/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af GPS Hvad skal jeg vælge
Fra : Franksp
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 11-01-07 19:24

Jeg synes det er svært vælge mellem Garmin, Navman og TomTom navigationsapperater. Er der nogen af jer der har erfaring?

Hvad ville du vælge hvis du skulle købe en ny i dag. Max. kr. 5.000,00

Jeg har en Garmin Street Pilot, De Luxe, men synes den er forældet og besværlig, og min kone kan ikke finde ud af og bruge den. Jeg bliver helt når, jeg tænker på, at jeg i sin tid gav kr. 14.999,00 for den, men sådan er det jo, når man vil være med fra starten.

Håber på nogle gode/hurtige svar, da min kone skal til Holbæk Sygehus på næste fredag. Vi bor på Fyn.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-07 19:30

Efter vi læste denne artikel, købte vi en Mio

http://www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 11-01-07 19:37

Jeg har selv en Garmin Nüvi 360 som jeg er meget glad for.
Og min kone kan også finde ud af at bruge den

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 11-01-07 22:00

Jeg vil også klar vælge Garmin frem for andre! Det er kvalitet du betaler for og de nye modeler til biler er også utrolig brugervenlige!
Fordel er at Garmin er så stor en producent at de også sørge for at holde deres satelitter opdateret. Deres store kort-program over bla. Europa er også en fordel at anvende.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-07 22:01

Ingen tvivl for mig - jeg ville vælge Garmin - jeg har selv en Garmin Nüvi 660 der er meget meget nem at betjene, men koster nok ca. 5.500,- hvis ikke den er på udsalg pt.

Jeg så en test i fjernsynet hvor nogle brandmænd skulle bruge 3 forskellige GPS'er og Garmin vandt testen. Jeg husker ikke hvad udsendelse det var, men det er der måske andre der gør.

//bentjuul

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 11-01-07 22:03

Hov glemte lige at nævne at dem du kan få i THansen er nogle gode tilbud, bare husk at vælge en med kort og stor hukommelse.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 11-01-07 22:09

Garmin Nüvi 660 er åbenbart faldet meget i pris på det seneste...
den kan fåes for omkring 4.300 inkl. fragt:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=244357

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-07 22:16

Jeg gav 5999,- da jeg købte min for 3 måneder siden det går stærkt med teknikken.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 11-01-07 22:20

Hej, jeg har lige købt en Garmin c510 til 2.500 i "Metro" virke godt, og er meget let og hurtig at betjene.
Selv min kone, som ellers ikke gider sådan noget, kan finde ud af at bruge den.
Det er den 3. jeg har og og den bedste.

Bjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-07 22:32

Det lader til vi er de eneste der har en Mio Digiwalker 269+??

Vi valgte den, da den blev testet som bedste køb, og vi har heldigvis ikke fortrudt,

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-01-07 22:50

spejder_ben skrev: "Fordel er at Garmin er så stor en producent at de også sørge for at holde deres satelitter opdateret. Deres store kort-program over bla. Europa er også en fordel at anvende."

Jeg har stor respekt for spejdere, men det er altså noget vås. Alle GPS'ere bruger pt. de samme satelitter (og alle er vel forberedte på det europæiske EGNOS). Af kortleverandører findes kun to: Navtech og Teleatlas.

Forskellen findes på:
o programmets evne og brugervenlighed
o hw (gps-modtageren)s kvalitet
o Omfang af medleverede kort
m.v.

Satelitterne er de samme og kortene er der kun to af (i forskellige nye og gamle udgaver, i forskellige afgrænsninger)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 11-01-07 23:19

Alle i dag eksisterende satelitter til GPS systemet ejes og driver af det amerikanske forsvar/militær

mvh
per t

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-07 23:49

Som jeg skrev tidligere har der i fjernsynet været en test hvor nogle brandmænd testede 3 forskellige GPS'er - nu har jeg fundet siden, og du kan se testen her i 3 små klip http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/1122111756.htm en meget interessant test.

//bentjuul

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 11-01-07 23:50

Jeg har en MIO 168 den kører fint med Tomtom kort.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-07 01:23

Jeg nøjes med en PPC 150 fra Medion (købt i Aldi), som i store træk er lig med MIO 168.
D.v.s. det er en PDA med lidt mindre Word/Excel o.s.v.

Den er udstyret med Navigon 4.2 og Tele Atlas.
Det er snart en ældre model og de sidste nye rundkørsler o.s.v. mangler - men det kan jeg godt leve med.
Jeg benytter den på den måde, at jeg normalt indkoder ønskede adresser hjemmefra og på den måde får jeg samlet et pænt udvalg af adresser som altid kan genbruges.

Indkodning foregår via en Stylus og er ikke altid egnet til brug i bilen, så planlægning er en god ting.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 12-01-07 19:31

Tak for svaret bentjuul.

Efter at set indslaget fra DR1/Rabattens udsendelse, via det link du sendte mig, var jeg ikke mere i tvivl om hvad jeg skulle købe.

Det blev en Garmin C550 TMC.

Jeg fik den hos THANSEN for kr. 3.699,00. Det er jeg meget tilfreds med.

Hvor er den dejlig nem at betjene i forvejen til den gamle jeg har.

Også en tak til alle jer andre, som med nogle gode svar/oplysninger.

De venligste hilsener
Franksp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-07 19:36

Tillykke med "vejviseren"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-01-07 22:46

Jeg har siddet, her i aften og leget med den. Indlagt mine adresser m.m.

Hvor er det nemt. Selv min søde kone, som "IKKE" er interesseret, synes den er perfekt. Hun skal jo bruge den i næste uge, da hun skal til scanning på Holbæk Hospital. Der fik hun svar på inden for én uge. Vi bor i Odense. Her kunne hun komme til den 17/7. august. Det gider vi ikke vente på. Nå det var en anden historie. Jeg opretter en tråd om det, lige om lidt.

God week-end til alle.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-01-07 22:48

Tak Nordsted1

Rart at høre fra dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-01-07 23:05

Typisk med de sygehuse, vi skulle have sønne opereret i Nordsjælland, der var ventetiden over et år, som annullerede vi papirerne der, og tog til Holbæk inden for en måned, ikke nok med det, de
var bare så flinke og rare der, men de turde næsten ikke tage ansvaret for sønnen, for de kendte
de læger vi havde skrottet... alt gik fint, så glæd i jer over at i kommer til Holbæk... god bedring

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-07 23:13

Jamen det er alletiders Franksp - tillykke med dit nye legetøj -dejligt nemt ik'

//bentjuul