/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brugen af de 2 optiske drev
Fra : 20Kroner
Vist : 755 gange
40 point
Dato : 10-01-07 12:18

På min nye pc er der 2 optiske drev. Det øverste er et DVD-Ram drev og på det nederste drev står der DVD/ROM og LG. Jeg har fundet frem til, at DVD_RAM drevet (E_DREV) kan bruges til at opbevare diverse filer på. Lægger jeg noget over på dette drev vises der:"Klar til at blive skrevet på CD.
Det andet drev hedder DVD drev (F_Drev), og går jeg ind i "Denne computer" fremkommer yderligere "Flytbar disk G,H og i"
Er der nogen der kan give mig en kort instruktion i anvendelsen af disse drev - brugsvejledningen fortæller intet.

Med venlig hilsen
(en lidt ældre bruger)

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 30 point
Dato : 10-01-07 12:50

Hej.
Jeg vil tro at G:_H:_I: er kortlæser.
MVH: Karsten

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 10-01-07 13:00

Tak for svaret KaVAkandu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-07 13:02

Jeg vil næsten tro at dit dvd ram drev er en dvd brænder, der osse kan bruges til at brænde CD'er på. Det kræver dog at du isætter en brændbar dvd eller CD skive! Det kan osse bruges til at vise DVD film og installere programmer

Dit F drev er et dvd rom drev der kan bruges til at afspille dvd/cd medier, installere programmer og til kopiering af dvd film til brænding på dit DVD-Ram drev!

De flytbare diske du beskriver er sandsynligvis en indbygget kortlæser/skriver der kan bruges til f.eks at overføre billeder fra et digitalkamera til PC'en.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 10-01-07 14:58

Tak til tedd for et godt svar..Er E-drevet også beregnet til at opbevare diverse filer på?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-07 15:00

Kun hvis du indsætter en DVD-ram skive eller genskrivbar dvd/cd