/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Komponist Carl Nielsen
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 12-01-07 22:12

Er der nogle der har oplysninger om komponisten Carl Nielsens slægt fra Nr. Lyndelse på Fyns-land?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-01-07 23:03

Fra denne adresse http://da.wikipedia.org/wiki/Carl_Nielsen
derudover fra FS.
Husband
NIELS JORGENSEN
MAREN KIRSTINE JOHANSEN
1. CARL AUGUST NIELSENPedigree
Birth: 09 JUN 1865
Christening: 13 AUG 1865 Norre Lyndelse, Odense, Denmark
Death: 26 NOV 1931
fra denne side
http://www.visitodense.com/index.php?side=15&submenu=15&save=side/submenu
http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/productpage/produktside.htm?simple=true&id=6144
Huset, der ligger ca. 15 km syd for Odense ved Odense - Faaborg landevejen, på grænsen mellem landsbyerne Nr. Lyndelse og Nr. Søby, var Carl Nielsens tredje og sidste barndomshjem. Det blev indrettet som museum i 1956.

Museet, i det hyggelige hus, viser historien om Carl Nielsens barndom og hjemmets arbejds- og musikliv, som blev så afgørende for Carl Nielsens senere udvikling både som musiker og som komponist.
Senta

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 12-01-07 23:14

Det er Carl Nielsens kusiner jeg er interesseret i.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-01-07 10:26

prøv at henvende dig til Carl Nielsens museum i Odense , de har sikkert oplysninger om hans familie.
Senta

Annuller spørgsmålet
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 18-02-07 17:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål