/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
honing af polini 47 mm
Fra : mikkie
Vist : 916 gange
50 point
Dato : 08-01-03 21:50

Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til 47,6.
Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.

Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed ridse?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-03 22:00

Inden du får din cylinder boret/honet op til 47,6 skal du lige sørgefor at du også har et stempel og stempelringe der passer til. Der findes flere firmaer som ordner cylindre til biler og motorcykler, som mon ikke de kan. Men den fede ridse må jo ikke være end o,3 dyb, for ellers hjælper det ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : mikkie

Dato : 08-01-03 22:06

Jeg har stempel, men en af mine venner påstår at en jerncylinder er hårdforkromet og at det kun er en alucylinder, med foring der kan hones. ridsen er ikke ret dyb, men stempelringen er begyndt at tage i udstødningskanalen.

john

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-01-03 22:22

Den foring der er sat i en alu-cylinder er vel også hårdforkromet. En "honing" er en form for slibning med slibesten i et apparat der kører rundt inde i cylinderen. Så der burde ikke være forskel på indersiden af cylinderen. Men stempel og stempelringe skal passe. Ellers slasker det og kæntrer og laver ridser. Et firma der laver det hedder noget i stil med cylinder-service. Held og lykke.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 22:21

mikkie wrote:
> Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til
> 47,6.
> Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.
> Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed ridse?

Hvis den ikke kan hones, smider du den ud ...

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en fjollet løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 22:48

"mikkie" <mikkie.news@kandu.dk> wrote in message
news:g90T9.31735$Hl6.3301611@news010.worldonline.dk...
> Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til
> 47,6.
> Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.
>
Hvis cylindern kan hone vil det virke. Sammen med et nyt stempel.

> Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed > ridse?

Gem den til pynt eller smide den ud. Prisen på at hone den samt et nyt
stempel løber også op. Prisen på en sports cylinder er ikke så høj igen.

Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 10:20

In article <slrnb1p5hm.gcf.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> mikkie wrote:
> > Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til
> > 47,6.
> > Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.
> > Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed ridse?
>
> Hvis den ikke kan hones, smider du den ud ...
>
> mvh Hans
>
Naaaahhhhhh! ... man kan godt få repareret en alu-cylinder og få ny
belægning på.
Det koster bare en hel del! Regn med 1000,- og op!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Kommentar
Fra : mikkie

Dato : 09-01-03 10:37

min cylinder er en jerncylinder.
Jeg har fundet en 47.6 Athena cylinder med stempel og pakninger til 648;-
hos www.scooter-dele.dk

Han har også en 47.6 Simonini til 799,-

hvilken skal jeg vælge?

Hilsen

John

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-03 19:46

Hej Mikkie
Du kan købe et større stempel hos motoline og få din cylinder opboret.
Men Hans har ret det er for dyrt. Det har du jo også selv konstateret hosscooter-dele.
Køb Athenaen det er nok den bedste.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 13:59

den kan sagtens bores op til 47.6 .. det er ikke noget problem

"mikkie" <mikkie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:g90T9.31735$Hl6.3301611@news010.worldonline.dk...
> Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til
> 47,6.
> Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.
>
> Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed ridse?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 01:53

"mikkie" <mikkie.news@kandu.dk> wrote in message
news:g90T9.31735$Hl6.3301611@news010.worldonline.dk...
> Jeg har hørt at man ikke kan få en 47mm polini cylinder honet op til
> 47,6.
> Vedkommende påstår at det ikke vil komme til at virke.
>

Det virker fint.

> Hvad skal jeg så gøre med min 47 mm cyl med en fed ridse?
>

Bare find en butik som sælger 47,6 eller 48mm stempler til et Støbejerns kit
som dit sport kit er, og så aflevere det til en cylinderservice, så klare de
resten.

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

S-B