/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flere mail konti i outlook
Fra : johnnyp
Vist : 3272 gange
500 point
Dato : 15-01-07 14:57

Har tænkt på at bruge Outlook til mine e-mail konti, men er usikker på om Outlook kan håndtere
konti på samme måde som det program jeg bruger nu nemlig Fox Mail.
Jeg har behov for at mail fra f.eks A ( e-mail konti ) kommer i en folder / indbakke som heder A, hvor der igen vil være eller kan oprettes undermapper.
Det samme skal så gælde for B - C - D e-mail konti o.s.v .
Håber at spørgsmålet er til at forstå.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 15:32

Det kan du sagtens....

Du laver blot regler for hvor mail fra a skal hen og hvor mail fra b skal hen osv....

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 15-01-07 16:00

Hej Johnny. Hivs jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, kan du roligt bruge Outlook, i Indbakken går du hen på organiser og opretter de mapper og navngiver det antal du ønsker og alle mails bliver anbragt i de valgte mapper, jeg har mere end 50 mapper og det har fungeret de sidste 5 år uden problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 16:27
Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-01-07 17:17

miritdk Det link du har sendt er til Outlook Express, jeg er ikke sikker på at det samme gælder for Outlook

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 17:21

Behøver du da flere.....

Det er som sagt IKKE noget problem

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-01-07 17:21

Hmmm er ikke sikker på at jeg har forklaret mig rigtigt, vil have samme slags mapper som der er ved en alm mail konto, dvs indbakke - udbakke - sendt post - slettet post o.s.v. . Dette skal gælde for hevr konto. Således at hvis jeg vælger konto B og sender mail fra denne så går den sendte mail automatisk ne i mappen B / sendt mail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 17:27

Forget it......

Under alle omstændigheder kan du KUN sende fra din udbyder.....

Det har du også KUN kunnet tidligere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 17:28

Lidt forkert forklaret....

Det skal være VIA din udbyder....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 17:32

lyder det ikke blot som at oprette forskellige identiteter ???

sorry så ikke det var outlook

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 18:07

Jo....

Men så kan du jo ikke se de andre mapper.....

Du kan IKKE have "flere" skraldespande" "send"mapper osv.....

Altså en HEL biblioteksstruktur for HVER mailadresse....

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-01-07 19:52

refi Det var faktiskt det som hvis jeg forstår dig ret jeg var ude efter

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-01-07 23:20

det kan "kun" lade sig gøre hvis du opretter konti med imap istedet for pop3, men ikke alle
udbydere tillader dette.
Imap vil også hente din "sendt post" hos udbyderen.

med imap får du indbakke/sendt post/kladde/ uønsket mail/+ de mapper du opretter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-01-07 09:05

Det er jo det Foxmail bruger......

Men det kan som sagt IKKE lade sig gøre i Outlook......

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 16-01-07 09:24

Lader lige tråden køre lidt endnu

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 18-01-07 14:23

UPS.. Er lidt forviret nu....... først dette indlæg : ( det kan "kun" lade sig gøre hvis du opretter konti med imap istedet for pop3, men ikke alle
udbydere tillader dette.
Imap vil også hente din "sendt post" hos udbyderen.

med imap får du indbakke/sendt post/kladde/ uønsket mail/+ de mapper du opretter) og så dette indlæg: ( Det er jo det Foxmail bruger......

Men det kan som sagt IKKE lade sig gøre i Outlook......) . Hvad er rigtigt ????

Hvis min udbyder tillader imap, så kan det lade sig gøre at få mapper der indeholder alle dat for hever koni, altså en hel biblioteksstrutur. Men vil jeg så stadig have mulighed for at checke mail via webmail ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 14:39

IKKE i Outlook

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-01-07 17:15

Citat
Men vil jeg så stadig have mulighed for at checke mail via webmail ???

Ja, og sende/modtage mail, når du så åbner din outlook vil der blive hentet mails som ligger
i mapperne.

Prøv det ved at oprette en ny konto i outlook vælg imap når du får valget om hvad det skal være
(standard er der pop3) tast dine oplysninger som hvis det var pop3, latså samme brugernavn og pass. mv.
du vil så se mappe strukturen i outlook.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 10:33

dk
Har gjort som du foreslår ( med at vælge imap o.s.v. ) men får kun indbakke og ikke andet. Hvis jeg sender fra den konto går sendt mail op i den som er oprettet som standard.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 10:57

Så er imap visninger ikke aktiveret på mailserveren.........

se om du selv kan gøre det ved at logge på din webmail.

jeg kan pt. ikke komme ind på http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

Du skal huske at vælge den rigtige konto at sende fra, således havner "sendt post" i den
respektive mappe.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 12:00

Ved ikke om vi misforstår hinanden, bruger Foxmail til at henet e-mails ned fra 4 forskellige e-mails konti uden problemer.
Hver konti har sin egen mappestruktur ( Har Danhost som udbyder). Men vil nu bruge Outlook i stedt for Foxmail og have den samme visning af mapper m.m..
Har sat Outlook op til at hente fra imap og kan så forstå at mails bliver liggende på server og automatisk bliver slettet fra serveren når de bliver downladed til min pc. Men for som tidligere nævnt ikke nogen mappestruktur på de forskelleige konti ( i Outlook ).

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 12:43

oki
se her http://danhost.dk/faq/ >>mail>>imap

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 12:48

glemte lige
er det Horde du bruger som webmail ??

så skal du i webmail >>indstilliger vælge Server- og mappe-information hak af ved "Brug IMAP mappe aktiveringer".

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 12:55

mere glemsom
du skal i outlook under funktioner >>indstillinger >>konfiguration af email >>send/modtag
>>redigere >> hak af ved de mapper som skal hentes ned.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 12:59

Når jeg en en enkelt gan bruger webmail, ja så er der Horde der bliver brugt. Normalt checker jeg mail via Foxmail, men vil som sagt skifte til Outlook for at bruge de andre funktioner der med kalender m.m. i Office pakken.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 13:31

vi glemmer lige foxmail lidt og koncentrerer os om horde/outlook

først skal du logge på din webmail og gøre detteher
klik på indstilliger >>vælge Server- og mappe-information hak af ved "Brug IMAP mappe aktiveringer".

derefter skal du så i outlook gøre detteher
funktioner >>indstillinger >>konfiguration af email >>send/modtag
>>redigere >> klik på konti >>og du vil se de mapper som er tilgængelige, hak af ved de mapper som skal hentes ned.

dette skal du gøre for alle de konti du ønsker skal hente div. mapper.

slet evt. alle de konti du har nu i outlook og opret dem igen, men som imap
derved dannes der ikke en "private mapper" først
husk at tage evt. backup af div. mails først.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 19-01-07 23:01

Er desværre optaget retsen af aftenen og i morgen lørdag, men vender så tilbage med enten godt eller dårligt nyt.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 23-01-07 10:39

dk
Havde lovet at vende tilbage med svar, men det må desværre vente da den PC jeg afprøver på er nede. Vender snarest tilbage

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-07 09:46

Sidder i øjeblikket på en PC med Office 2007- engelsk, som jo er en del anderledes ( syntes jeg ) med hensyn til opsætninger. SÅ det er ikke lykkedes endnu. Vil gerne være sikker på, at jeg kan benytte de funktioner jeg efterspørger inden der bliver investeret i OFFICE pakken.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-01-07 11:04

det er bare iorden..

Jeg kender pt. intet til office2007

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-01-07 14:47

dk: Vender under alle omstændigheder tilbage meget snart, da det er enten eller om jeg skal bruge OFFICE / OUTLOOK

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 05-02-07 21:40

dk:
Har nu fået opsat 2 mail konti efter dine anvisninger, men der er stadig nogle problemmer, som er følgende:
1. Når jeg henter mail komme denne besked frem: Imap-Serveren har afbrudt forbindelsen, det kan slyldes at du har ladet forbindelsen være ledig for længe.
2. Alle mails der bliver hentet ind og hvor man sletter dem, fremkommer der en overstregning af mailen, og den bliver ikke slettet, men kan stadig læses.

Håber at du kan hjælpe !!!

mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-02-07 23:13

log in på din webmail igen.....

klik på indstillinger (options)>>sletter og flytter beskeder>> vælg så punktet
"Når du sletter beskeder, skal de flyttes til skraldespanden i stedet for at markere dem som slettet?"
og klik så "gemme instillinger"

http://uk.horde.org/webmail/screenshots/imp.png

derefter skal du "måske" i outlook >>funktioner>>indstillinger>>send/modtag>>redigere >>
egenskaber for konto >>avanceret>> sæt hak ved "gem en kopi af meddl. på serveren......."
sæt kun hak ved "fjern meddelser fra serveren når de er slettet fra slettet post"

Den med time out skal jeg lige tygge lidt på....

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 06-02-07 12:48

Hvis man tildeler hver email konti hver sin pst-fil, kan det godt lade sig gøre via pop3. Det gør du ved at markere kontoen og klikke på knappen "Change folder" forneden. I det nye vindue vælger du "New Outlook Data File", og derefter følger du bare anvisningerne.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 06-02-07 14:38

DK : Moneypenny :

Er lidt hængt op med jobbet, men Vil kikke på det en af de nærmeste dage og vende "frygtelig" tilbage.

Mvh

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 10-02-07 17:38

Moneypenny:
Har gjort som du foreslår, men det vil ikke lykkes. Får i stedet fejlmeddelser om at der er fejl i scriptet linie 298 .

DK: Får stadig time out, hvilket betyder at jeg ikke kan hente post

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 10-02-07 17:47

Moneypenny:

Mail kommer heller ikke i den mappe som jeg har oprettet men i standardmappen " private mapper "

mvh

Accepteret svar
Fra : Moneypenny

Modtaget 500 point
Dato : 10-02-07 18:06

Jeg har fået det til at virke sådan her i min danske Outlook 2007. Først oprettes kontoen under Tools>Account Settings. Når kontoen er oprettet (husk det er en pop3 konto), markeres den i Account Settings, hvorpå fanebladet Data Files vælges. Nu oprettes en ny pst-fil ved hjælp af knappen dertil til højre. Når pst-filen er oprettet, dukker et lille vindue op, hvor man markerer, hvilken indbakke man vil benytte. Vær sikker på at vælge den rigtige.
Hvis alt er gået fejlfrit indtil nu, vil den indkomne post komme i den indbakke, man har valgt til pst-filen. Når man skal sende fra den rigtige email-adresse, skal man være opmærksom på, at Outlook har en standard mail-adresse, den benytter som afsender. Derfor skal man lige vælge den rigtige mail-adresse ved hjælp af knappen til venstre, som formodentlig hedder Accounts hos dig.
Som sagt virker det fint i min Outlook på denne måde. Jeg vil dog tro, at din konto skal sættes op til pop3 først.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 11-02-07 16:00

Moneypenny : HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURA.... nu virker det. Det er bare super !!!.
Har lige gjort som du beskriver i dit sidste indlæg i en dansk udgave af office 2007.

med hensyn til point, så får du mange, i det at alle point der var til forøge med er væk, men pyt med det.

Tak til alle der har bidraget med kommentarer.

mvh

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-07 13:00

Moneypenny: Det virker helt fint og har nu flere mail konti oprettet og det kører bare. Nu har jeg så et spørgsmål som du måske også kan svare på. Det er ... Er der en " nem " måde at tage baskup af alt på ??. Med alt mener jeg : alle mail konti - kalender - kontaktpersoner - noter m.m.

mvh

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 26-03-07 13:27

Alle oplysninger ligger i pst-filerne. Så det er bare at tage en backup af dem. Funktioner > Kontoindinstillinger > Fanebladet datafiler. Her finder du placeringen på alle filerne.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-07 15:11

OK... tænkte nu også på om der evt. findes et lille smart program, som kunne sættes op til dette og evt. køre det ved brug af en genvej

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 26-03-07 17:31

Jeg ved ikke, hvordan denne virker med Outlook 2007, men du kan da prøve den.

http://office.microsoft.com/en-gb/outlook/HA010875321033.aspx

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 29-03-07 13:54

Tak for svaret Moneypenny.