|
| Polo hit med platin problemer Fra : mads13772 | Vist : 1419 gange 100 point Dato : 08-01-07 07:10 |
|
Jeg har en polo hit fra 85 som har problemer med platinerne. Jeg skal skifte platiner hver dag da den kun kan køre omkring 100 km før platin er ødelagt. Jeg har skiftet både kondensator og tændspole uden held. Er der nogen der har en god ide til hvad det kan være?????
| |
| Kommentar Fra : mads13772 |
Dato : 08-01-07 12:24 |
|
tændspolen er en original. Den har den modstand på 2 ohm som der forskrives. Jeg har dog haft skiftet den men med samme resultat. Platinerne bliver ødelagt, hvad enten det er en original eller uoriginal tændspole. Ved køb af ny tændspole bad jeg udtrykkeligt om ikke at få en til elektronisk tændning, da disse har en lavere modstand og platinerne derved for mere strøm og bliver ødelagt.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 08-01-07 16:14 |
|
Nogle spoler er bygget til en formodstand, der kortsluttes, når starteren aktiveres, men er i kredsløbet, når motoren arbejder normalt.
Dette kompenserer for det spændingsfald, der opstår ved startmotorens forbrug. Men hvis den ikke kobles ind ved normal drift, vil den give nøjagtig det problem, du beskriver.
| |
|
hvis du køre meget i omdrejnings begrændseren bliver platinderne også slidte eller kan du prøve at montere 2 kondedsatore parelelt det burde redusere slitage på platinder
| |
|
Bliver der ligesom "top" i den ene kontaktor og "hul" i den anden?
Sekundær modstanden, som nævnes, skal være mellem 7Kohm og 12Kohm.
Afstanden mellem kontaktorne skal være 0.4mm. Er den det?
For lille afstand ødelægger også kontaktsættet.
Selvom øjemål kan klare et platin skift er det nu bedst at kontrollere med søgerblade
Jeg går ud fra at det er en 1000 eller 1100 ccm motor
- Anden
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 09-01-07 14:53 |
|
Er din strømfordeler placeret i forlængelse af knastakslen?
H-J
| |
| Kommentar Fra : mads13772 |
Dato : 10-01-07 07:03 |
|
Ja det er den. Jeg har lige haft en mekaniker til at kigge på den. Han stillede tændingen på den, da den stod helt forkert. Nu kan den køre igen, men hvor længe må tiden vise. Kan tændingen være årsag til platinerne brændte af ?
| |
|
Det lyder underligt for mig.. Men måske
Tændingen plejer at stå ok når jeg har skiftet platiner
Håber alt godt
- Anden
| |
|
Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 0
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 6
Husk nu at få lukket dine spørgsmål
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 10-01-07 23:14 |
|
Min søn havde sådan én, med samme problem.
Pakdåsen var blevet utæt, så der trængte lidt olie ind i strømfordelerhuset, hvilket gav ham dit problem, da det gav en olietåge i fordelerhuset.
Hans mekanikker borede et 2mm hul i husets underside, så olien kunne dryppe ud, og problemet ophørte.
Han fik ikke fugtproblemer, og det var billigere end, at skifte pakdåsen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|