/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Tjek den her log
Fra : Daxxa
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 11-01-07 18:46

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:44:37, on 11-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\WordSeeker.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avscan.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Hjt\hjtspecial.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aminova WordSeeker] "C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\Controller.exe" SHORTCUT
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe" -H
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe
O4 - Startup: MetaCafe.lnk = C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
O4 - Startup: Deer Hunter 2005 Registration.lnk = D:\Games\Deer hunter 2005\Deer Hunter 2005\ATR1.EXE
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: MetaCafe.lnk = C:\Programmer\Metacafe\MetacafeAgent.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (InstallerBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Broadcom Wireless LAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 18:50

på den igen hvad daxxa ???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-01-07 19:24

Neej,
BAre lige om der er noget snavs. Den har ik kørt helt optimalt siden... Den kører meget langsomt

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-07 21:43

Loggen er ren.

Prøv lige om denne "kur" kan hjælpe lidt på langsommeligheden:

Hent CCleaner. Manual og download link her http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Fravælg Yahoo toolbar, hvis du ikke ønsker den. Kør en rensning med CCleaner. Husk også at køre "problemer". Kør den flere gange, til den ikke finder mere.

Kør så en defragmentering af dit C drev. Start/Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskdefragmentering.

Efter en genstart, så hent Pagedefrag her http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html Sæt den til at køre efter en genstart (KAN tage lang tid).

Så kan du tjekke disken for fejl. Gå i Start/Kør, skriv chkdsk /r (husk mellemrum). Du får at vide at den ikke kan køres, og så taster du j <enter> og genstarter (Kan også tage lang tid).

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 11-01-07 21:46

Okay gør imorgen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-01-07 16:21

Så har jeg gjort det, hvad så??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-01-07 16:54

Har det hjulpet på hastigheden ? Ellers har du mange programmer der starter op, og ligger og kører i baggrunden. De er ikke nødvendige allesammen.

Du kan forsøgvis deaktivere disse fra at starte op, via MSCONFIG http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/msconfig.htm

O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Arcade\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Aminova WordSeeker] "C:\Programmer\Fælles filer\Aminova\WordSeeker\Controller.exe" SHORTCUT
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"

Hvis det skulle give problemer, eller du gerne vil have nogle af dem til at starte alligevel, er det nemt at aktivere dem igen.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-01-07 17:03

Gør det senere, skal lige til fodbold i 3 timer

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-01-07 17:19

Men det går faktisk hurtigere nu

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-01-07 10:03

Så, har gjordt det nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-01-07 10:05

hjalp det så ???

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-01-07 10:06

Ved ik lige lige helt endnu, men skal nok skrive om det hjalp

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 15-01-07 13:37

Det har hjulpet ekstremt meget, mange tusind tak, man får altid et brugbart svar her på "Kandu"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-01-07 17:12

Det lyder godt . Og så blev du også en erfaring rigere, mht til programmer som ikke nødvendigvis behøver at starte op med Windows, men som du bare kan starte når du skal bruge dem. Så ligger de ikke og bruger unødvendige ressourcer.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 15-01-07 17:15

Jepsen, lukker hermed denne tråd

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 16-01-07 13:23

Tak for svaret stl_s.