/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Vejret....
Fra : vaxen
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 10-01-07 16:19

Jeg ved ikke med jer, men her har vi bellis i græsplænen og minsandten om ikke, der er en enkelt marguritte i krukken, der blomstrer....

10. januar... Jeg husker det år, jeg var forundret over en blomstrende rose i december, men nu er det da for vildt....

Jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange myg, der kommer til sommer....Øøøv...

Hvordan ser det ud hos jer?

Vaxen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-01-07 16:21

Det er bare for vildt, genboen har et japansk kirsebærtræ der blomstrer

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 10-01-07 16:47

Juleaften kørte mine svigerforældre forbi en storkerede på Sjælland, hvor der stadig var storke i... det er altså vildt.

Myggene har vi allerede - vi bor ved en å, og de har simpelthen ikke forladt os siden i sommers. Til alt held er de ikke ret agressive.

Vores nabos kirsebærtræ blomstrer iøvrigt også...

karenD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-07 17:17

Og vi har stadigvæk "fornøjelse" af naboens bier

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-01-07 17:19

Men min kanin kan da stadigvæk komme ud og nyde "parken" og det friske græs og mælkebøtter intet er så skidt at det ikke er godt for noget

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-01-07 17:32

Det er godt nok sært, det må man sige... Ikke noget, jeg har prøvet før...

Men men... som Nordsted siger... Skal jeg være helt ærlig så er er jeg ikke specielt ærgerlig over det lune vejr. Jeg er en rigtig frossenpind, så denne vinter har indtil videre været skøn for mig. Jeg har ikke brug for sne og frost for at føle årstiderne, så jeg nyder livet...

Dog er jeg noget irriteret over det med kryb og kravl.... Jeg kan næsten ikke overskue, at det bliver værre end 2006, hvor vi i den grad havde hvepse- og myggeplage....

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-07 18:04

Mine krokus er på vej op af jorden!

Accepteret svar
Fra : droslerne

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-07 18:13

Her nede på lolland (syd) mine tulipaner er ved at komme op, mine sommerfuglebuske spirre
Trædebregner er i fuld gang og sådan kan jeg blive ved.
Men alt er sappet og vådt og trist og håber der ikke kommer for meget kryb i år. men glæder mig til en varm dejlig sommer.
Mvh Robert

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 10-01-07 18:16

Forresten jeg slog græs den 22/11 2006 og det vokse stadig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-01-07 11:04

Så nu er en af mine buske begyndt at springe ud, erantis er spunget ud og vintergækken er meget tæt på..

Når jeg ser sådan noget, kommer jeg til at tænke på Shu-bi-duas sang...... Kom til Costa Kalundborg, hvor de gyldne palmer står la la laaaa

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-01-07 17:30

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 16-01-07 12:59

Ja, og i dag gik jeg så i gang med forårsrengøringen - jeg havde ellers håbet på at kunne udskyde det sure slid nogle måneder

karenD, der endda gik så vidt som til at cykle en tur i det gode solskinsvejr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-07 13:17

Min cykel led af metaltræthed, så den har jeg skippet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-01-07 14:18

Jeg var så dum at sælge min retro cykel for en hund!

Nu søger jeg højt og lavt efter en anden gammel damecykel...

Jeg bor tæt på en boulevard, som jeg kan bruge som cykelbane - jeg er nemlig ellers ikke cykel-typen til rundt i alle hjørner af byen...

Ka' I se mig drøne rundt forbi de samme opgange ca. 10 gange?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-07 16:27

Camillasmoster, jow det kan jeg godt se

Jeg har lige gået en inspektionsrunde i haven, det er fadme uhyggeligt, min hortensia og sommer-
fuglebusk har også fået blade.

Der er en tråd hvor en kandu'er efterlyser frosne rababer, hvis hun har tålmodighed en til to uger endnu, så kan hun vel bare hente i haven?

Nå jordbærrene blomster da i det mindste ikke endnu

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-07 21:54

Tak for svaret droslerne.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-02-07 22:06

Tak i lige måde