/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kaburator puster luft ud
Fra : 120690
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 08-01-07 15:55

Hej Kandu


Jeg har et problem med Puch maxi, den suger ikke luft ind i gennem kaburatoren men den spytter luft ud.

Hvad tror i problemet kan være?

Har prøvet at skifte stempel, bundpakning, prøvet at tage udstødningen af og se om den stadig pustede luft ud. renset kaburatoren.

Hjælp er ved at være godt træt af den nu.

 
 
Kommentar
Fra : 120690


Dato : 08-01-07 15:57

har forresten også skiftet toppakning

Kommentar
Fra : refi


Dato : 08-01-07 17:26

Du har nok vendt culinderen forkert

Hvor ved du fra den puster luft UD ?????

Kommentar
Fra : 120690


Dato : 08-01-07 18:09

for det kan jeg mærke, og når jeg holder et lille stykke papir foran karburatoren og åbner spjældet helt og træder på kickstarteren så kan man se papiret bliver pustet væk

Kommentar
Fra : Puch1


Dato : 08-01-07 18:11

Det er ganske normalt at man kan se at der kommer lidt luft ud af karbuen når man giver gas. (specielt hvis den står i tomgang og man så giver gas vil det blive tydeligt).

Den kan da godt starte, ik?.

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 08-01-07 22:22

Pilen på stemplet skal vende mod udstødningen selvom jeg ikke tror det er det der gør det Det der stempel er det rigtig størrelse og er det evt Hakket??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 08-01-07 22:26

Hvad med cylinderen den er vel ikke skadet på nogen måde??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 08-01-07 23:03

Det er normalt på en puch maxi at den gør sådan.
Hvis du vil være 100% sikker, så skift din cylinder ud til en med membran.
De findes dog kun til tunede motore.


Kommentar
Fra : FætterM


Dato : 17-01-07 22:16

Glem stempler der vender forkert. Årsagen er den at "indsugningsventil" i en 2taktsmotor jo er stemplet. Bensin/luftblandingen bliver jo suget ind under stemplet pga det undertryk der opstår i krumtapshuset når stemplet går mod top, derved suges luften ind gennem indsugningen. Når så stemplet køre ned af igen bliver indsugningen ikke lukket før stemplet er et stykke nede igen. Derved dannes der lidt overtryk i krumtapshuset, dette får lidt af den indsugede luft til at blæse ud igen. Dette mindskes dog en del ved højere omdrejninger. Ellers er det rigtigt som noshygy skriver at løsningen er en membran.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste