/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvorfor så langsom ???
Fra : keno
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 08-01-07 07:03

Hejsa

Jeg ved ikke hvorfor min computer er blevet så langsomt ?
Når jeg går ind på emule og henter en sang ikke et album så tager det over 12 minutter sangen er kun på 3,98 MB
Jeg ser at den henter med en hastighed med omkring 5,82 til 6,12 KB/s den anden computer jeg havede var hurtiger selvom den var meget meget mindre end den jeg har nu.
Nogen som kan fortælle mig hvorfor ?? mvh KENO

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 09:23

du kunne jo forsøge at måle din hastighed

forslag: http://promos.mcafee.com/speedometer/test_0150.asp

ellers: kører du jævnligt vedligeholdelse og får ryddet op ????

Har du for meget der kører på een gang så din forbindelse sløves ?

og

muligheden for at du har snavs på din pc er bestemt også noget der kan sløve din pc helt enormt så en omgang god scanning og evt senere en hijackthislog lagt herind for at få den gennemset vil nok være en god ide.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-07 09:26

Selv om det er helt elementære ting må jeg alligevel spørge, om du husker, at vedligeholde din Pc og rydde op på den?

Det hjælper gevaldigt at defragmentere disken og scandiske og fjerne alt det overflødige, der ligger på din computer, bl. a.Temporary Internet Files.
Har du et antispyware program til fjernelse af spyware?
Du kan også efterhånden have fået fyldt alt for meget på din Pc, som du måske i stedet skulle lægge over på cd rommer.
Bare forslag.

mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-01-07 09:28

Undskyld mirit, jeg krydsede dig akurat, men det går nok allikgevel. Gode råd kan ikke gives for tit.

katten

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-01-07 09:32

De ting som er nævnt kan være medvirkende til problemet. Hvad der også kan sløve download er, hvis du f,eks har fået en ny firewall. Du kan prøve at lukke den ned, og se om det ændrer noget (husk at aktivere Windows firewall imens).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-07 09:32

vi krydser da bare chatnoir

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-07 19:42

Det behøver ikke at være snavs, når download hastigheden nedsættes.
Jeg har selv oplevet dette fænomen på diverse P2P servere.
Nogle af dem, priotere ens forbindelse lavere, hvis den ikke har været aktiv i en længere periode, lige som hvis man ikke selv har filer til udveksling i systemet.
Hvis man har mange filer som andre kan hente, vil det ofte vise sig, at hastigheden sættes op.
Der spiller også det ind, at hvis alt for mange downloader på samme tid, og serveren er godt belastet, så går hastigheden ned.