsvage reklamer, placeret lige under vore spørgsmål,
tænkte jeg en del på hvor pengene kom fra, til eksempelvis de månedlige præmier?

Efter vi blev reklame financierede har disse spekulationer ændret karakter:
Hvem er de økonomiske interesser bag kandu?? Et det en Juridisk/Økonomisk "person" osv.
Hvorfor er der ikke en årlig general forsamling med valg af ny bestyrelse etc.
og hvor, hvornår kan man købe aktier i kandu??

Naturligvis kan ledelsen bag kandu ikke sammenlignes med et folkevalgt, lønnet byråd i Canada;
alligevel ser jeg gerne en mere synlig bestyrelse, som vi let kan komme i overordnet kontakt med.
Og somme tider må man påstå noget tvivlsomt, for at få oplysninger om det rigtige, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-01-07 20:18

http://www.kandu.dk/rules.aspx

Kandu er en hjemmeside, som du på nuværende tidspunkt kan benytte gratis.

Skulle alle, der har en hjemmeside have en bestyrelse ??????

Pengene er sikkert sponsorgaver, som nogle brugere har fået glæde af.

Citat
Hvem er de økonomiske interesser bag kandu??

Du er da ikke en af dem, da du og jeg/vi kan benyttet siden gratis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-01-07 20:49

Svend altså LOOL

Den med de fornuftige brugere var da helt fin. Enten afholdt de sig fra at chikanere Kanduteamet, og tilhørte i så fald den pæne og fornuftige gruppe, eller osse fulgte man ikke det du havde lovet, og tilhørte så bare Fy Fy gruppen, som i din optik så var den ufornuftige gruppe, og dem havde du jo fralagt dig ansvaret for. Det kan man da kalde en helgardering eller tjekket retorik LOOOL ...

Du ønsker dig en mere synlig bestyrelse..... ja selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det har Kanduteamet nu bare besluttet ikke at være, og så tror jeg de er lidt ligeglade med hvad nogle brugere ønsker.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-07 22:18

Tak for svaret ans.

og ja, et gratis net tilbud, Svend