/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
creamygirl 610
berpox 610
jomfruane 570
10  3773 570
Markedsanalyse
Fra : Hoegh
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 15-01-07 10:19

Hej Analysefolk på kandu.dk

Jeg sidder og læser til eksamen i markedsanalyse og er lidt forvirret over alle de forskellige analysemetoder; hvordan de adskiller sig fra hinanden, til hvilket formål de benyttes og evt. i hvilken rækkefølge de benyttes, hvis der bruges flere.

De analyser jeg sidder med er:
Regressionsanalyse
Variansanalyse
Diskriminantanalyse
Faktoranalyse
Klyngeanalyse
Latent klasse model
MDS (perceptual mapping)

Jo mere jeg læser om de forskellige, jo svære synes jeg det er at se forskel på dem.

Her er nogle af mine forvirrede tanker:
Hvad er forskellen på regression og varians?
Hvad er forskellen på diskriminant og klynge? (begge handler om at dele respondenterne op i grupper)
Hvornår bruger man de forskellige analyser? (bruger evt. flere til at belyse samme problemstilling)

Et tænkt eksempel:
Vi skal lave en segmentering af et marked. Hvilken/hvilke analyser bruger man til det?


 
 
Annuller spørgsmålet
Fra : Hoegh


Dato : 05-02-07 21:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste