/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brændeskur
Fra : Mr3xS
Vist : 6096 gange
120 point
Dato : 15-01-07 20:10

Hej Alle

Jeg planlægger at bygge et brændeskur bag vores eksisterende skur/garage. Konstruktionen skal ikke stå mere end maks 5 år, idet garage og skur inden da skal fjernes og nyt skal bygges.

Bagsiden af garagen, hvor skuret skal være, er 7 meter lang, og 2 meter høj. Jeg regner med at lave brændeskuret 2 meter bredt.

Og nu spørgsmålet:

Nogle gode forslag til billige materialer/byggemåder? Idet det ikke skal stå så længe, gør det ikke noget at det er billigt og simpelt. Jeg havde selv tænkt på at rejse nogle lodrette stolper, og på dem fastgøre "jernnet" (de der jernnet hvor lange runde jernlængder ca. 5 mm i diameter, danner et net med ca. 10x10 cm. tern). Derudover skal jeg bruge en form for tag. Jeg kunne evt. lade taget gå 20 cm. ud over selve brændeskuret, derved gør det måske ikke så meget at jernnettet jo er meget åbent for regn.

Hvis der skal bruges stolper, hvor kraftige skal de så være? De behøver vel ikke være impregnerede, når det er maks 5 år..? Hvad koster de materialer jeg har tænkt på at anvende?

Ved det er et relativt "stort" spørgsmål, men håber der er nogen der har lidt tid til at svare.

Jeg er åben for forslag

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 120 point
Dato : 15-01-07 21:51

Brug paller som gulv og rivenet som sider.

Så skal du kun købe nogle hjørner 10X10, rivejer og noget tag.
Taget kan bestå af brugte eternitplader, eller du kan købe noget billigt plast tag.

f.eks. sådan her:

http://www.thulinsite.dk/house/DCP_3407.JPG

Koster under 1000,- kr at bygge, kan indeholde 21 m3

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 15-01-07 21:57

Hej Thulin

Tak for svar. Det var noget i den retning jeg var ude efter.

Jeg har masser af paller liggende som jeg kan bruge.

Hvad koster rivejern? Og stolper?

Jeg har allerede været på den blå avis, eternitplader koster næsten gratis (5-6 kr. stykket). Nogen der kender målene på B5, B6, B7?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-01-07 23:14

Jeg mener eternit plader er 120x120, så er de nemlig 100x100, når de overlapper.
Men når det bare er til et brændeskur er det lige meget om pladerne ligger perfekt, om det lapper mere eller mindre over hinanden.

Her kan du se priserne på armeringnet:
http://www.olt.dk/Katalog/armeringsnet/armeringsnet.htm

God arbejdslyst

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-01-07 17:08

bauhaus har billede trapez tag plader så jeg i weekenden

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 17-01-07 06:51

Nu tror jeg jeg er kommet frem til noget nogenlunde fornuftigt.

Stolperne kommer til at være 75x75 imp stolper. reglar 45x95 kommer til at udgøre remme og tagkonstruktion. Tagplader fra den blå avis, kommer til at udgøre taget (de koster kun ca. 5 kr. pr. stk.). Derudover jernnet til 99 kr. stk. Sidst paller som gulv.

Total løber det op i 1400 for 14m2 brændeskur, men så skulle det også være i orden (min bror er tømrer, han har "godkendt" konstruktionen ).

Tak for hjælpen til jer begge, især Thulin.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-01-07 08:11

Lyder fornuftigt. Så har du også et brændeskur som holder, selv om du kun skal have det stående et par år.

Så kan du evt. sælge dem som pil ned/saml selv skur i Den blå avis

Kommentar
Fra : Mr3xS

Dato : 17-01-07 08:28

Jeg vil se om det ikke kan blive stående længere tid. Hvem ved, ofte kommer man ikke lige i gang med de projekter man regner med, og en ny garage/skur er alligevel en rimelig stor post. Så det skal nok komme til at trække ud

Godkendelse af svar
Fra : Mr3xS

Dato : 26-03-07 08:57

Tak for et godt svar thulin.

Jeg er ikke kommet i gang endnu, men har planerne klar til sommeren