/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
IXUS - timestamp
Fra : thulin
Vist : 1101 gange
100 point
Dato : 12-01-07 07:53

Håber der er en som kan svare på dette.

Jeg har et Canon IXUS 55, og har haft fat på en 60 og en 800 men jeg løber ind i det samme problem for alle modellerne.

Jeg vil gerne hvis jeg kunne få et time stamp, på mine fotos, jeg kan også finde den i menu´en men kameraet giver ikke lov til at ændre på punktet timestamp. Man kan se den i menu´en hvor den er slået fra.

Det er gældende for alle ovennlvnte modeller, både med DK og UK software.

Jeg har læst manualen igennem flere gange, men her er ikke noget hjælp at hente.

Nogen der har erfaring med dette ???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-01-07 08:15

Her er et foto af menu´en fra en hjemmeside, her kan man se at "time stamp" feltet er gråt, det samme som på mit og alle de andre ixus.

http://www.cameras.co.uk/cameraimages/canon-ixus-60-menu.jpg

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-01-07 08:18

Har du kigget på http://www.canon.dk/Support/index.asp? Her skriver de bl.a.:

Citat
Vedrørende Helpdesk support

Spørgsmål og support til Canon Hardware og Software skal rettes til Canon Helpdesk.

Canon Helpdesk har åbent alle hverdage i tidsrummet mellem 8:00 og 17:30.
Telefonnummeret er: 70 20 55 15
Det er også muligt at skrive et spørgsmål til Canon Helpdesk via denne web-adresse: https://self-service.canon-europe.com/dk/pages
Forespørgsler vil normalt blive besvaret indenfor 2-3 dage, men såfremt vi modtager den i weekenden eller på helligdag, vil vi svare dig den førstkommende arbejdsdag.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-01-07 09:38

Har været på Canon's hjemmeside.

Men søger jeg specifikt, så det tætteste jeg kommer er at man kun kan få "time stamp" hvis man bruger postkort funktionen.
Men i postkort opsætningen er billderne kun 640X480.

Jeg ville jo gerne have et time stamp, på alle billeder også med en højere opløsning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-01-07 11:57

Jeg mener at det er en funktion man kan vælge at tilføje i pictbridgeprogrammet eller også det der kaldes direkte udskrivning, når man skal overføre billederne fra kameraet og bruger kameraets menu til det..

Det er ikke noget som man normalt kan vælge som standard i optagemenuen.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-07 10:05

Har forhørt mig hos Canon.

Og af en eller anden uforklarlig årsag, kan sættes på billederne i "postkort" indstillingen.
De kan ikke forklare hvad der ligger til grund for det.

Så det er ikke muligt at få kameraet til automatisk at sætte dato på billedet, hvis man kører i den højeste opløsning, kun i postkort indstillingen, som er lidt lavere, men i en mellem opløsning

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 06-03-07 15:32

Tak for svaret invisible.