/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
viasat og canaldigital...
Fra : vaxen
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 14-01-07 21:21

Nu er Kanal 4 jo forsvundet fra stueantennen sammen med vores yndlingsserie... Vi overvejer så, om vi skal anskaffe os et Canal Digital-abonnement, så vi kan få lov at følge med igen..

Men - hvordan kan man få det til at hænge sammen med ViaSat som vi også har??

Jeg kan ikke lige finde noget om det på de respektive hjemmesider... Det er for hulen da ikke nødvendigt med to paraboler??

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-07 23:09

Nej nej......

Der kommer bare et extra hoved på den eksisterende.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-07 23:09

Samt et extra kort i satboxen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-07 23:19

Det har de så tilsyneladende ændret lidt på

Citat
Hvis man i dag vil have programmer fra begge udbydere er man desværre nød til at have 2 parabolreceivere/bokse.

(NB: ”gamle” kunder – før foråret 2004 – der har Viasat godkendt udstyr med to kortindgange er ikke berørt af ovenstående)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-07 10:19

Hmmm... Sørme besværligt, når to konkurrende selskaber gør det kompliceret for dine kunder...

To receivere.... Det vil sige flere scartstik... Gad vide, om der er flere at tage af?? Jeg må om bag fjernsynet og se, om det overhovedet kan lade sig gøre... Synes det lyder omstændigt...

Vaxen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-01-07 10:32

Du kan sløfe scartkablerne fra 1 til 2 til 3 osv., jeg kører med 3 modtagere og 4 LNBèr uden probs.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-01-07 10:33

sløfe=sløjfe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 10:36

På et "moderne" fjernsyn bør det ikke give problemer......

Hvis I har haft Viasat længe er det jo ikke nødvændig at skifte..

Men er det ikke også lidt "flot" at bruge begge selskaber....

Mange af kanalerne er jo de samme, så mon ikke den "bedste" løsning ville være at finde ud af hvad I "helst" vil se

Ellers ved jeg "aldi" på et tidspunkt solgte en scartfordelerboks til 4 externe apparater....

Vi har en sådan og det gør at vi på denne (med fjernbetjening) kan skifte mellem de forskellige apparater UDEN at de forstyrrer hinanden under optagelse osv....

Vores fjernsyn har 4 scart indgange, men vi har ialt 7 apparater der "kører" via scart

Ser lige om jeg kan finde den omtalte boks....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-07 10:40
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-07 11:29

Tak for jeres svar!

Refi, det ville være skønt bare at vælge den ene fra, og ja, der er da sammenfaldende kanaler, men de to kanaler, som vi ser mest er Tv3 og kanal4 - og de er kun henholdsvis på hos den ene eller den anden udbyder...
Tilgengæld skruer vi nok ned for pakkens størrelse - vi har indtil nu haft Viasat Guld, og så meget har vi jo nok ikke brug for... Men det er jo en helt anden sag...

Den fordeler, du har linket til ser spændende ud - det vil jeg lige lure lidt nærmere på... Og så tror jeg, jeg ringer til Canal Digital og hører, om de har noget klogt at sige....

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 11:36

Jamen så foreløbig god fornøjelse med "detektiv"arbejdet

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 15-01-07 15:31

Tak for svaret refi.

Jeg ringede til Canal Digital og kunne konstatere, at det koster mere, end det umiddelbart fremgår - som altid

Sandsynligvis må jeg så vælge at undvære min yndlingsserie - eller lokke en eller anden til at optage den for mig.... Eller måske komme i sving med at vinde den store Lotto-gevinst, der venter på mig..

Jeg takker for indsatsen!

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-07 15:50

Selv tak...