|
| Markedsanalyse Fra : Hoegh | Vist : 493 gange 200 point Dato : 15-01-07 10:19 |
|
Hej Analysefolk på kandu.dk
Jeg sidder og læser til eksamen i markedsanalyse og er lidt forvirret over alle de forskellige analysemetoder; hvordan de adskiller sig fra hinanden, til hvilket formål de benyttes og evt. i hvilken rækkefølge de benyttes, hvis der bruges flere.
De analyser jeg sidder med er:
Regressionsanalyse
Variansanalyse
Diskriminantanalyse
Faktoranalyse
Klyngeanalyse
Latent klasse model
MDS (perceptual mapping)
Jo mere jeg læser om de forskellige, jo svære synes jeg det er at se forskel på dem.
Her er nogle af mine forvirrede tanker:
Hvad er forskellen på regression og varians?
Hvad er forskellen på diskriminant og klynge? (begge handler om at dele respondenterne op i grupper)
Hvornår bruger man de forskellige analyser? (bruger evt. flere til at belyse samme problemstilling)
Et tænkt eksempel:
Vi skal lave en segmentering af et marked. Hvilken/hvilke analyser bruger man til det?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|