/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP kan ikke gemme .cdz filer
Fra : Fattig
Vist : 474 gange
400 point
Dato : 15-01-07 10:42

Jeg har instaleret mit gode gamle cd cover program på mit nye styresystem XP, og det virker som det skal; men når jeg vil gemme filen ryger de i papirkurven som tpm fil. Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 11:22

Det har evt. noget af gøre med opsætningen i dit Antivirusprogram / Firewall, der fjerner filer med den pågældende filbetegnels, på den du gemmer.
mvh

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-01-07 12:01

Hvis det er mit antivirusprogram/firewall der er hindringen, hvad kan jeg så forsøge at gøre for at netop denne filtype kan komme igennem.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 15-01-07 12:45

Hvilket antivirus program bruger du

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 13:10

I mit antivirus program er det: Internetskjold > Avanceret > Programstyring,

hvor jeg kan klikke på "Tilføj" og tilføje filens navn.

mvh

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 15-01-07 15:34

Mit antivirusprogram er AVG Free Edition

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 15-01-07 16:43

Jeg kender ikke opsætningen i AVG, men jeg tænkte på, om det kan være XP's Firewall i Kontrolpanelet, der skal ændres i - ?

Eller:
Kan du ikke i dit Kontrolpanel > Mappeindstillinger > "Filtyper" rulle ned og se, om der findes en filbetegnelse der hedder CDZ og hvad den er tilknyttet. Hvis den findes, og der nederst på en bjælke står "Gendan", skal du gendanne den og se om det hjælper.
Det er jo underligt, at når du gemmer den, ligger den i papirkurven som en Temporary.
Det kan være at sti_s eller mirit eller andre dygtigere folk end jeg, kan svare bedre på det, når han/de ser dit spørgsmål. Så giv lidt tid.

Mvh

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 400 point
Dato : 16-01-07 02:07

Gå i Start videre til Kontrolpanel åben Mappeindstillinger og vælg fanebladet
Filtyper Tryk på knappen NY og indtast Filtypenavn CDZ og herefter tryk på Avanceret og tilknyt filtypen til dit CD-cover program - tryk sluttelig OK - så skulle det virke.

//bentjuul

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-01-07 10:03

Hej bentjuul - I en sen nattetime fortsatte du min tanke med mappeindstillinger, som jeg ikke kendte nok til selv at fuldende.
Men dit råd har jeg sandelige lige brugt i en anden sitiation, hvor jeg havde et lignende problem, som "Fattig", og det virkede hos mig - så tak for det!
Desværre kan jeg jo ikke give dig points her, så dem må du have til gode til en anden god gang.

Håber, det også hjælper Fattig.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 16-01-07 10:04

sitiation = betyder situation!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-07 21:28

maxhankat så var der da en der fik lidt ud af mit råd.

Jeg så først spørgsmålet i en sen nattetime - og andre kan måske bruge rådet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-01-07 22:59

Jeps! det er et godt tip!

mvh
maxhankat

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 18-01-07 10:23

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-01-07 11:16

Jeg føjer mig til takkekoret, den oplysning er jeg også rigtig glad for

maxhkat