/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor finder jeg Statstidende?
Fra : Nakita
Vist : 2932 gange
50 point
Dato : 08-01-03 19:09

Hvor kan jeg finde indkaldelser til skifte. Jeg ved at de offentliggøres i Statstidende, men hvor kan jeg finde de ældre udgaver af Statstidende?

Det drejer sig om et dødsfald i 1982.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-01-03 19:43

Hej Nakita

Jeg tvivler på, at en så gammel udgave af Statstidende kan findes på nettet,
og det bliver nok også svært at finde papirudgaven.

Men det ønskede eksemplar af Statstidende kan du med sikkerhed finde
på mikrofilm her:

Det Kongelige Bibliotek
Læsesal Øst (Aviser og tidsskrifter)
Søren Kirkegårds Plads 1
Tlf.: 33 47 47 47

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-03 20:07

Hej Nakita!
Hvor i landet tror du personen døde?
Måske er det muligt at spørge i den lokale skifteret.

Du kan måske også bruge folkeregistret (pris ca. 54 kr)

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 08-01-03 21:23

Jeg har søgt på nettet, men det er for gammelt til at være på nettet. Statstidende er jo først kommet online for nogel år siden.

Personen er har boet og er død i København Jeg har været på Københavns Folkeregister - betalt 52 kr. - og fået at vide datoen for dødsfaldet.

Det drejer sig om min søsters biologiske far og hun har ikke været klar over at han er død før jeg fik oplysningerne på Folkeregisteret, men da hun ikke har haft forbindelse med ham i årenes løb. Hun har heller ikke set nogle indkaldelser til skifte og er derfor interesseret i at vide hvornår der er blevet indkaldt til skifte.

Det kan være at jeg nu skal prøve Det kgl. Bibliotek.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 08-01-03 21:28

Hej Nakita;

Det var en skam. Jeg håber du får bedre held med Det Kgl. Bibliotek.

For god ordens skyld vil jeg bede dig om, at trykke "Afvis svar" på mit indlæg. Har du held med at finde oplysningerne, så må det være "Rellom" der skal have fortjenesten.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-03 22:03

Hej igen!
Jeg troede at folkeregistret havde den sidste adresse hvor personen var tilmeldt, på dødstidspunktet?
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 08-01-03 22:47

Hej

Vi kendte både hans fødselsdato og sidst kendte adresse og det var også via disse oplysninger at Folkeregisteret fandt ham.

Vi har også tænkt på at skrive til Skifteretten for om muligt at få en udskrift af skifteprotokollen for at se om der har været andre arvinger.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 08-01-03 23:02

Hvis han døde i provinsen, kan I vel "nøjes" med den skifteret, der dækker området? Måske er det også en god idé at vedlægge kopi af din søsters døbsattest?

Hvis han døde i Købehavn, er jeg helt blank.

Hilsen Jeannie Kristensen

Accepteret svar
Fra : viv

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-03 00:31

Du kan få det at se,på dit eget bibliotek.....det bliver lagt på lager efter noget tid (alt efter hvor meget plads biblioteket har)men det kan hentes frem og er jo ikke svært,da du ved det nøjagtige tidspunkt.
Er dit eget bibliotek meget lille,kan de få det hjem til dig,fra et større....eller også er jeg sikker på de gerne tager en fotokopi til dig,af den ønskede side...

Ovenstående har jeg selv prøvet...oplever altid en flot service på biblioteket.

venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : Nakita

Dato : 09-01-03 05:55

Hej Viv

Tak for dit svar. Jeg vil i dag prøve at tage kontakt med mit nærmeste bibliotek for at høre om de vil hjemtage Statstidende for 1982.

Da personen er død sidst i februar 1982 vil jeg mene at det er ret hurtigt at indkredse de numre det kan dreje sig om.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 09-01-03 05:55

Hej Viv

Tak for dit svar. Jeg vil i dag prøve at tage kontakt med mit nærmeste bibliotek for at høre om de vil hjemtage Statstidende for 1982.

Da personen er død sidst i februar 1982 vil jeg mene at det er ret hurtigt at indkredse de numre det kan dreje sig om.

Hilsen Nakita