/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Lagner
Fra : 86999984
Vist : 1128 gange
50 point
Dato : 10-01-07 14:43

Hej.

I julegave fik jeg 2 superlækre bomuldssatinlagner som koster 200 kr. pr. stk. Inden jeg tager dem i brug vil jeg selvfølgelig lige vaske dem (jeg har vasket dem på 40 gr.). Da jeg så skal til at lægge dem på sengene, viser det sig at det ene er ca. 15-20 cm. kortere end det andet. Jeg har lige ringet ind til Salling for at fortælle dem det, og den besked jeg fik var: hvis der står at de må vaskes på 60 gr. så må du ikke vaske dem på 40 gr. for så kan de krympe forskelligt.....hmm - hvordan er det lige at det kan lade sig gøre tænker jeg så, for de er sgu da vasket sammen. Jeg er selv udannet i tøjbutik og ved, at hvis man vasker på mindre end der står i vaskeanvisningen. så sker der ikke noget, men hvis man vasker det varmere end det der står, kan det krympe yderligere, så jeg blev faktisk lige forbavset over svaret.
Kan nogen mon fortælle om det er mig der er helt forkert på den???

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-01-07 14:51

Jeg har engang fået den samme besked som du, om det er rigtigt ved jeg ikke!!, men under alle omstændigheder, kan du ikke komme videre med din klage, da du ikke har vasket lagnerne korrekt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 14:52

du har vist da fået en dårlig undskyldning bundet på ærmet de grader der er angivet er max graderne - men det ved du jo

kan du ikke få penge igen - så inviter ansvarshavende hjem og overvær en test på begge grader - det gider de garanteret ikke - men som minimum bør du have et nyt sæt.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-07 14:58

Det var da den dummeste gang sludder, som du er blevet fortalt...!

Selv hvis det skulle være rigtigt, at de skrumper forskelligt (skrumper de overhovedet?), så må der være en øvre grænse for skrumpeprocenten!

Og med mindre dine lager oprindelig har været 8-10 meter lange (!), så er den forskel vist kun at forklaremed, at det ene lagen fra start har været for kort.

Jeg ville henvende mig skriftligt til producenten og spørge til skrump m.v. - og fortælle, hvad ekspedienten siger om deres varer!

Lur mig, om de ikke som minimum tilbyder dig et nyt lagen - uden yderligere bøvl...!

Alternativt tag ind i butikken igen og tal med én med omløb under pandehåret...

Du skal i alle fald ikke finde dig i sådan en gang fis!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 10-01-07 14:59

Tak for hjælpen, jeg tager helt sikkert mine lagner med ind i Salling på fredag og smækker dem op på bordet, for jeg er ikke helt sikker på at jeg godtager Deres svar, jeg er nemlig ret sikker på at der ikke sker noget ved at vaske dem på mindre grader end angivet, og ellers er det jo påstand mod påstand

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 10-01-07 14:59

Tak for hjælpen, jeg tager helt sikkert mine lagner med ind i Salling på fredag og smækker dem op på bordet, for jeg er ikke helt sikker på at jeg godtager Deres svar, jeg er nemlig ret sikker på at der ikke sker noget ved at vaske dem på mindre grader end angivet, og ellers er det jo påstand mod påstand

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 10-01-07 15:09

Altså man må da gå ud fra, at det er lagnet der er vasket på 60 grader, der er krympet mest, hvilket vil sige, at du burde kunne vaske det andet på 60 og få det ned på "den samme størrelset". Men samtidig må man antage, at du erfarer, at lagnet der er krympet mest ikke passer til sengen, hvorfor Sallings svar ikke kan bruges til noget, da lagnet efter korrekt vask er ikke passer.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 10-01-07 15:12

Ja, det er vel ikke meningen at et lagen kan krympe mellem 15-20 cm. ved en vask på 40 gr. det har jeg da i hvert fald aldrig hørt om, men nu må vi se hvad de siger på fredag, jeg tager i hvert fald de brede skuldre med derind

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-07 15:13

Har nu søgt på nettet - kan ikke lige slippe denne her!

Normal krympning er ca. 4 %. Ved et lagen på ca. 250 cm er det 10 cm. Men det gælder så jo altså også for begge de 2 lagner...

Og uanset vask ved 40 eller 60 grader, så er der en forskel på 15-20 cm, så det ene MÅ have været kortere end det andet fra start af.

For de krymper vel ikke forskelligt...?!

Men jeg venter spændt på Sallings forklaring på længdeforskellen. For når de begge er vasket, så dufter de jo anderledes, end hvis de var nye. Og resten kan man jo måle sig til - og tjekke sømmene, så de er sikker på, at du ikke har klippet af det ene lagen, bare for underholdningens skyld.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 10-01-07 15:33

Jeg skal nok lige melde tilbage når jeg har været inde i Salling på fredag.
Nu er det kuvertlagner jeg har fået, så hvis de mener at jeg har klippet i dem, så er jeg skal jeg da godt nok være ualmindelig dygtig til at sy det så flot sammen igen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-01-07 15:39

Kuvertlagner...?

De bør da først for alvor være skrumpe-sikrede....!? Havde de måske tænkt sig, at du skulle klippe af din topmadras efter første gang lagenvask...?

Det bliver da bedre og bedre!

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 10-01-07 15:43

Ja, jeg ved sgu ikke hvad de har tænkt sig, men jeg kunne da selvfølgelig tage en af topmadrasserne med, og så kan de se om de kan stoppe den ned i det lagen der er "krympet" hi hi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-07 19:45

Er du sikker på at lagnerne havde samme størrelse før de blev vasket!

Jeg tror, at der "fra begyndelsen" har været forskel på lagnernes størrelse, men det har du ikke lagt mærke til.

Har du smidt indpakningen ud?

Et lagen kryber ikke 15-20 cm i vask.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 11-01-07 09:28

Jeg har ikke målt de to lagner inden jeg vaskede dem, det plejer jeg ikke at gøre, men jeg så at der stod den samme størrelse på begge indpakningerne, og dem har jeg ikke gemt. Der er vel heller ingen senge der måler 90x180/185 cm???

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 12-01-07 10:45

Salling burde have topkarakterer for den forklaring.
Jeg mindes tv-reklamen hvor håndværkeren - på kundens klage over et der ikke var brugt maghony til bordpladen svarede: Det blir maghony med tiden. Den morer jeg mig osse over.

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 12-01-07 12:11

Hi hi... ja, den kan jeg også godt huske, den var rigtig gó

Kommentar
Fra : 86999984

Dato : 15-01-07 12:19

Så har jeg sørme fået et nyt lagen, næsten uden problemer... Tror I ikke at ekspedienten sagde til mig i fredags,: hvis du stryger det, så garanterer jeg for at det bliver samme længde som det andet........øhh nå, men kan man stryge en kuvertlagen 10 cm. længere???? hun kiggede lidt forundret på mig og sagde: ja, jeg har selv prøvet det! Okay, men det nægter jeg altså at tro på, for jeg syntes stadig det er mærkeligt at det kun er det ene lagen der krymper, og så oven i købet ca. 10 cm. Så gav hun mig et nyt lagen og sagde at hun ikke kunne garanterer at det ikke også skete med det her - og jeg sagde bare tak for det og gik