/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dansk tysk ordbog
Fra : lexiben2
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 11-01-07 14:26

er der et legalt sted i "system Danmark" hvorman kan downloude dansk-tysk ordbog på begyndetneveu.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-07 14:43

du kan låne Gyldendal på biblioteket og installere dem
og så måske glemme at afinstall

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-01-07 14:48

Jeg kan ikke svare direkte på dit spørgsmål, men selv benytter jeg mig af Politikens Tysk/Dansk - Dansk/Tysk Ordbog, som er samlet i bogform samt på cd-rom. Sidstnævnte har jeg lagt ind på computeren, og har derved nemt ved at slå ord op, det være sig på dansk eller tysk. Visse gramatiske vejledninger tilbydes også. En alle tiders ordbog, hvis man ikke er altfor stiv i sproget, samt man har altid mujligheden for at "slå op" medens man arbejder ved pc-en. Herligheden er købt for under 100 kroner i A-Z, så Bilka er vel også en mulighed.
Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-01-07 14:53

PS. Samtidigt kan du også benytte dig af Stavekontrol på Tysk og ændre Sprog til Tysk i f.eks. Word, hvor du yderligere bliver korrigeret i forkert sammensatte setninger eller bøjninger af hvad du har skrevet.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-07 14:59

På denne side http://www.duda.dk/Grundfag/Tysk/tysk.html i den midterste spalte næsten nederst er der ordbøger

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 11-01-07 15:37

yes ferik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-07 16:57

Jeg har bl.a. stavekontrol på Tysk, liggende her på 4shared som du kan hente på:
http://www.4shared.com/dir/1636720/39819321/sharing.html
Husk lige at læse txt filen, så du får det hele med, da den består af flere filer!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-01-07 16:58

Prøv at checke dette link, der er masser af ordbøger på mange sprog:
http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-07 17:07
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-01-07 17:12
Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 05-02-07 15:53

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-02-07 18:38

OK