/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Din mening om frit Sygehusvalg
Fra : Franksp
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 12-01-07 23:19

Hvad er din mening om det frie sygehusvalg.

Min kone's knæ og hofter smerter meget. Vi bor på Fyn. Hun fik besked at hun kunne komme på OUH, den 17. august 2007. Hvor er garantien henne?

Det ville hun ikke vente på. Indenfor en uge, fik svar fra Vejle Sygehus. 4 dage efter hendes scanning, fik hun svar via hendes egen læge. Vejle

Næste undersøgelse. Jeg vil ikke fortælle for hvad, men meget alvorligt. Det er jo også ligegyldigt.

Her fik hun et svar indenfor 14 dage på Holbæk Sygehus. Jeg synes stadig det er SUPER, men vi skal betale mange transportomkostninger. Det synes jeg ikke er rimeligt. OK vi kan godt betale, men der er sikkert andre mennesker, der ikke har råd til at betale transporten. Hvad er så det frie sygehusvalg så værd.

Kom med din mening

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 23:24

Jamen Frank.

Så er systemets intention jo opfyldt. De som kan betale.... betaler, og de økonomisk svagere som ikke selv kan betale, får hjælp.

Annuller spørgsmålet
Fra : Franksp

Dato : 12-01-07 23:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 23:27

Citat
Hvor er garantien henne

Hvilken garanti mener du?? Der er lavet "Frit sygehusvalg", men mig bekendt ikke en alment gældende transportgaranti.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-07 23:29

Jeg har kun godt at sige. Vi har kun "prøvet" det en enkelt gang. Der var meget lang ventetid til sønnens operation, (det viste sig, at ventetiden var et år) vi vidste ikke dengang, at hvis ventetiden er - vist nok en måned- så kunne man bede om at komme til et andet hospital. I de første måneder ventede vi, men i ventetiden fik vi hørt så mange dårlige erfaringer med "vores" hospital, at vi fik annulleret papirerne, og fik henvisning til et andet.

Det andet hospital var en meget positiv oplevelse, og med en meget kort ventetid, men jeg kan da godt se, at hvis man skal frem og tilbage til div. hospitaler mange gange, kan det blive en dyr omgang, men kan man ikke melde sig ind hos Falck og få transporten gratis??

Rigtig god bedring med din kone