/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Virker pyrolyse??
Fra : Brøndt
Vist : 2003 gange
50 point
Dato : 15-01-07 00:12

Vi er ved at købe ny ovn. Konen går meget op i rengøring af denne og spørger: virker pyrolyse? Forhandleren siger selvfølgelig ja, men hvad siger jeres erfaringer? Hvor tit bruger I pyrolyseprogrammet?
Vi har kig på en Siemens HB760660S, nogen der har erfaring med den?
Bedste hilsner
fam Brøndt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-07 04:34

Vores ovn med katalytisk selvrensning virker. Det er noget af det samme med et andet navn.

Vi bager jævnligt med høj temperatur, over 200°C.
Efter sigende kan man få belægningen mættet med fedtsprøjt, hvis man steger for mange gange i træk , og temperaturen ikke er så høj at nedbrydningen af fedtet kan ske.

Hvis man giver sig til at bruge rengøringsmidler eller skurer på overfladen ødelægges virkningen, og man må fremover gøre rent manuelt, hvilket er svært på den grove matte overflade..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 10:46

Ja - det virker.
Vi bruger pyrolysen 5-6 gange om året, men det ovnen bruges til sviner ikke så meget.
Sådan en gang "julemadsovn" rensede den fuldstændig.
Vores "Thermor" har vi haft i 8 år.

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 19-01-07 22:19

Mine forældre har, siden pyrolyse kom på markedet, ikke brugt andet.... Som ec. skriver, klarer den en rigtig grum "julemadsovn" så let som ingenting. Vi tørrer bare ovnen over med en fugtig klud og den er god som ny igen....

I princippet er det samme system, som anvendes i krematorier. Så effektivt er det jo.

Jeg er slet ikke i tvivl! Næste gang jeg køber ovn, bliver det med pyrolyse....