/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Oversigt over banker/sparekas.
Fra : katrin
Vist : 859 gange
500 point
Dato : 07-01-07 20:19

Da jeg har et lån til en ekstremt høj rente i BG Bank, ønsker jeg at skifte til en anden bank el. sparekasse.
Engang havde jeg fundet en oversigt på nettet over diverse banker og sparekasser, hvor der på en overskueligt måde stod bla. renter så man hurtigt kunne samligne de forskellige steder.
Den side har jeg desværre ikke mere. Og jeg kan ikke finde den på nettet. Kun én hvor der står omkring 10 forkellige banker.
Kan du hjælpe mig med at finde den oprindelige side igen ?

Kathrin

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 510 point
Dato : 07-01-07 20:22

Hej Kathrin

Kunne det være http://www.mybanker.dk

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-01-07 20:40

Tag en snak med dem, de plejer at kunne tales "til fornuft", når man begynder at snakke om "alternativer".

Når man så også har været kune i en årrække, kan man få yderligere fordele.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-01-07 20:46

Der er også denne side

http://www.pengepriser.dk/frontpage.html

der er det muligt at vælge. Og du kan få mere end de "10" banker som du ser på forsiden.

Godkendelse af svar
Fra : katrin

Dato : 08-01-07 22:56

Tak for svaret me67.

Jeg har talt med banken, men han rykker sig ikke meget. Først troede jeg at han kunne sætte renten ned når han er min rådgiver (hvilket også er sket en lillebitte smule, men slet ikke noget der gør en forskel). Men nu har jeg en idé om, at han måske ikke har den myndighed at råde over renten ?!?
Jeg har jo ikke prøvet det før, og jeg aner ikke hvad man kan og ikke kan iforhold til en forhandling.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 09-01-07 09:23

Hej Katrin.

Jeg kan mindes jeg engang stod i samme situation som du hvor det stort set var umulig at få renten ned på et fornuftigt plan.

For mit vedkommende var der her tale om et billån på knap 100k med en daværende rente på 9,25% som de ikke ville røre noget særligt ved.

Jeg havde så lagt en strategi og som i øvrigt også lykkedes (he he) og den gik ud på at jeg tog kontakt til en anden bank hvor renten var en hel anden nemlig godt 6% og bad dem så om at overflytte mine konti til deres bank.

Der gik ikke mere end 2 dage - så ringede min daværende bankrådgiver for at forhøre sig om hvad det var jeg lige havde gang i da han havde modtaget anmodningen om at jeg ville flytte mine konti, hvortil jeg svarede at jeg såmen bare havde fundet en bank hvor jeg syntes renten var mere acceptabelt end den han kunne tilbyde mig og derfor havde valgt at flytte.

Han ville så gerne lige høre hvad jeg var blevet tilbudt af rente hvortil jeg svarede 5% (som var 1% mindre end den rente jeg var blevet tilbudt) - dette ville han gerne lige se på om ikke han også kunne tilbyde og ville så vende tilbage senere på dagen - og JO minsanten om ikke han pludselig også kunne det.

Så mit råd til dig er bare at klø på - banker er som en hvilken som helst anden bolsjebutik og de er også til at handle med - hvis ikke, så tager du bare den næste bank.

Held og lykke til

Venligst ME67