/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad kan xp media center???
Fra : dayworker24
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 07-01-07 19:10

Jeg skal finde en bærbar til min søster, men den jeg har fundet er jeg lidt i tvivl om.

Den har Microsoft Windows XP Media Center styresystem, men hvad kan det system og, hvor stor forskel er der på dette og en normal version af windows xp pro/home???

her er linket til pc'en
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902120

Accepteret svar
Fra : thewolf

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-07 19:22

hei
Her er der en link som besvarer noe av det du spør om
Siden er på norsk, med andre linker nederst

http://www.microsoft.com/norge/mediacenter/extender/evaluation/hardware.mspx

thewolf

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-01-07 21:41

Hej

Vær opmærksom på at det ikke ser ud som om der er tv-tuner i pc'en og du kan jo så ikke se tv på den.

Har set det et par gange og syntes det er for ringe at så sælge pc'en på at den er med media-center SW, da temmelig meget af ideen jo så forsvinder.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 07-01-07 22:04

Forskellen mellem Win XP Home og MCE er, at MCE har noget media software oveni. MCE'en kan de samme ting som XP Home.

Den bærbare har sådant set nogle rimeligt fornuftige specifikationer, men det afhænger lidt af, hvad den konkret skal bruges til. Hvis den skal bruges til chat/mail er den næsten for god - hvis den skal bruges til nyeste 3D spil, ville jeg sørge for bedre grafikkort og mere RAM.

Som K_M_S også siger, er der ikke noget TV-tuner kort i den bærbare, men du kan evt. købe en extern tuner, fx. med USB tilslutning.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-01-07 22:35

Hej jeg har taget den pc fordi den ikke bliver gammel for hurtigt.

Den skal bruges til skriveprogram, chat, internet osv.

Hun skal se nogle film hører musik derfor de 120 gb.

Har godt set der ikke er tv tuner kort i, men det var mest det med om den kunne det samme eller om det var mere begrænset end xp pro/home.

men tak for alle svarene

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-01-07 23:17

em Win MCE er en WinXP-Pro med en mediaoverbygning til håndtering af TV, billeder, musik o.s.v.
Dansk oversigt her:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/default.mspx

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 21-01-07 12:11

Tak for svaret thewolf.

har købt bærbaren,og den virker bare som den skal