/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spamfighter i Outlook Express
Fra : Smukke_Ole
Vist : 466 gange
200 point
Dato : 15-01-07 12:29

Hej !

Jeg anvender OE 6.0 samt Spamfighter. Det virker sådan set udmærket, men een gang imellem, så "smutter" der et par spam-mails igennem til min indbakke.
Når jeg så markerer dem, og klikker på "Bloker" i Spamfighterlinien, så er det lige som om OE "dør".
Nogle gange mere end andre, d.v.s at nogle gang bruger den meeeeeget laaaaang tid om at flytte de relevante mails fra Indbakken til Spamfighter mappen, medens OE andre gange simpelthen ikke svarer, og må lukkes med "håndkraft"
Er der nogen, der har et rimelig godt svar ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 210 point
Dato : 15-01-07 12:48

Jeg havde det samme problem for nogen tid siden, men ikke mere efter de seneste 2 opdateringer.

Prøv at opdatere til den nyeste version, hvis du bruger Pro udgaven, ellers kan du afinstallere det du bruger nu, og geninstallere det igen.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 13:34

Min egen erfaring siger mig at de "fleste" spamprogrammer "gemmer" disse spamadresser og derfor bliver langsommere og langsommere.....

Da spam som regel alligevel ikke kommer samme sted fra 2 gange er der egentlig ingen grund til det....

Eneste program jeg indtil videre har oplevet "selv" løser problemet selvom det kommer et andet sted fra er "cactus spam filter" http://www.codeode.com/spamfilter/index.html

Om det kan løse netop DIT problem må komme an på en prøve

Det er naturligvis GRATIS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-01-07 14:22

absolut enig med refi !!! (what ???)

cactus er ikke et tungt program og yderst effektiv.

Jeg har omgået reglerne beskrevet således at spam ryger i slettet post i stedet for en særlig mappe som beskrevet - der kan man lige checke om for eks tante agathe er røget i af en fejl og forandre det - og i slettet post kan man rydde spammails ud uden at skulle klikke på dem

catus husker usædvanlig godt

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 16-01-07 08:55

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-01-07 13:34

Velbekomme Smukke_Ole - og tak for pointene!

Fortsat go' dag

Clou