/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gendanne PC
Fra : annefj
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 10-01-07 14:14

Øv, jeg er kommet til at slette en hel fotomappe. Hvordan er det nu lige, at jeg gendanner nogle dage tilbage?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-07 14:19

slette filmapper kan ikke gendannes ved at du bruger windows systemgendannelse, men er du sikker på du ikke kan gendanne din filmappe ved hjælp af din papirkurv? Der burde ligge en genvej til papirkurv på dit skrivebord!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-07 14:27

Hvis foto mappen er i papirkurven kan den gendannes, ellers kan du prøve med File Recovery gratis program: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 14:35

og med lidt held kan mappen stadig findes ved at gå i start - søg - skriv mappens navn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-07 15:30

Den PC inspector som der henvises til bør du starte med at bruge inden du fortager dig noget andet. Når du har hentet programmet, så kom og spørg, hvis du har brug for lidt fiduser.
Hvis du har en ekstern harddisk eller pendrive så hent programmet ned på en af dem.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 10-01-07 15:48

Det er et godt valg, den har hjulpet mig.
Den ligger også på http://www.convar.de

Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-01-07 18:15

o.v.n's link er lige det der skal til hvia de ligger på computeren men hvis de ligger på et memory kort er det smart recovery fra samme fabrikant.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 10-01-07 20:29

Jeg kan se, da jeg søgte på mappens navn, at den er ændret den 2/1. Efter da, har jeg tømt papirkurven, så den er ikke til at finde. Jeg har Windows XP og mener bestent, at jeg tidl. har kunne gendanne tilbage i tiden, men hvordan?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-07 01:12

Ja du kan gendanne [B][systemet/B] det hedder systemgendannelse og findes når du klikker på Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemværktøjer, men det hjælper dig altså ikke når du har tømt papirkurven er alle forbindelser til mappen slettet og kan ikke gendannes, derfor skal du bruge File Inceptor til at gennemsøge din harddisk og det er bedst at have et ekstra drev til de filer/mapper den finder, du kan også oprette en mappe på din C drev og gemme gendannede filer der i, programmet vil så finde de filer på harddisken som ikke er overskrevet og lægge dem i mappen du vælger, men du skal handle hurtig, hver gang du bruger computeren bliver der overskrevet slettede filer, og det er helt tilfældig hvilke filer der bliver umulige at gendanne, så skynd dig at få gennemsøgt harddisken inden alle billeder er væk, bliver stumper af billederne overskrevet er der mindre mulighed for kunne bruge dem igen, og det sker hver gang du tænder for computeren, hvis du bruger systemgendannelse eller defragmenterer, mister du enhver mulighed for finde dine billeder igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 09:52

engang sidste år kom jeg til at slette indholdet af en mappe langt tidligere end jeg skulle og så var jeg på den - men fandt faktisk frem til alle billederne alligevel ved at gå i start - søg - klikke på alle billeder - billeder og fotos og gennemsøge pc´en - og der lå de nok så nydeligt. Jeg var tidligt ude og havde derfor heldet med mig da intet var overskrevet osv - men prøv