/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win starter men han ikke ses?
Fra : cccf
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 14-01-07 23:24

Når jeg tænder for min PC, når jeg lige at se opstarten på min monitor og så går den i sort.
Jeg kan hører at win fortsat loader sig ind og hvis jeg slukker og tænder igen på monitor får jeg lige et glimt af windows der så har lagt sig ind.
Hvis jeg slukker for PC og starter igen kan jeg være heldig at den virker, og så kan jeg godt slukke og tænde for min monitor uden problemer. Derfor tror jeg ikke det er min monitor der er defekt,
men at fejlen ligger i opstartsfasen.???

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-07 05:27

Prøv at gå i fejlsikret tilstand. Du booter på F8, når Windows starter op. Booter, det er tryk og slip, ligesom når man morser - eller gjorde i gamle dage. Derefter bruger du piletasten med pil opad, for at komme øverst, hvor der står: Start i fejlsikret tilstand. Hvis du kan bruge fejlsikret tilstand, kan du gå over i enhedhåndtering, for at se, hvad den fortæller om dit skærmkort -

hilsen
axel

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 16-01-07 11:15

Det er som om at DOS programmet ikke bliver loadet ordtenligt ind, det går for stærkt når fejlen kommer, det første jeg ser når jeg starter op er et blåt loge i midten af skærmen fra INTEL det står ca 3-4 sekunder og derefter loader den selve dos programmet, men når jeg får fejlen ser jeg kun logoet som et glimt og loadningen af dos går også alt for stærkt.
Jeg ved ikke om det fortællerjer noget ?????

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 17-01-07 15:31

Tak for svaret axelbjarne.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 17-01-07 15:32

Det var min skærm der havde fejlen.
Købt en ny 16:9 22"