/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
boot fra recovery partition
Fra : janik
Vist : 1156 gange
100 point
Dato : 10-01-07 15:47

Jeg har en hp dv 6000 jeg have til at boote fra dens revovery partition på
harddisken.
Jeg har fået laver en recover cd så jeg skal boote fra partitionen.
Den har installeret xp home ligenu.
Kan jeg brænde en recovery disk fra en alm xp eller er der
en måde jeg kan få den til at boote fra den partition den har på
harddisken.
Jeg har prøvet at få den til at boote fra harddisken men den kan ikke
finde partitionen derfra???

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 10-01-07 15:55

Hej.
Kan du få den igang, eller hvad, for så findes der et program til at lave en harddisk om til at kunne boote http://www.cgsecurity.org testdisk_win

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-07 15:57

ALT+F10 eller kun F10 under opstart

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-07 16:40

Citat
Jeg har fået laver en recover cd så jeg skal boote fra partitionen

Nej - du skal boote fra cden

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-07 16:46

Så skal first boot i bios stå til CDROM

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-01-07 16:56

Jeg skal så have lavet en cd kan jeg bruge en boot cd fra windows??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-07 16:59

Enten starter du med recovery partitionen eller på recovery CD

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-01-07 17:21

Mit problem er at jeg ikke har en recovery cd hvordan starter jeg op på
recovery partitionen.
Kan jeg lave en recovery cd i alm xp??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-07 17:25

Du sætter til recovery i bios(hvis findes) eller som før skrevet F10 ellet alt+F10 eller Ctrl+F10. Du trykker dem under opstart af pcèn.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-01-07 17:32

CDén kan du først lave når du har gendannet pcén

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-07 17:33

Kan du beslutte dig.....

Du starter med at sige at du HAR lavet en cd....

Nu siger du at du IKKE har lavet en cd.....

Hvad skal vi tro

Har du IKKE lavet en CD så gør det - det er derfor det ligger der.....

Bagefter kan du starte på CDen....

Det du har liggende på den anden partition kan du ikke starte på UDEN at brænde det ud....
Det er jo ikke installeret - blot lagt så det kan brændes ud....

Bortset fra det er jeg ret sikker på du har en recoverystart på den 1. partition der SELV finder det der ligger på den 2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-07 17:37

Citat
CDén kan du først lave når du har gendannet pcén

Hvad er da det for noget vrøvl.....

Den skulle da gerne kunne laves inden - det er jo den der skal bruges til gendannelse.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 10-01-07 18:17

Hej og tak for hjælper jeg har
fundet ud af .
Jeg formaterede pc med xp satte windows 98 cd i drevet
og formaterede c drevet i fat32.
Tændte pc,en og den bootede fra recovery partition..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-01-07 21:07

Det er næsten som fra Hillerød til KBH, når man mener at skal over Paris for, at komme der.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 10-01-07 22:06

Citat
CDén kan du først lave når du har gendannet pcén

Hvad er da det for noget vrøvl.....

Den skulle da gerne kunne laves inden - det er jo den der skal bruges til gendannelse.

Jeg har en HP, på den er harddisken delt op, hvor der er D-drev og C-drev. På D-drev ligger der også en Gendannelsespartition, som mand ikke skal røre ved overhovedet ...Den skal nemlig bruges hvis man vil gendanne fra harddisken, og så kommer vi til CDén.
Fra HP, Foreskriver de at man skal lave gendannelsesCDén første gang man tænder sin pc, da man ellers på et senere tidspunkt ikke kan være sikker på at pcén vil kører korrekt