/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Vand i bunden af køleskabet
Fra : danniesol
Vist : 10540 gange
100 point
Dato : 10-01-07 10:03

Hej.

Der bliver ved med at ligge vand i bunden af vores køleskab. Temperaturen står som den hele tiden har stået. På en 3-4 ud af 5 mulige.

Hvad kan grunden være til den vand i bunden?

På forhånd tak..

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 110 point
Dato : 10-01-07 10:12

Det er fordi afløbet for afrimningsvandet er stoppet til.

Inde i dit køleskab er der en lille "tagrende" monteret på bagpladen, den er garanteret fuld af vand.

Midt i den er der et lille hul, som du kan rense med en stump ståltråd.

Normalt løber vandet ud igennem hullet, og ned i en lille "gryde" af plastic, som sidder fast på kompressoren. Varmen fra kompressoren sørger så for at vandet fordamper, sådan så den aldrig bliver fuld og løber over.

Venligst D_T

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 10-01-07 10:20

Hej Danniesol,

Jeg kan 100% sikkert tilslutte mig, hvad Dansende_T så lynende hurtigt svarede (faktisk så hurtigt, at jeg har måtte skrive dette indlæg om).
Det skal dog lige nævnes at hvis det ikke køler som det skal, så er det termostaten der skal skiftes.

MVH Michael
Aut. El-installatør

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-07 10:27

Der er også lige muligheden for at nogle varer eller en hylde "læner" sig op af kølefladen.

En gardinspiralsnor kan evt. bruges til at rense "afløbet" inde fra bagsiden i skabet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-01-07 11:34

I mit køleskab var det samme problem udløst af en sensor der ikke slog fra... Hvis det er et køle/gryseskab så kontroller om fryseren er kold nok, hvis ikke så er det føleren der skal skiftes

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-07 13:21

Jeg bruger piberensere til at rense hullet med det er som regel altid oppe i toppen af slangen der sidder noget(møg) som er faldet ned i renden og derved stopper.Hvis døren ikke er ordentlig tæt kan det jo også forøge ven mængde kondensvand der kommer i renden
Mvh og god dag Sune

Godkendelse af svar
Fra : danniesol

Dato : 10-01-07 21:45

Tak for svaret Dansende_T.