/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sortering ????
Fra : refi
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 08-01-07 22:13

Hvad går galt....

Bruger Cactus Spam filter....
Det fungerer upåklageligt,..... men

Har derefter lavet en regel der skulle putte spammails i en anden mappe....

DET SKER IKKE...

Den afmærker godt nok spam med *** cactus *** og ifølge vejledningen til cactus laver man blot en regel og indsætter omtalte ord (man gør meget ud af at mellemrum er vigtigt mellem * og cactus...

Det hjælper bare ikke - hvor går det galt ?????

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-01-07 22:20

Er det Outlook eller Outlokk Express?

iah

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:24

Hvor går det galt??------problemet er40 cm fra skærmen gaften
Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 22:25

Ingen af delene - det er Incredimail - det troede jeg var "offentlig" kendt

Sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 22:26

Citat
problemet er40 cm fra skærmen

Der har du muligvis ret - men det må kunne rettes

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-01-07 22:39

Så må jeg melde pas, bruger ikke det der Incredimail...

iah

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 09-01-07 07:33

Hej refi! Jeg ved ikke om du har løst dit problem med cactus spamfilter. Jeg brugte denne vejledning og mit system fungerer perfekt. Håber dette kan hjælpe dig.
Med venlig hilsen chaufrat

1. Start IncrediMail.
2. In the menu, select 'Tools->Message Rules'.
3. Click on 'Add'.
4. Select 'if Subject line contains' and type *** CACTUS SPAM *** in the right field.
5. Select 'then Move it to' and click '...' to select the junk folder.
6. Click 'Ok'.
7. Click 'Close'.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 10:42

Som allerede skrevet i indledningen er det NETOP den vejledning jeg har brugt....

Den flytter bare IKKE disse mails !!!!!!!!

Det er ligesom DET der er problemet......

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 09-01-07 14:00

Tjah så tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig. Hvis du har trykket på select og derefter valgt, moove it to
junkfilter og så trykket OK og det stadig ikke virker er der noget der driller. Så må eksperterne træde til.
Hvad siger du Mirit eller stl_s???
Med venlig hilsen chaufrat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 14:20

Al indgående post (8 emailadresser) bliver sorteret i forskellige "inboxe" (alt efter hvor de kommer fra)

Reglen er lavet så ALLE "inboxe" bliver bedt om at flytte "*** CACTUS SPAM ***

Om fejlen skyldes at disse således bliver flyttet 2 gange ved jeg ikke, men hvis det var tilfældet skulle alt det spam der går i den oprindelige inbox jo under alle omstændigheder blive flyttet - det gør det ikke....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 14:45

husker du at bruge training arenaen og klikke på hvad der er good og spam så cactus kan huske det ?????

jeg lavede en regel om at gå direkte i slettet post - der kan man jo også sortere fra - og er fri for at overovedet klikke på spam-mailene

bruger incredimail samme indstillinger som oe ?? (altså pop3 osv ) ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 14:52

Citat
It has been successfully tested with Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, Netscape, Opera, Mozilla, Eudora, IncrediMail, Pegasus Mail, Foxmail and Phoenix Mail.

prøv at afinstallere kaktussen og installer igen - kan være det hjælper - gjorde det hos en jeg lige skulle hjælpe igennem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 14:53

Ja - der er såmænd ingen forskel på Incredimail og OE.....

Problemet er jo ikke at FINDE smammailsene - det går udmærket.....

Problemet er at de IKKE bliver flyttet som de skulle, men bliver liggende i den pågældende mappe hvor de er ankommet...

De ER afmærket som spam og skulle ifølge cactus blot med en regel aut. blive flyttet til en anden mappe (efter eget valg) - det sker blot IKKE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 14:54

Citat
Har derefter lavet en regel der skulle putte spammails i en anden mappe....
... h ar du husket at slette den gamle regel så ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 14:56
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 15:12

Der er INGEN gammel regel....

Incredimails indbyggede spamfilter er slået fra....

Problemet kunne ligge i den "fysiske" gang af mails...

SERVER - CACTUS - INBOX - Undermapper

eller

SERVER - INBOX - CACTUS - Undermapper

eller

SERVER - INBOX - Undermapper - CACTUS

Sorterer cactus INDEN det kommer i inbox eller efter ????
Sorterer cactus EFTER det er fordelt i mapperne ????

Hvis jeg laver reglen blot for INBOX bliver de heller ikke flyttet

Derfor er "flyttereglen" lavet for SAMTLIGE in-mapper - MEN DE ROKKER SIG IKKE

De er ALLE afmærkede som spam, men skal slettes/flyttes manuelt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 15:15

Det irriterende er jo at hvis jeg "glemmer" at slå prewiev vinduet fra - er den første der dukker op MÅSKE en spam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 15:15

ny spam lander i inbox

spam cactus kender lander hvor du har dirigeret den hen

burde altså - hmmmm jeg oplever ingen problemer med den overhovedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 15:17

kun fjolser slår ikke prewiev til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 15:21

Citat
ny spam lander i inbox

Alt er jo ny spam

De kommer IKKE fra den samme 2 gange

Den SKAL måske slet ikke flytte dem med mindre de kommer 2 gange.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 15:24

Citat
kun fjolser slår ikke prewiev til

Gad vide om det var en tale/skrive fejl......

Er der ikke et IKKE for meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 15:47

jo der var et IKKE for meget - jeg er ski da blevet for gammel til det her

cactussen vurderer kendt spam og det du fortæller den - altså - anden gang kommer den du har markeret som spam ikke i indbakken

<------------------------ ud i køkkenet igen med mig

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-07 15:48

Det er den her du skal bruge, så vidt jeg ved:

SERVER - CACTUS - INBOX - Undermapper

Cactus sorterer inden inboxen.

Jeg kan ikke gennemskue hvad der kikser. Måske en modstridende regel et sted i Incredimail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 15:49

--------------> lær så at bruge den trainings arena <------------------- og ud igen med mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 16:00

Så burde det jo være nok KUN at lave "flyttereglen" for INBOX.....

Det er da muligt at det med undermapperne forvirrer den.....

Det komiske er jo at den godt nok finder dem...

Indtil videre er der ikke en eneste der IKKE er afmærket som spam også efter de er sorteret...

Så muligheden kunne jo derfor være at spammails for 2 ordrer (spammappe og inboxmappe) og derfor bliver forvirret....

Prøver lige at slette reglerne for mapperne så det KUN er inbox der har den

Det er ganske vist prøvet tidligere men da var cactus ret ny....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 16:02

Så burde det jo være nok KUN at lave "flyttereglen" for INBOX.....

Det er da muligt at det med undermapperne forvirrer den.....

Det komiske er jo at den godt nok finder dem...

Indtil videre er der ikke en eneste der IKKE er afmærket som spam også efter de er sorteret...

Så muligheden kunne jo derfor være at spammails for 2 ordrer (spammappe og inboxmappe) og derfor bliver forvirret....

Prøver lige at slette reglerne for mapperne så det KUN er inbox der har den

Det er ganske vist prøvet tidligere men da var cactus ret ny....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 17:34

Måske en modstridende regel et sted i Incredimail

Slettede alle regler og oprettede dem påny men kun 1 for spammail, menlig inbox...

Derudover blev den sat først af ALLE regler (rækkefølgen har åbenbart også betydning)

Siden er ankommet 8 spammails til 3 forskellige adresser....

Alle gik i fælden og røg aut. i spammappen....

Så det tyder på det virker nu

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 09-01-07 17:36

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-01-07 18:13

Det lyder naturligt nok først at sortere spammen fra, før mailen blive sortet ud i andre mapper. Spamfiltreringen er jo "overordnet". De regler fungerer åbenbart på samme måde som i flere firewalls. Hvis reglerne ikke står i rigtig rækkefølge, kan nogle af dem udelukke/modarbejde hinanden.

Godt du fik det til at virke .