/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PowerPoint lyd følger ikke med
Fra : Brassovitski
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 15-01-07 12:44

Hej
Jeg har et PowerPointShow hvor jeg har indsat en midi-lydfil på første dias, lyden er stillet ind til at fortsætte under hele showet, og virker fint på min egen comp. Det triste er bare at når showet .ppt eller .pps afspilles på en anden computer, kan lyden ikke høres. Jeg ved at der er noget med at skrifttyper skal intergreres i Showet, for at kunne vises korrekt på en anden comp. er dette også tilfældet med lyd? Og hvis hvordan gør man så? Jeg har kigget i 'hjælp', men kan ikke rigtig finde noget der hjælper.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 13:01

Du skal helt sikkert have midifilen med og referencen skal passe.
Lydfiler bliver ikke integrerer i powerpoint filen.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 13:13

Kommer det mon ikke også an på, hvordan modtageren har indstillet PP?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-07 13:28

Det kan afprøves meget enkelt.
Lav et PowerPoint show med lyd og gem det.
Derefter flyttes lydfilen til en en anden folder.
Så prøv at køre PowerPoint show og der er ingen lyd mere (for referencen passer ikke).

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-07 13:44

Tak for svaret IBM760.
Du har fuldstændig ret! Desværre!
Ved at højreklikke på lydikonet i showet, og vælge 'Indstillinger for lyd', kan man se referencen til filen. (C:\MIDI\Whtxmas.mid)
Men det er da godt nok noget skrammel. Før brugte jeg Corel WordPerfect Presentation, da blev alt intergreret, både skrifter og lyde. Man kunne faktisk gemme det hele som en exe fil, som kunne køres på alle Windows PC'r, med lyd og den rigtige skrift og det hele. Jeg checker lige om der kan gøres noget via den funktion i PowerPoint der laver en 'rejsepresentation'.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 13:48

Er der ikke noget med at gemme som rejsepræsentation.
(jeg har ikke Powerpoint her på min Linux)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 13:55

Hvis det kun er fordi du skal vise showet et andet sted, kunne du så ikke gemme alle oplysninger i samme folder, som du derefter danner som en ZIP-fil.
Så er det denne fil du tager med dig eller sender pr. E-mail.

Når den så skal bruges foretager du Unzip, og referencer passer fortsat.

Tak for point.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-07 14:03

Nej IBM760 den går ikke. Showet skal sendes til en webredaktør, der bare skal lægge det ud på vores intranet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 14:20

Det kan webredaktøren helt sikkert også finde ud af, det er jo kun et spørgsmål om Unzip til en folder, og selve powerpoint presentationen skal indsættes på web-siden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-01-07 20:52

Halløjsa
Det virker fint at pakke showet som en rejsepresentation. Når filen så pakkes ud lægges lydfilen automatisk i samme folder som showet og linket til filen passer også selv om der vælges en vilkårlig placering. Det er så bare noget shit at exe filer ikke kan sendes via Outlook, men det har jeg også fundet en løsning på. He!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-01-07 20:59

Du pakker dem bare som zip filer.