/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Generic Host Process for Win32
Fra : jangchr
Vist : 2908 gange
100 point
Dato : 11-01-07 14:52

Når jeg starter min computer op kommer denne meddelse

Generic Host Process for Win32 Services has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

Hvad skal jeg gøre for at få dette væk og jeg har prøvet at skive dette i kør"start - kør - skriv: sfc /scannow" og det gik sgu helt galt,jeg kunne ikke starte min computer op førend jeg gik i fejlsikkert tilstand og lavede en systemgendanelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-01-07 18:43

Problemet med sfc /scannow kan være at der ligger defekte filer i filcachen, så du kan prøve at tømme filcachen inden du kører sfc /scannow igen. For at tømme filcachen så skriver du sfc /purgecache

Husk så at lukke alle programmer ned inden du kører sfc /scannow igen.

Men det lyder ikke godt med den fejl . Har du lavet backup, for alle eventualiteters skyld ?

Har du installeret nye programmer fornylig ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-01-07 19:20

Jeg har ikke lavet backup

Og jeg har ikke installert nye programer,det hele startede da min computer pludeslig begyndet at fryse,så jeg var nødt til at slukke på kontakten

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-01-07 19:33

Prøv lige dette: Gå i "Hjælp og support". Klik på: "Brug værktøjer til at vise......" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen". Hvad siger fejlloggen på de tidspunkter hvor fejlen opstår ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-01-07 19:48

Jeg regner med at det er den her

Fejlagtigt program svchost.exe, version 5.1.2600.2180, fejlagtigt modul unknown, version 0.0.0.0, fejlagtig adresse 0x0041318c.

Men kan det havde noget at gøre med at da jeg havde kørt sfc /scannow,bad computeren om at jeg satte windows XP cd i,men jeg har jo opgradert til sp2,så det skulle nok havde været den cd der skulle havet været istedet for eller hvad?

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-07 20:11

Du burde kunne bruge din originale Windows CD. Hvis den driller, så er der nogle løsninger på det her http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 11-01-07 20:20

Tak for svaret stl_s.

Nu kan computeren starte op uden denne fejl-meddelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-01-07 20:27

Det lyder godt .