/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
overførsel af foto
Fra : missjosephine
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 15-01-07 15:04

er der mon en der hurtigt kan fortælle mig, hvordan søren jeg gør, når jeg skal kopierer billeder fra komputeren til en pc. det er ret vigtigt det blir hurtigt, da jeg skal sende billederne til en vidnesag. venligst miss.j.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 15:14

Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, ønsker du at kopiere et antal billeder fra en PC til en anden.

Hvis du har USB på begge maskiner, kan du benytte en USB stick (hvis du sådan en).
Har du en brænder på din PC - så brænd en CD eller DVD.
Hvis maskiner er på et lokalt netværk, kan de også overføres.

Men fortæl nærmere hvad det er du ønsker.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-01-07 15:21

Mener du: hvordan du skal sende dem fra din PC til modtagers PC?

Ellers prøv at forklar lidt nærmere hvad du mener!

Ammitz

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-01-07 15:23

nej....jeg skal sende nogle foto i en konvolut til politiet......derfor skal de kopieres fra min pc til en cd, så de kan blive sendt....jeg kan godt brænde på min , men ved ikke hvordan jeg skal gøre det, da jeg aldrig har gjort det før....
har vist skrevet pc, men mener cd...selvfølgelig.....
mvh miss j

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 15:25

Hvilket brænderprogram har du?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 15:27

Alternativt bruger du bare "Stifinder" hvor du flytter alle de filer du ønsker, til dit brænder drev.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 15:32

Når du så har flytter alle billederne til drevet, vælger du "Skriv disse filer til CD" og følg "Guiden CD-skrivning".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 16:25

Sådan kopieres filer og mapper til en cd
Sæt en tom skrivbar cd i cd-optageren.
Åbn Denne computer.
Klik på de filer eller mapper, du vil kopiere til cd'en. Hvis du vil markere flere filer, skal du holde CTRL nede, mens du klikker på de ønskede filer. Klik derefter på Kopier denne fil, Kopier denne mappe eller Kopier de markerede elementer under Fil- og mappeopgaver.
Hvis filerne er placeret i mappen Billeder skal du klikke på Kopier til cd eller Kopier alle elementer til en cd under Billedopgaver og derefter gå til trin 5.

Klik på cd-r-drevet i dialogboksen Kopier elementer, og klik derefter på Kopier.
Dobbeltklik på cd-r-drevet i Denne computer. Windows viser et midlertidigt område, hvor filerne opbevares, inden de kopieres til cd'en. Kontroller, at de filer og mapper, du vil kopiere til cd'en, vises under Filer, der er klar til at blive skrevet til cd'en.
Klik på Skriv disse filer til cd under Cd-skrivningsopgaver. Windows viser guiden Cd-skriving. Følg vejledningen i guiden.

hmm citatet virker ikke - men det var fra microsoft´s hjælp og support

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-01-07 16:39

deyt ved jeg ikke, hvilket brændeprogram...hvorda finder jeg ud af det?
jeg har ingen forstand på det....og min kæreste ved heller ikke noget om overførsel af foto til cd....
jeg har aldrig prøvet det før...
miss j.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 16:57

Prøv at følge enten min korte beskrivelse fra kl. 15:27 og fremefter - eller brug "miritdk's" vejledning fra kl. 16:25 - så skal det nok gå.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-01-07 17:02

hej igen..
ja det må jeg jo prøve....det blir dog først imorgen jeg har tid..men giver lige besked tilbage når jeg er igang.....håber da jeg hitter ud af det...har også lige sendt mail til en venindes søn, som jeg ved har gjort det for hans mor...så m¨å vi se hvad der sker..men indtil videre tak......miss.j

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 17:30

miss j

sæt en cd i din maskine - marker de fotos du vil brænde - se så i højre side og klik på send disse filer til drev E (hvis det er drevet du skal bruge) - der dukker en mappe op med de filer du skal brænde - marker dem og kig i højre side hvor der står skriv disse filer til cd ( kopier disse filer til cd er at foretrække)

ps... læg mærke til at der kommer en guide op og hjælper dig

Annuller spørgsmålet
Fra : missjosephine

Dato : 22-01-07 20:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
jo det har jeg måske nok, men kan ikke finde ud af det.alligevel tak for hjælpen til jer der har forsøgt...miss.j