/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg søger fætre og kusiner
Fra : Franksp
Vist : 1903 gange
300 point
Dato : 09-01-07 22:41

Måske er det, ikke helt det rigtige sted at søge, men jeg kunne ikke finde noget bedre. Jeg håber I seriøse slægtsforskere vil bære over med mig. Måske kunne i hjælpe mig. Hvem ved?

Da nu alle vores forældre, bortset fra 1 (Annelise Larsen - efternavnet måske ikke rigtigt, i dag) er døde, synes jeg det kunne være på sin plads, at finde mine fætre og kusiner.

Min mor hed Tove Schiønemann Petersen og min far hed Giovanni Flemming Petersen, og boede i Hillerød. Senere blev min mor gift igen med Finn Spiile, som stadig lever.

Jeg Hedder Frank Schiønemann Petersen. Min mellemste bror hedder Leif Schiønemann Petersen og min yngste bror (han er desværre død) hed Søren Schiønemann Petersen.

Jeg prøver at søge, ved først at opgive forældrenes navne, dernæst deres navne, inden de blev gift, da det er det eneste jeg kender. Det kunne jo være der var nogle af dem, der også var på KanDu, eller der er nogen der kender dem.

1. Far og mor

Verner Schiønemann Larsen (kælenavn Busse) & Annelise Larsen. (Første kone hed Inger Hessner - hendes pigenavn)

Jeg ved, at Annelise har haft et sommerhus i Karrebæksminde.

Fætre og kusiner hed: Allan Larsen (??? - ikke sikker på efternavnet, da Allan har en anden far, fra Annelises første ægteskab), Per Larsen og Thomas Larsen.

De boede i ? Bagsværd eller der omkring.

1. Far og mor

Helge Schiønemann Larsen & Inger Larsen.

Jeg ved, at de boede på Nyvej 2 i Næstved. Onkel Helge havde Næstved Vulkaniseringsanstalt i mange år

Fætre og kusiner hed: Bente Schiønemann Larsen og Anders Schiønemann Larsen

Jeg ved, at Bente bor i Karrebæksminde, og er underviser.

1. Far og mor

Aage Jørgensen og Inger Schiønemann Jørgensen

Jeg ved, at de boede på Roskildevej i Albertslund. Et hus der blev eksproprieret, i forbindelse med et lyskryds og vejudvidelse.

Fætre og kusiner hed: AnneMarie Jørgensen, Arne Jørgensen og Karsten Jørgensen.

Jeg lægger også et link ind til min hjemmeside. Det kunne jo være der var nogle der svarer på dette, hvad jeg inderligt håber.

http://franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Min og Leif's idé med dette, er at lave et fætter/kusine træf, en gang i sommeren 2007. Det synes vi kunne være rigtigt hyggeligt. Mødes alle fætre og kusiner, med ægtefæller, AnneLise, børn og børnebørn.

Jeg håber på rigtig mange svar.

Kærlig hilsen

franksp

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 150 point
Dato : 10-01-07 08:13

Et sted mere, du evt. kunne efterlyse, er her: http://www.gamle-venner.dk/
Håber, at du og din bror får "trommet" mange sammen til sommertræf 2007 !

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-01-07 10:00

Tak skal du ha' Balcanard. Det vil jeg prøve

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 17-01-07 22:58

Tak for svaret Balcanard. Jeg får ikke flere svar. Jeg har prøvet dit forslag. Jeg fik en kontakt (god) en mor til 4 børn, som jeg søgte, men desværre fik jeg et svar, at det ønskede børnene ikke. Det kan jeg ikke forstå? Jeg kan jo ikke komme direkte i kontakt til børnene.

OK, det må jeg jo så leve med, men igen tak for dit svar.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-01-07 07:41

Velbekomme - det lyder da lidt øv. Må håbe, at din kontaktperson skifter mening og fortæller de 4 om din henvendelse, så de måske retter direkte henvendelse til dig. Krydser fingre for det!