/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista ultima pris
Fra : tcolsen
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 10-01-07 21:02

hvorfor er der så stor forskel på oem 1449 kr og retail 3899 kr og skal man købe oem med en eller anden form for hardware ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-07 21:45

OEM er normalt en udgave til levering sammen med en ny computer.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-01-07 21:57

kig lige på

www.shg.dk

Der sælge de begge versioner, og der ser det ud som om det nu har noget at gøre med

om der er windows support eller ej...

Og så kan de matche prisen

/ Henrik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-07 22:30

De vigtigste foreskælle(simpel udlægning)

OEM=uden support fra microsoft(man skal henvende sig til producenten af pc'en)er den købt færdig,så er det producenten af pc'en,har du selv bygget den så er det dig.
OEM må ikke flyttes til en ny maskine når den først er installeret på pc,OS lever og dør med den pc' den er installeret på første gang,ny pc ny licens.
---------------------------------------------------------
Retail=Med support fra microsoft og du kan flyttes den til så mange pc'er som du vil,køber du en ny pc så kan du flytte den til den nye pc og så fremdeles.
---------------------------------------------------------
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-07 22:35

OEM,har man to eller tre(kan ikke lige huske det, om det er 2 eller 3) gratis support tlf opkald til Microblød,sidst jeg læste licensen.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-07 22:39

Forresten

Retail,må kun være på en pc af gangen,flytter man den til en ny pc så skal man fjerne/slette den fra den gammle.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 11-01-07 19:26

dvs man køber bare en oem med en mus ligesom jeg gjorde med xp mediacenter, eller?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 20:43

Ja hvis du kan det.

Godkendelse af svar
Fra : tcolsen

Dato : 12-01-07 19:41

Tak for svaret Manse9933.