/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laver jeg en hjemmesid
Fra : angelic
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 13-01-07 00:42

Ja, det er jo nok ikke helt vildt let at svare på?

Jeg har en hjemmeside som jeg er rigtig glad for, jeg har dog betalt mig fra det. Det generer mig at jeg ikke selv kan opdatere den, og da jeg har rimelig teknisk snilde(når jeg selv skal sige det) kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp til at komme i gang.

Hvis der er nogen der har mod på at hjælpe mig ville det være SÅ ubeskrivelig fedt.

Min hjemmeside skal repræsentere min Kennel. min nuværende hjemmeside er her: www.angelicstaff.dk
Jeg har et kuld hvalpe på vej, og ville gerne kunne vise dem frem og have nye billeder ect opdateret rimelig jævnligt.

Er der nogen der har nogle gode råd? eller som vil hjælpe mig igang så skriv endelig.
Eller er det bare en ALT for stor mundfuld?

mange ønsker om hjælp Angelic

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 13-01-07 01:01

Hej.
Du kan lave en 123 hjemmeside og det er meget nemt, men prøv at kigge på min side og klik på linket nederst på siden hvor der står " Prøv det selv " og gider du ikke den side alligevel så skal du ikke betale for den og så bliver den bare slettet.
http://www.123hjemmeside.dk/alsilina

Hilsen Karen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-07 06:56

Hvis du vil lære webdesign fra bunden kommer du ikke uden om disse sider, som på dansk trin for trin forklarer, hvorledes du griber det an:

http://www.hjemmesideskolen.dk/

http://www.netexplorer.dk/ (Se under 'Tutorials' i menuen til venstre)

Skulle du gå i stå undervejs? Detaljer du er usikker på? Så spørger du bare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-07 06:58

..og så er der desuden : http://www.html.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : angelic

Dato : 19-01-07 20:28

Tak for svaret molokyle. Det var en rigtig god hjemmeside du henviser til.
Jeg kunne dog godt bruge lidt mere starthjælp, tænker her på lige det at komme igang, enten hvis jeg gerne vil arbejde videre med den hjemmeside jeg har i forvejen. eller til at få downloadet det helt rigtig program. Kan du hjælpe mig med dette?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-07 09:45

Ja, selvfølgelig. Er der noget specifikt du tænker på?

Du får lige et par 'hurtige' tip:

1.) Når du skal flytte filer mellem din computer og din udbyders internetserver, kan du benytte din browser (Internet Explorer) som FTP program. Du skriver simpelhen bare FTP adressen på din side ( eks. ftp://MIN_FTP_ADRESSE.com ) i browserens adresselinje. Du bliver nu spurgt om brugernavn og password. Derefter kan du kopiere/flytte/slette dine filer mellem stifinder og din browser, præcis som hvis 'det hele' lå på din egen maskine.

2.) Du behøver intet specielt program til at oprette/redigere dine sider (*.html, *.css, *.js, *.asp, *.php osv. filer). Jeg selv benytter Notesblok (notepad.exe), som følger med Windows og er en ASCII editor. Derved har du 100% kontrol over hvad som kommer til at stå i dine filer og der optræder kun de fejl du selv laver. Det er det dermed lettere at finde og rette dem.

3.) Start med at lave skabelonsider. Kald dem eksempelvis default.html, default.css, default.js osv. Så har du altid 'noget' at gå ud fra, når du vil lave flere sider. Du retter dem til, når du skal lave nye sider og gemmer dem så med sigende navne. Eks. forside.html, menulayout.css, funktioner.js osv.
Med skabelonsider mener jeg noget alá:

XHTML (default.html):
Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="da" xml:lang="da">
<head>
<title>Default</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="description" content="Default" />
<meta name="keywords" content="Default" />
<link REL="stylesheet" TYPE="text/css" href="default.css" />
<script type="text/javascript" src="defailt.js"></script>
</head>
<body>
<div>
</div>
</body>
</html>

CSS (default.css):
Kode
<!---
/* Css kode */
//-->

Javascript (default.js):
Kode
<!---
/* Javascript kode */
//-->

Nu har du jo lukket dette spørgmål, så fremover må du stille nye spørgmål i de relevante kategorier. Du skal ikke tænke på hvor mange point. De er ikke væsentlige. Vi er her for at hjælpe hinanden

</MOLOKYLE>