/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Financieringsselskab
Fra : bauchmann
Vist : 749 gange
300 point
Dato : 15-01-07 08:57

Hej.
Jeg har været inde og søge på google for at finde et financieringsselskab men det er jo lidt af en jungle. Derfor tænkte jeg om der er nogen her der har gode erfaringer (uden det koster en bondegård) med et selskab. Ikke kontokort. Ikke RKI registreret.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 09:01

Det koster "en bondegård" ALLE steder.....

Det billigste er og bliver din BANK....

Står du IKKE i RKI - kan du låne i alle banker.....

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-01-07 10:00

Hvad skal du have "finanseret"?
Er det fast ejendom?
Er det ny bil eller båd?
Nyt køkken...eller hvad?

Det kan godt være ret væsenligt at vide HVAD du skal bruge pengene til, idet renten varierer KRAFTIGT ift. det som skal finanseres

Så giv lige en melding hvad du skal have finaseret?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-01-07 13:16

Hej.
Det er et forbrugslån, da det vil koste en del penge at få soveværelset lavet om, så jeg kan være der med min kørestol.
Torben

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 16-01-07 13:27

Brug din bank......

Det er det de er der for, og de låner GERNE ud....

Alt andet vil være væsentlig dyrere

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-01-07 19:49

NU VED JEG IKKE HVORVIDT DU SIDDER I EGEN BOLIG ELLER I LEJET BOLIG ?
Har du eget hus/lejlighed er det HELT klart det lån som du får mest "valuta" for pengene et Kreditforeningsselskab (men det ved du selvfølgelig ganske givet selv).

Hvis ikke du har den mulighed for finansering, så brug som refi pepeger, dit lokale pengeinstitut...de "hurtige" penge hos diverse finanseringsselskaber er lige så dyre som de er hurtige

Som jeg kan forstå, er det til ændringer af din bolig så den bliver mere handicapvenlig, som du skal bruge penge til....jeg vil råde dig til at søge fondsmidler til dette også.
Der findes TONSVIS af fonde hvor du kan søge legater, alt efter din situation...da min kone for nogle år siden var igennem et kræftforløb, søgte hun legater hos diverse fonde, og hun nåede at få ca. 55.000,- kr

/Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-01-07 19:52

Læs evt her omkring legetansøgninger:
http://www.legatregistret.dk/

Det koster lidt at komme igang, men de er HELT sikkert givet "godt" ud og kommer mangefoldigt tilbage

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 17-01-07 18:12

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:14

Selv tak

Kommentar
Fra : iFinans

Dato : 25-10-08 13:20

Såfremt der vælges en forbrugslån-løsning, er det vigtigt ikke at blive for "grådig" i ansøgningsøjeblikket. Søg hvad du har mulighed for at tilbagebetale. Tag hellere en lavere ydelse, som du efterfølgende kan sætte op. Dette er oftest gratis, hvorimod det modsatte gerne koster et gebyr. Hvis du stadig er interesseret, se fx. vores hjemmeside, www.ifinans.dk .