/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvordan spiser man tacoskaller
Fra : vaxen
Vist : 6799 gange
50 point
Dato : 08-01-07 12:48

Fortæl mig lige det!

Her i huset vil det give mere mening, hvis man tog tre tacoskaller, knuste dem ned i en blanding af salat, ost, majs, krydret oksekød og dressing - og så derefter spiste skidtet med en ske..

Jeg fatter det ikke... Man er jo mere fedtet efter en tacoskal end efter en portion gnaveben!!

Nogen, der har et trick???

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-01-07 12:52

vi gør som du selv foreslog der. Laver saltal og kød osv og knuser skallerne. Det er langt det nemmeste.

Det andet grisser så frygtelig meget

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-01-07 12:52

hehe der skulle stå salat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-07 13:03

Jeg har kun engang fået serveret tarcoskaller, og det var endda ikke hjemme, så jeg prøvede at lurer værterne af. De sad bare med skallerne i hånden og bed, ikke noget med bestik

Sådan noget fedtestads er jeg ikke lige til, så vi køber færdige "kødpandekager" og bruger dem i stedet, det er godt nok ikke så sprødt som skallerne, men det "roder" ikke så meget og fyldet er på samme måde

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-01-07 13:38

Jeg kan altså godt forstå jer Bublebee... Men synes det er snyd. Taco'en har jo overlevet i Mexico, så de må jo på en eller anden facon have knækket koden. Jeg begriber bare ikke hvordan... eller også er mexicanske tacoskaller ikke lige som de danske...

Fandt lige en hjemmeside med en lille instruktion - ret sjov, men jeg kan stadig ikke se, hvordan det skulle kunne løse noget som helst.... Jeg skulle ihvertfald ikke gå rundt med sådan en uden tallerken, knive, gafler, skeer og et ton servietter

http://www.tacohouse.dk/presentation.html

Nordsted - jeg kan desværre ikke tåle kornprodukter og majs er sådan lige på grænsen... Så de bløde er ikke et mulighed, desværre... Ellers havde jeg med sikkerhed også valgt dem istedet!!

Vaxen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-01-07 13:44

hehe trist vaxen - ja man kan nu også sagtens spise dem på den anden måde, men uha man bliver super grisset gg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-07 13:46

Den "brugsanvisning" er præcis den måde værterne spiste skallerne på

Vaxen kan du ikke undtagelsesvis bage majspandekager??

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 08-01-07 13:59

Som far til to vilde unger der elsker Taco har jeg også længe kæmpet med problemet

Den "håndholdte model" har vi opgivet, men til gengæld har vi en masse små bøtter med tilbehør, guacamole, majs, bønner, kødsovs, salat m.m., som ungerne selv kan "vælge fra". (Så spiser de også mere).

Fidusen er så at vi har skallerne "on the side", "knækker dem midtover" og bruger dem som ske til at tage det op med, som vi har "rodet rundt" på tallerkenen. Dvs. vi blander for det meste kødet med tilbehøret og "skubber så skallen via salaten gennem kødblandingen" - og skubber efter med den anden halvdel.

Resultat, næsten nul grisseri og et par mætte unger, lol

Dala

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-01-07 14:04

Har aldrig spist en taco, men har tjekket linket og set instruksen...

Kan sådan en taco-skal ikke "lægges i blød" (pensles og trække) i eks. en fortyndet model af dressingen, og så spises som en pandekage?

Jeg ville da også nødig spise en sprød ting med fyld på. Det lyder meget omstændigt i mine ører!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-01-07 14:06

Citat
Den "brugsanvisning" er præcis den måde værterne spiste skallerne på

Det var sørens... så er det nok bare træning, der skal til.... Eller accept af naskede fingre og hænder/mund og eventuelt albuer og trøje...

Vi spiser faktisk ikke tacos så tit, for som sagt er det ikke det bedste for mit helbred, men når vi gør det, så bruger vi det som fast-food, der kun er semi-syndigt
Mere vild er jeg faktisk heller ikke med det. Fordelen er jo, at alt er klart på tyve minutter, og det er da et mirakel en gang i mellem. At bage majspandekager vil jo unægteligt pille "fast" ud af "fast-food"

Takker for forslaget anyway

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-01-07 14:14

Dalapin, I har da forstået at "sno jer" - ideen er god og har jo lidt af det originale med sig - man spiser jo stadig med "klør fem"

Ysseven, hvis først sådan en skal bliver våd, så bliver den helt opløst - og jeg må indrømme, at det sprøde er en del af charmen... - du skulle prøve det en gang

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-07 14:23

Vaxen du må være lidt kreativ, køb et stykke voksdug, og sy jer hver en stor hagesmæk, evt også skåneærmer, og hav et bjerg af afreven køkkenrulle klar, sammen med en fugtig klud, så kan det ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 14:34

http://www.hjerteforeningen.dk/sw8865.asp

heller ikke tacos her - majspandekager kan med held laves så de udgør det for alternativ taco

Citat
Hvis det skal være lidt af en festmiddag, så drop taco-skallerne og lav majspandekager i stedet: Find en pandekageopskrift i din kogebog, unlad sukkeret, og erstat halvdelen af hvedemelet med majsmel. Brug en stor pande.

Den festligste måde at servere mexi-retten på, er på færdiganrettede, varme tallerkener:

Læg en stor majspandekage på hver tallerken. Fyld godt med bønnesnask og reven emmenthaler på den ene halvdel, og fold den anden hen over. Drys lidt ost hen over, og gratinér i ovnen til osten er smeltet. Ved siden af pandekagen placeres salat, overhældt med en dressing af appelsinjuice og tabasco. Hertil en klat creme fraiche, og en klat Guacamole, som laves på følgende måde:

Kødet fra 1-2 godt modne avocadoer blendes med citronsaft, hvidløg, lidt salt og en smule creme fraiche.

Herlighedsværdigen bliver bestemt ikke ringere, hvis der også er en klat mexi-ris på tallerkenen:
Kog ris til ca. halvdelen af det antal personer, I er. Svits et stort løg og nogle hakkede tomater i olivenolie. Tilsæt risene og smag til med spidskommen og salt.

Som tilbehør serveres ostegratinerede tortillachips og ekstra salat.
..... vaxen jeg går ud fra at du selv kan lave majspandekager uden for meget hvedemel osv
herfra http://hjem.get2net.dk/luthien/mad.htm

taco og tortillas er lige gode til det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 14:38

ps lidt øl i majspandekager gør dem bemærkelsesværdigt mere sprøde og er stadig til at håndtere på en tallerken - eller for den sags skyld som håndmad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 14:48

majskager kan jo faktisk også rulles til en lidt kraftig bund og bruges (uden nogen form for sødestof) - har lige stået på hovedet for at finde den åndsvage opskrift - men det er vist for længe siden jeg har prøvet det

kan huske at de ikke skal i en for dyb gryde - brugte en sater-pande til dem. (så er det bare lige at håbe at lige den middag ikke er til et helt selskab

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 08-01-07 21:22

hej

hjemme hos os, er taco skaller et stort hit, men vi har samme problem som mange andre.... og derfor er vi begyndt at købe de flade taco skaller..... ja den er god nok, der er lavet flade taco skaller, vil tror de er ca 10 cm lange, 5 brede, og 1 cm høj, så slipper man for at ligne en brugt hagesmæk når man har spist, for de er lige til at holde styr på, de er også lavet i en mini udgave, tror de er ca halv str.... så køb dem, og i vil blive glade for at spise taco skaller igen.

venlig hilsen michelle

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-01-07 22:00

Jaaa, Michelle, dem har jeg godt set - men de er desværre ikke i sortiment i den lokale Brugs, hvor vi almindeligvis henter vores mad, når det skal gå hurtigt ( istedet for det lokale pizzaria, suk...)

De er noget lettere at styre, det vil jeg give dig helt ret i!

Hvad angår de almindelige, så tror jeg Nordsted er inde på noget af det rigtige... en voksdug!!! Hagesmæk og så en klar vaskemaskine og et bad

Nå, pyt, det smager jo ganske glimrende i en snæver vending - og så kan man vel godt leve med lidt snask på hænderne..... Men jeg kommer ALDRIG til at spise Taco på en restaurant!!!

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 23-02-07 21:52

Tak for svaret Nordsted1