/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
siemens vaskemaskine
Fra : puk17
Vist : 634 gange
20 point
Dato : 09-01-07 09:07

Hej
Jeg har en siemens xls vaskemaskine som pludselig ikke gider vaske mere. Når jeg sætter programvælgeren og trykker på start, tager den godt nok vand ind men står så bare bagefter og tikker i programmet. Den går altså ikke videre.
Jeg har renset filtret i bunden af maskinen... der var næsten ikke noget, da jeg har været god til at gøre det genenm årene. Maskinen er 5 år gammel.
Når maskinen så har taget vandet ind og jeg bliver nødt til at tømme den, drejer jeg over på udpumpning og vandet pumpes ud.
Hvad kan der være galt.....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-01-07 09:27

Remmen kan sprunget/hoppet af.
Men der kan være meget andet galt.

MVH

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-01-07 09:34

Kan du høre om den varmer ?? (tikken fra varmelegement)

Kan du høre om motoren kører - hvis ja, så kunne det være remmen.

Det kan desværre også sagtens være din programvælger som er gået sig en tur.
Alt efter om det er en mekanisk programvælger eller en elektronisk styret.

Men hvis du siger den tikker når den "kører" er det en mekanisk. Jeg synes tit man ser at de mekaniske programvælgere er sårbare.

De er meget nemme at skifte, men kan være kostbare.

Men du skal nok lige fejlsøge lidt mere inden du skifter noget.
varmer Varmelegeme, kører motoren osv osv.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-01-07 11:14

Du kan nemt selv skrue bagklædningen af og se om remmen er hoppet af...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-07 10:12

Har du fået kigget på vaskemaskinen ? eller er du begyndt at gå på møntvask

MVH