/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Underlige knopper på penis
Fra : AnnaOlesen
Vist : 17457 gange
20 point
Dato : 08-01-03 19:55

Hej.
Min kæreste har indenfor en længere periode (3-4mdr.) haft små knopper på roden af sin penis. Knopperne er helt små, flade og uden nogen form for væske indeni. For nærmere at præsicere hvordan de ser ud; så ligner det(de) nærmest en mikro lille skovflået, som har bidt sig fat, og hvor man jo så nærmest kan 'rokke' dens krop frem og tilbage. Sådan ser knopperne ud.
Min kæreste er nervøs for at det er kønsvorter af en eller anden slags. -Eller er det bare en form for talknopper, lignende dem man kan få på armene??! Hvad kan det være, og hvordan kan de. evt. behandles.

Håber på et hurtigt svar, da det går os meget på!

På forhånd tak.

Tyren

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 30 point
Dato : 08-01-03 20:02

Det lyder meget som kønsvorter, hvis de stadig er små kan de pensles væk, om det er på recept ved jeg ikke, men jeg tror det. Hvis de har været der i lang tid, og pensling ikke virker så skal de skæres af under lokalbedøvelse.
De smitter som bare fanden, og en vens kone har været på sygehuset og fået dem taget af med laser.

Se og kom til læge hurtigt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-01-03 20:05

Lige en ting mere. Når de er fjernet kan de nemt komme igen, så vær derfor meget opmærksom, og kig efter ofte. Jeg mener det er 2 måneder efter de kan komme igen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 20:13

> Min kæreste har indenfor en længere periode (3-4mdr.) haft små knopper
> på roden af sin penis. Knopperne er helt små, flade og uden nogen form
> for væske indeni. For nærmere at præsicere hvordan de ser ud; så ligner
> det(de) nærmest en mikro lille skovflået, som har bidt sig fat, og hvor
> man jo så nærmest kan 'rokke' dens krop frem og tilbage. Sådan ser
> knopperne ud.
> Min kæreste er nervøs for at det er kønsvorter af en eller anden slags.
> -Eller er det bare en form for talknopper, lignende dem man kan få på
> armene??! Hvad kan det være, og hvordan kan de. evt. behandles.
>
> Håber på et hurtigt svar, da det går os meget på!
>

det er ganske almindelige talgknopper!

mvh
etta

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 08-01-03 20:40

Kønsvorter ligner mest af alt små blomkål...jeg vil sige som etta, at det er talgknopper.
Er der noget i vejen for at gå til lægen?
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 23:49

etta place skrev:

Hej etta

> det er ganske almindelige talgknopper!

Det var fandme ellers en udmærket og hurtig service, at læger er begyndt
at diagnosticere eventuelle kønssygdomme gennem usenet (læger har vistnok
patent på at udstede diagnoser (Henning, kan du bekræfte det?)).

Det er måske almindelig talgknopper, der skal en tur til lægen for at
afgøre om det er korrekt eller ej.

Hvis Anne er så uheldig, at fyren har kønsvorter, er det noget som det er
en rigtig god ide at få gjort noget ved, så hurtig som muligt. Ikke kun
af hensyn til kæresten men også af hensyn til sig selv:

<URL: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/Kondylomer.htm >

Citat fra ovenstående webside:

"HPV kan inddeles i flere undertyper. Nogle undertyper er mere behand-
lingsresistente end andre, ligesom nogle typer menes at være knyttet til
kræftforstadier og Kræft i kønsdelene."

....

"Visse af kondylom-typerne menes at have en sammenhæng med forekomsten af
celleforandringer på livmoderhalsen samt kræftstadier og kræft forandrin-
ger på kønsdelene."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 04:25

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> etta place skrev:
>
> Hej etta
>
>> det er ganske almindelige talgknopper!
>
> Det var fandme ellers en udmærket og hurtig service, at læger er
> begyndt at diagnosticere eventuelle kønssygdomme gennem usenet (læger
> har vistnok patent på at udstede diagnoser (Henning, kan du bekræfte
> det?)).

Mit bud ville i hvert fald ikke være talgknopper ud fra beskrivelsen,
og som du nævner er det lægerne, der er uddannet til at stille
fysiologiske diagnoser. Og for at stille en psykiatrisk diagnose,
skal en læge gennemgå et års speciel uddannelse + et år på
neurologisk specialafdeling på et somatisk sygehus.
Selv jeg kan afkrydse et diagnose-skema og tælle point
sammen, men vil ikke være i stand til at udelukke evt årsager
til "diagnosen"

Jeg har haft en dims som beskrevet, men den sad på skulderen, jeg
rev den af, det gjore rimeligt avs, samt det blødte temlig længe fra
såret, ( timer) så dimserne kan altså være fyldt med blodkar, der
er ingen vej uden om en læge, men sandsynligvis er det ganske
harmløst og kan måske bare fryses væk på samme måde som
fodvorter etc. Af og til ser man udvækster som tyren beskrev,
siddende i folks ansigter, f. eks. i øjn-omgivelserne, hagen, kinden.

Så tyrens kæreste må lige et smut til lægen!

MVH
Henning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 12:51

In article <avidko.a4.2@mjoelner.aaks.aarhus.dk>, pedervm@myrealbox.com
says...
> Det er måske almindelig talgknopper, der skal en tur til lægen for at
> afgøre om det er korrekt eller ej.
>

Hvis de havde lyst til at gå til lægen havde de nok gjort det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 12:58

"PerX ..." wrote:
>
> In article <avidko.a4.2@mjoelner.aaks.aarhus.dk>, pedervm@myrealbox.com
> says...
> > Det er måske almindelig talgknopper, der skal en tur til lægen for at
> > afgøre om det er korrekt eller ej.
> >
>
> Hvis de havde lyst til at gå til lægen havde de nok gjort det.

Ikke desto mindre er meget meget forkert, at udtale sig så kategorisk
som etta place gør det.

Nogen gange er det ikke andet for end en tur til lægen.

Det skal lige siges, at naturligvis er vise sig kalorius frem overfor
fremmede ikke lige er alt for rart. Men tænk på: Lægen har set en sådan
en før (endda flere gange). Uanset om det er en kvindelig eller mandlig
læge (den mandelige har endda en selv).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Vær med til at redde liv ca. 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 12:59

>
> Hvis Anne er så uheldig, at fyren har kønsvorter, er det noget som det er
> en rigtig god ide at få gjort noget ved, så hurtig som muligt. Ikke kun
> af hensyn til kæresten men også af hensyn til sig selv:

kønsvorter på roden af penis....næppe! men jo, smut til lægen.

Kommentar
Fra : AnnaOlesen

Dato : 09-01-03 15:41

Eftersom jeg har læst alles besvarelser, søgt på nettet og selv taget stilling til det sammen med min kæreste, så er vi ikke blevet klogere på hvad de små knopper er. Heldigvis har han fået en tid hos lægen i morgen som vi/han var rådet til.
Hvis han er smittet er jeg det højest sandsynligt også. Men hordan vil det vise sig!? Kan der gå flere uger, måneder måske?!?

Godkendelse af svar
Fra : AnnaOlesen

Dato : 09-01-03 15:41

Eftersom jeg har læst alles besvarelser, søgt på nettet og selv taget stilling til det sammen med min kæreste, så er vi ikke blevet klogere på hvad de små knopper er. Heldigvis har han fået en tid hos lægen i morgen som vi/han var rådet til.
Hvis han er smittet er jeg det højest sandsynligt også. Men hordan vil det vise sig!? Kan der gå flere uger, måneder måske?!?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 01:03

etta place kalligraferede, i
news:3e1c77fe$0$241$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> For nærmere at præsicere hvordan de ser
>> ud; så ligner det(de) nærmest en mikro lille skovflået, som har bidt
>> sig fat, og hvor man jo så nærmest kan 'rokke' dens krop frem og
>> tilbage. Sådan ser knopperne ud.
>
> det er ganske almindelige talgknopper!

Det er det ret sikkert ikke ud fra den beskrivelse. Det kan være kønsvorter,
men det kan også være noget andet. Kun en læge der ser på det kan afgøre
det.

David

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 01:04

etta place kalligraferede, i
> kønsvorter på roden af penis....næppe! men jo, smut til lægen.

Det har jeg skam haft, så det er ikke umuligt.

David