/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lydenhed forsvundet
Fra : olelyster
Vist : 7808 gange
100 point
Dato : 10-01-07 17:41

Det lille højtalerikon programlinjen er forsvundet. I Kontrolpanelet står der: Ingen lydenhed. Jeg har ikke brugt den ret tit, men den har altså været der. Jeg er ikke sikker - men måske forsvandt den efter en tur på pc-værksted?
Hvem har et bud?
Hilsen
Ole

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-01-07 17:51

gør flg. Højreklik på start - Vælg egenskaber - Vælg proceslinie - Vælg Tilpas - Rul ned og vælg lydstyrke - Vælg vis altid - husk at trykke anvend

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-01-07 18:03

Glem det...
du kan gå ind i hjælp, tryk på index og skriv lyd... og så kan du finde det under LYDSTYRKEKONTROL.... der er nemlig en genvejsknap som du kan trykke... derefter skal du bare trykke på VIS PÅ PROCESLINIE........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:07

start - kontrolpanel - lyd og lydenheder - egenskaber for lyde og lydenheder - under lydstyrke for enhed sæt flueben i vis ikon på proceslinjen - klik anvend og ok

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 10-01-07 19:47

Gode forslag, men roblemet er, at i kontrolpanelet under Lyde og Lydenheder står: ”Ingen lydenhed” – og feltet nedenunder med ”Lydstyrke for lydenhed” er inaktivt (gråt). Skal der geninstalleres noget? Ligger det på Windows XP cd’en?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:57

har du nogen gule advarsels tegn i enhedshåndtering ???? I så fald er det da et fingerpeg om hvad der er sket.

hvor længe siden er det problemet opstod ??

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 10-01-07 20:30

Der er et stort gult spørgsmålstegn ved Multimedielydkort i Enhedhåndtering!
Hvor længe jeg har haft problemet? Min pc har været ubrugt længe, fordi jeg brugte min bærbare - så jeg kan ikke helt huske det ...

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-01-07 22:10

Gendan den fra et tidspunkt hvor den har virket...

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 10-01-07 22:43

Gendanne ... Hvordan gør man det i denne situation?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 23:00

tjahh det er da et forsøg værd - gå i start - hjælp og support - find th hvor der står fortryd ændringer ved din computer - vælg et punkt tilbage hvor du er sikker på at lyden fungerede

hvis det ikke hjælper kommer der nok en masse spørgsmål til dig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-01-07 23:57

Geninstaller dine lydkort driver fra din bundkort's CD,eller hent dem fra producenten's hjemme side,gult tegn betyder at de ikke er installeret,eller du kan klikke på opdater drivere under egenskaber>driver på lydkortet i computeradministration,vis de stadig ligger på pc'en.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-07 07:08

Tag lydkortet ud og sæt det i igen, så vil det formentlig virke. Det kan tænkes, at kortet under transport her "løsnet" sig lidt, så der ikke er fuld komntakt mellem soklen og lydkortet.

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 15-01-07 07:33

Tak for svaret alka. Det var en løs forbindelse ved lydkortet.
Mvh
Ole