/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kaburator puster luft ud
Fra : 120690
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 08-01-07 15:55

Hej Kandu

Jeg har et problem med Puch maxi, den suger ikke luft ind i gennem kaburatoren men den spytter luft ud.

Hvad tror i problemet kan være?

Har prøvet at skifte stempel, bundpakning, prøvet at tage udstødningen af og se om den stadig pustede luft ud. renset kaburatoren.

Hjælp er ved at være godt træt af den nu.

Kommentar
Fra : 120690

Dato : 08-01-07 15:57

har forresten også skiftet toppakning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:26

Du har nok vendt culinderen forkert

Hvor ved du fra den puster luft UD ?????

Kommentar
Fra : 120690

Dato : 08-01-07 18:09

for det kan jeg mærke, og når jeg holder et lille stykke papir foran karburatoren og åbner spjældet helt og træder på kickstarteren så kan man se papiret bliver pustet væk

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 08-01-07 18:11

Det er ganske normalt at man kan se at der kommer lidt luft ud af karbuen når man giver gas. (specielt hvis den står i tomgang og man så giver gas vil det blive tydeligt).

Den kan da godt starte, ik?.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:22

Pilen på stemplet skal vende mod udstødningen selvom jeg ikke tror det er det der gør det Det der stempel er det rigtig størrelse og er det evt Hakket??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:26

Hvad med cylinderen den er vel ikke skadet på nogen måde??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-01-07 23:03

Det er normalt på en puch maxi at den gør sådan.
Hvis du vil være 100% sikker, så skift din cylinder ud til en med membran.
De findes dog kun til tunede motore.

Kommentar
Fra : FætterM

Dato : 17-01-07 22:16

Glem stempler der vender forkert. Årsagen er den at "indsugningsventil" i en 2taktsmotor jo er stemplet. Bensin/luftblandingen bliver jo suget ind under stemplet pga det undertryk der opstår i krumtapshuset når stemplet går mod top, derved suges luften ind gennem indsugningen. Når så stemplet køre ned af igen bliver indsugningen ikke lukket før stemplet er et stykke nede igen. Derved dannes der lidt overtryk i krumtapshuset, dette får lidt af den indsugede luft til at blæse ud igen. Dette mindskes dog en del ved højere omdrejninger. Ellers er det rigtigt som noshygy skriver at løsningen er en membran.