/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Spørgsmål uden at få mails ?
Fra : e.c
Vist : 601 gange
50 point
Dato : 11-01-07 12:06

Kan man stille et spørgsmål uden at få mails.
Altså helt at fravælge mail - også til eget spørgsmål.
Jeg prøver..............

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-07 12:09

Nix - det tror jeg ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 12:12

1 mail ankommet ....................måske nåede jeg det ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 12:13

joo - profil - rediger profil- fjern fluer i Ja tak, jeg ønsker at modtage alle mine e-mails

nyhedsbrevene kommer jo aldrig alligevel

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 12:13

Det tror jeg, ville også have lavet den test

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 12:17

alternativ fjern flue i den kategori du ikke gider mere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 12:22

Hva' så e.c, får du mails ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 12:25

Min indbakke er tom................ så udover den hurtige Bent Juul er der ikke kommet nogen mail.

..........der er ingen som vil skrive til mig...............

Ps. dejligt - en mails-fri dag.

Opdater:
12:23 tom indbakke.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-07 12:27

Ja, man bliver klogere og klogere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 12:29

Spørgsmålet der foranledigede dette spørgsmål er måske på listen over de postkasser Kandu er ved at fjerne i øjeblikket

Det er da spændende om man HELT kan undlade post

Hvis det er tilfældet er der, som jeg skrev i tidligere spørgsmål, måske en årsag til at mange blot stiller et spørgsmål og ALDRIG deltager selv

Så må det ABSOLUT være op til Kandu at få noget sådant rettet lynhurtigt....

Der er ABSOLUT ingen ide i at man kan fravælge mails til EGNE spørgsmål....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 12:34

Kandu skulle jo bare gøre, som de skrev i deres nyhedsmail for ca. 1 år siden. Slette spørgsmål, der er mere end 30 dage gamle.

Men den information er forsvundet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 12:42

Nu vil jeg så åbne min "Kandumail" igen, og se om der opsummeres med de manglende mails.

Opdater 12:38
Tom indbakke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 12:46

Jeg tror ikke du får mails fra kandu, da du har bedt kandu om ikke at sende nogen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 12:48

Spændingen stiger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 12:50

Den første mail svarer til det indlæg fra Ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 12:50

Det er vel også det, der skulle være formålet med at fravælge mails. Tag på ferie i 2 uger og mailboksen ikke er fyldt med mails fra kandu når man kommer hjem. At der så bliver åbnet for mails igen er jo ikke ensbetydende med at man vil læse de 200 som man nu er blevet fri for.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 12:55

lidt OT

når man lukker et spørgsmål,,,,så får man ikke længere mails fra kandu,,,,selvom folk fortsætter med at skrive i ens spørgsmål.

det er en fejl,,,,som jeg synes kandu skal få rettet op på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 12:56

Ja Ans - og nu er det testet.

Fravælge mails i profilen = ingen mails
Heller ikke mails fra eget spørgsmål.
Når Kandu mails åbnes igen, opsummeres der naturligvis ikke.
Heller ikke mails til eget spørgsmål.

Ps. Ny (måske er den gammel) Kanduspøg - oprette et spørgsmål og ..............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:00

På trods af det syntes jeg stadig at det er forkert at det kan lade sig gøre....

Nye brugere kan nemt blive fristet til at fravælge mais, det gør man jo ofte i andre programmer for at slippe for alt muligt reklamemails osv....

Og som tidligere sktrevet kunne det nemt være årsag til ALLE de åbne spørgsmål visse brugere har....

DET EN OMMER - KANDU

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:01

Jeg er ikke enig Knete.
Tit og ofte er der nogle som snakker videre efter, at spørgsmålet er lukket.
(jeg er en af dem )
Og der er det da meget godt for spørgeren, at blive fri for alle de mails.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:05

Knete

Det kan ikke være rigtigt....

Uanset om et spørgsmål er lukket og nogen fortsætter med at kommenterer får du mails....

Derfor er der i lukkede spørgsmål mulighed for at stoppe obonering.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:08

Citat
Ja tak, send mig en e-mail når der er nye indlæg til dette spørgsmål.

Men dette felt er vist ikke aut. hakket af i EGNE spørgsmål der lukkes.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 13:10

refi

Du får ikke mails til et lukket spørgsmål,som du selv har stillet. Og tak for det, da det ofte fortsætter i smalltalk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:11

Ok - næste test ................jeg lukker og kigger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:13

Citat
Men dette felt er vist ikke aut. hakket af i EGNE spørgsmål der lukkes

Og det er så aut hakket af

Man skal SELV fjerne flueben - prøvede lige at lukke et

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:13

jkamen EC,,,,,,hvis man ikke gider have mails fra et af sine lukkede spørgsmål,,,,så er det jo ikke særlig svært at man samtidig med at man lukker spørgsmålet fravælger at modtage de efterfølgende 'snakke' mails.

som det er nu,,,,,,så fratages man muligheden for automatisk at modtage mails,,,,og derved ox de efterfølgende svar,,,,

Det kan jeg ikke se er særlig smart,,,,for mange gange kommer der brugbar svar EFTER at spørgsmålene er blevet lukket,,,,,,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:15

OMMER IGEN - ans

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:20

OMMER IGEN - Knete

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:24

Ok rettelse...................ikke helt enig Knete.
Og jeg har da også kommenteret et lukket spørgsmål med en løsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:26

http://www.kandu.dk/Spg96431.aspx

Den gav så INGEN mails

Så feltet vedr. mails til EGNE LUKKEDE spørgsmål er åbenbart enten tidsbegrænset eller virker ikke....

Jeg har personligt ofte fået mail i EGNE lukkede spørgsmål, men det er da muliugt det kun er i en vis tidsperiode

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:28

Tak for svaret bentjuul.
Det er helt utroligt at spørgsmålet her kunne gøre Bent Juul klogere........det er alle 60 point værd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:29

Vi tjekker lige om du stadig får mails

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:33

Ec,,,,,,et eksempel på at det er dumt man ikke får mails efter at man har lukket sit spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg96934.aspx

du kom med et sidste råd,,,,men jeg så det ikke,,,,og ja,,,,jeg skrev tillykke efterfulgt navnet på drengen,,,som jeg jo ikke burde kende

REFI,,,,,,du kan snakke og snakke, men man får ikke mails til egne lukkede spørgsmål. Sådan er det bare,,,,,,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 13:38

Og her kan man ikke blive fri for mails. Flueben eller ej, men om ca. 1 time kan man stoppe abonneringen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-01-07 13:39

Jeg syntes det er pudsigt at man kan fravælge mails i egne spørgsmål - lidt forkert, men sådan har det da ikke været tidligere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:42

Ok - et eksempel der giver dig lidt ret. Men der var vel ikke nogen som skældte dig ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:43

Sidste mail vedr. DETTE spørgsmål

Lukket 13:28
Modtaget mails på efterfølgende kommentarer 13:37

Det er klokkestet på mailsene jeg her har noteret....

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:47

Citat
Ok - et eksempel der giver dig lidt ret. Men der var vel ikke nogen som skældte dig ud

nej ingen skældte ud,,,men det er sku da heller ikke pointen. Pointen er,,,,at der sagtens kan indløbe langt bedre svar på spørgsmål EFTER at det er blevet lukket,,,,og at den som har stillet spørgsmålet ikke får disse svar at se

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 13:47

Citat
Ok - et eksempel der giver dig lidt ret. Men der var vel ikke nogen som skældte dig ud

Hvis den var myntet på mig - så nejjjjj

Min pointe var blot at man SELV skal fravælge mails til EGNE lukkede spørgsmål....

Men der er tilsyneladende tidsbegrænsning på....

Gamle lukkede EGNE spørgsmål giver IKKE mails.... Uanset hvad man har gjort..

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:49

og med tanke på,,,,at der er visse typer her inde som har meget meget meget travlt med at fortælle spørgere at de skal lukke deres spørgsmål,,,,næsten inden det er blevet stillet,,,,så kan jeg sagtens forestille mig,,,,,at mange gode svar går tabt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 13:54

Nej Refi - det var til knete.

Status:
Seneste mail i dette spørgsmål.
Fra : refi Dato : 11-01-07 13:29 07 13:29
Det er nok sendt så tæt på min accept, at det er røget med ud.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 13:54

hvor vil du hen med det her REFI?????

>>>>Sidste mail vedr. DETTE spørgsmål

Lukket 13:28
Modtaget mails på efterfølgende kommentarer 13:37

Det er klokkestet på mailsene jeg her har noteret....<<<<<

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 14:04

Citat
hvor vil du hen med det her REFI?????

Derhen at man STADIG får mails på lukkede spørgsmål.....

EGNE spørgsmål der er lukket skal man selv fjerne flueben for at SLIPPE for mails....

Men den funktion fungerer åbenbart IKKE efter hensigten - eller er tidsbegrænset....

Vi kører i ring...

Diskussion for diskussionens skyld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 14:15

Citat
EGNE spørgsmål der er lukket skal man selv fjerne flueben for at SLIPPE for mails....

Men den funktion fungerer åbenbart IKKE efter hensigten - eller er tidsbegrænset....

Når du først har lukket dit spørgsmål, får du ikke flere mails. Du kan fravælge eller lade være, du modtager ikke mails.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 14:28

Status:
Ingen mails efter lukning af spørgsmål.

Der er nu flueben ud for ja tak send.................
Så nu vil jeg se om der så kommer mails.

Ps. ved accept af spørgsmålet var der ikke nogen mulighed for flueben eller ej.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 14:31

jammen at man får mails til lukkede spørgsmål,,,,,hvor man kun er deltager og ikke trådstarter har da vidst ikke været noget folk er i tvivl om,,,,,????

det med tidsbegrænsningen er noget du selv lige har fundet på. Det passer nemlig ikke,,,

Citat
Lukket 13:28
Modtaget mails på efterfølgende kommentarer 13:37

Det er klokkestet på mailsene jeg her har noteret

og du ved vel godt,,,,,,at de mails du modtager fra et spørgsmål,,,,, for eksempel den mail du får på den her kommentar vil blive registreret som at den er sendt godt og vel en time frem i tiden.

endnu en fejl hos kandu,,,,,

din sidste kommentar Dato : 11-01-07 14:04 bliver så ledes sendt og registreret hos mig som en mail der sådan her ud

Citat
Fra: Kandu.dk <serviceagent@kandu.dk>
Svar til: Kandu.dk <serviceagent@kandu.dk>
Sendt : 11. januar 2007 15:13:43
Til: Knete
Emne: Ny kommentar hos kandu.dk. (spg.: 98879)

det kan godt være du synes det er iriterende,,,og bare er diskussion for diskussionens skyld,,,,men det er jo fordi du ALTID er så påståelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 14:36

Jo det kommer efter du har accepteret.....

Vi andre får mails men spørgsmålsstilleren får tilsyneladende ikke selvom funktionen er der....

Jeg får da stadig mails vedr. dette spørgsmål....

Citat
Du kan fravælge eller lade være

Netop....

Men det fungerer tilsyneladende IKKE optimalt for spørgeren.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 14:44

For spørgeren fungerer det slet ikke. Optimalt eller ej, spørgeren får ikke mails, når spørgsmålet er lukket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 14:45

Citat
det kan godt være du synes det er iriterende

Det var nu DIG der startede den diskussion

Fortsat god dag

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 14:54

Citat
For spørgeren fungerer det slet ikke. Optimalt eller ej, spørgeren får ikke mails, når spørgsmålet er lukket.

nemlig,,,,inegen grund til at snakke udenom,,,,ellr bævle om tidsbegrænsninger

siden kandu´s omlægning har trådstarterer IKKE fået mails til deres spørgsmål,,,,efter at spørgsmålene er blevet lukket. længere er den ikke,,,,,

Citat
Det var nu DIG der startede den diskussion

ja og det var dig der blev ved at råbe op om,,,at det var en OMMER,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!!!!

i stedet for lige at tjekke og der efter at aceptere,,,,,,JEG havde ret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 15:01

Citat
siden kandu´s omlægning

Altså HAR det fungeret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 15:11

Jamen refi er det ikke gået op for dig, at det ikke har fungeret i mere end 1 år !!!!!!

Når vi taler om funktionerne, er det vel de funktioner, der fungerer i dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 15:27

Citat
Jeg har personligt ofte fået mail i EGNE lukkede spørgsmål

Dette var min påstand.... (ikke hvornår det er sket)

Jeg har ingen steder udtalt mig om "gammel" eller "ny" Kandu.... (det er der heller ikke andre der har før nu)

Derfor formodede jeg også at det STADIG virkede.....

HVAD årsagen til dette så er - ja det kan man jo kun gætte på.....

Så inden en "ny" debat starter - så læs dog HVAD jeg har skrevet....

Endnu engang

Hav en god dag.....

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 15:29

Citat
Altså HAR det fungeret

ja det har det,,,,,, men IKKE ved dine sidste 45 lukkede spørgsmål,,,,,

måske du lige skulle gå dem igennem,,,,for at tjekke op på,,,,om nogen har skrevet kommentarer til dig?????

Se jeg synes jo egentlig det er synd at bent fik point i det her spørgsmål,,,,,for det lader til at du har lært så meget mere end ham

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 15:32

Citat
Jamen refi er det ikke gået op for dig, at det ikke har fungeret i mere end 1 år !!!!!!

Når vi taler om funktionerne, er det vel de funktioner, der fungerer i dag.

nej,,,,,vi taler om hvordan funktionerne fungerede for mere end 1 år siden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 15:34

Stadig ingen mails - men meddelelse om returkommision.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-07 15:36

Citat
for det lader til at du har lært så meget mere end ham

Næh - blot fået konstateret at noget ikke virker som det burde og skulle være lavet til....

Citat
måske du lige skulle gå dem igennem

Se det var måske en god ide

Og lad os SÅ slutte

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-01-07 15:37

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 15:51

det er dig refi, der skal have en OMMER

e.c

Nu har du snart fået så mange returpoint, at du kan stille et nyt spørgsmål

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 16:45

Et lidt forsinket:
Tak skal i ha' for alle de påænger.............. (rørt til tårer smiley)

Mens i vrøvlede skulle jeg lige flytte over i en anden gammel bærbar comp.
(låget kunne næsten ikke gå op og i)