/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med MediaPlayer
Fra : arnely
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 08-01-07 16:30

Efter og hve formateret min PC, kan jeg ikke afspille Media- lyd/videofil. Når jeg afspiller filen ser kan jeg ser det undeligt ud. Jeg kan se 2-3 farver og høre lyden. Har ikke problemer med og afspille andre formater.
Har hørt det muligvis kan have noget og gøre med, af man har haft Quik Time Player instaleret på PC'en. Men den er jeg slettet nu.......men måske sidder der noget tilbage som forstyrer.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-01-07 16:44

Hej arnely

Det lyder somom du ikke har installeret drivers til computeren efter at du formaterede computeren?

Jeg tænker især på Grafikkorts driveren og måske din lydkortsdriver.

->Brommi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 16:55

Og så mangler der sikkert en del "codecs"

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-01-07 17:06

Jeg har lige instaleret et helt nyt grafikkort også - mener jeg har fået det hele med. Kan næsten ikke gøre anden ind og sætte CD'en i fra grafikkortet og så køre instalationen...eller hvad?

Må indrømme at der ikke var nogle problem med og køre filerne på det gamle grafikkort.

Codec - muligvis...men er underligt jeg ikke kan køre filer fra DR...og det har jeg da kunnet før.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:12

Ja - men alle codecs osv. er VÆK ved en formatering

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 08-01-07 17:22

oki refi

Hvor skal jeg så lige få fat i dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:30
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-07 02:04

K-Lite Codec Pack kan løse dine problemer: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm den øverste BASIC er sikker nok

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-01-07 09:07

Har hentet K-Lite Codec som anbefalet - men det hjalp ikke.

Hvis jeg bruger en anden Medie Player som jeg har på computeren, er der igen problemer med og afspille filerne.

Så fejlen må da være i Windows Medie Player

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-07 13:17

Dette er måske en dum kommentar: Har du instaleret codecs packen ? Når jeg afspiller DVDer med MediaPlayer kommer der et ikon ved uret, jeg kan ikke huske hvad der står, men det er et K_Lite ikon, måske er der nogle rester, som du selv er inde på, prøv at rydde op med dette lille gratis program: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html lad den scanne, men slet kun det som er markeret Safe to delete, ellers kan du prøve at opdate MediaPlayer: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp?displang=da

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-01-07 15:50

Jeg har netop løst problemet.

Jeg af af-installerede Windows Media Player, og installerede den igen.

Nu virker det hele igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : arnely

Dato : 14-02-07 11:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål