/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
wista
Fra : ultra2
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 10-01-07 18:22

hvis jeg køber wista skal det være 32 eller 64 bit
og hvad med det software man har
nero også videre
skal det også skiftes

hvor er wista billigst

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-01-07 18:40
Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 10-01-07 19:56

Følger lige med på tråden, jeg har samme problem.
Bare lige for en god ordens skyld, jeg kan ikke gøre for det. Den hedder Vista med enkelt v.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-01-07 20:02
Accepteret svar
Fra : Soenne

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-07 20:11

Fandt lige et par steder.

http://blogs.msdn.com/tims/archive/2006/05/28/609372.aspx

http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_ff_x64.asp

I fald du ikke kan læse engelsk, det ser umiddelbart ud til at Vista 64-bit sagtens kan køre med 32-bit software men ikke 16-bit, ellers ville en 64 bit udgave nok heller ikke blive udbredt foreløbig.

Der ser dog ud til at være en men med hensyn til drivers, jeg vil i hvertfalt lige checke om producenten af alt mit hardware har 64-bit drivere klar til Vista.

Ud fra den ene artikel og shg at dømme, ser det ud til at Microsoft både lægger en 32 og en 64 bit udgave i retail pakkerne, men adskilte hvis det er en oem pakke.

Microsoft har udgivet et lille program til at teste om din pc er klar.

http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/upgradeadvisor/default.mspx

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-01-07 21:19

findes der et gratis program der kan søge og opdatere driver

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-01-07 21:44

...lige for en ordens skyld, 'soenne' ...
Citat
at være en men med hensyn til
... det hedder et men Jeg kan heller ikke gøre for det!
MVH

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 11-01-07 17:05

>akle. Ups, tastefejl.

>ultra2. Jeg tror ikke der er udviklet noget endnu.

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 11-01-07 18:41

Tak for svaret Soenne. trods tavefejl