/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lakforsegling af ny bil ???
Fra : viskinge
Vist : 4263 gange
500 point
Dato : 15-01-07 09:44

Har været rundt og kigge på fabriksny bil. Mange forhandler tilbyder lakforsegling inden levering, men skulle det være nødvendigt, eller er det bare et smart trick for at sælge noget mere ????

Hos en forhandler så min bror to ens biler, en med og en uden lakforsegling (nogen kalder det også lakkonservering), han kunne ikke se eller mærke nogen som helst forskel !!!!!

I "gamle" dage sagde man bla. at man burde ikke vokse, eller gøre andet (end at vaske) ved lakken
det første halve års tid, da lakken skulle have tid til at gennemhærde.

Ved godt at der også sket noget med udvikling af nye laktyper, men skulle det virkelig nødvendigt at forsegle lakken fra ny??? Jeg tror selv, det er mere en slags forhandlingsteknik, de tilbyder.
(man kan jo ikke se, om det er en 16 årig, der lige smører noget på bilen og bruger en 1/2 - 1 time på det, og så tager man Kr. 2000,00 på det).

MVH

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 260 point
Dato : 15-01-07 09:56

Det er ikke nødvendigvis et "smart salgstrick" når han/de tilbyder en lakforsegling...det er faktisk en RIGTIG GOD idé ...specielt her om vinteren.

Du vil HELT klart få en bedre "beskyttelse" af lakken. At de så vil tage sig godt betalt for dette, er ganske givet....så du kunne jo selv give bilen en sådan "konservering" når du har fået den hjem til dig selv.

Apropos vinteren...så ville jeg personligt vente til (i hvert fald) tidligst sidste halvdel af april med at anskaffe dig en (sprtiny?) bil....så er den værste vinter (og tilhørende dårligt føre med salt på vejene) overstået og du kan bedre "glæde" dig over bilens flotte udseende længere uden at skulle vaske den "konstant".

Dét med at vente til bilens lak er "gennemhærdet" ½ år efter før den må poléres er en "saga blot" nu til dags.

Held og Lykke med din nye bil !

Mvhg
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-01-07 10:40

De sidste tre nye biler jeg har haft, har alle fået en Ditec lakforsegling.
- Du skal ikke regne med at få pengene hjem ved salg.
- Bilen er lettere at vaske - er mere glat i lakken.
- Den første bil vi havede der fik Ditec behandlingen, havde ikke en enenste stribe i lakken efter adskillige besøg i vaskehaller. Det har mine andre biler haft!
- Den vigtigste gang er første gang.
- Du kan i dag købe nanoprodukter, som du efterfølgende bruger.

- For bilen og magelighed ved vask, er det godt.
- For din pengepung er det dyrt! - men det er jo frivilligt.

Hvis det er en "autoforhandler" der vil give bilen en omgang for fx 2.500 kr., så smid hellere enden en tusse oven i, og få den rigtige behandling.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-07 16:43

Det er blevet moderne at skrive nano på en bunke produkter, uden at det har noget med sagen at gøre.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-01-07 08:20

Det var et smart salgstrix !!!!!!

Nu har jeg købt bilen hos en anden forhandler, og det viser sig at lakforseglingen er includeret i prisen !!!! (kampagne tilbud).

Så det var jo smart af den første forhandler, skrive en lakforsegling på tilbuddet, og så give rabat bagefter. De to ting ophævede hinanden, rent krone mæssigt!!!, men det så ud som om at jeg fik en ekstra rabat, hvilket ikke var tilfældet.

Jeg ringede blot til en anden forhandler (jeg vidste jo lige nøjagtigt, hvad jeg skulle have) fik tilbuddet 15 min. senere på e-mail. Jeg fik mere udstyr med, og bilen var næsten Kr. 9000,00 billigere, end den første forhandler.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 28-01-07 08:53

Tak for svaret pallenoc.

Som der kan læses, var det et smart salgstrix (ved første forhandler).
Men jeg kan da kun tilslutte mig at, det er en god ide at få det lavet inden bilen kører første gang. Jeg fik den forresten også undervognsbehandlet, inden levering, hvilket jeg også tror er en god ide.

Selvfølgelig er det da en god ide, at vente, med at få bilen leveret når vejret bliver bedere, men det kunne jeg ikke vente med, da jeg skulle bruge bilen nu.

MVH

Kommentar
Fra : Mads100

Dato : 13-09-07 00:43

Jeg har købt rigtige nano produkter et sted, her: www.nanowebshop.dk faktisk virker de bedre end forventet .