/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
MAGIX program virker ikke
Fra : hawaii7
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 07-01-07 18:58

Har en bærebar MEDION multimedie maskine MD 95500 med Windows XP, hvor jeg har installeret et program fra MAGIX der hedder Audio Cleaning deluxe 11 lab. det er et musikprogram til indspildning af evt. LP plader, kan fjerne støj m.m. og så senere gemme musikfilerne som diverse filer m.m.
Installeringen foregik uden problemer og MEDION har et stik som hedder AUDIOINDGANG til optagelser fra ekstern lydkilde. Jeg har sat kabel fra lydindgangen og til min forstærker (TAPE REC.) der hvor man optager med en bpndoptager m.m. Nu er problemet at lyden ikke bliver registreret i mit program, uanset hvor maget jeg skruer op for volumen. Jeg følger den danske brugsvejledning, men ingen lyd kommer. Nu det simple

sprøgmål hvorfor?

skal der sættes noget op?

Jeg kender ikke en skid til windows xp. Har været inde og fundet noget hardware, men kan ikke se hvad lydkortet hedder. Den kan godt afspille fra CD drevet med lyd.
Jeg ved der er mange eksperter her på KANDU så måske er der en der har samme program og kender til det og evt. mit problem.

Mens jeg nu alligevel er i gang. På min gode gamle mac med et gammelt outlook express har jeg en funktion der hedder "send igen". Hvis en modtager siger at mailen ikke er noget frem ka jeg gå til sendt post og markerer mailen og så i et vindu klikke på "send igen". Denne funktion kan jeg ikke finde på min bærebar med windows xp.
kan det være rigtig at denne funktion ikke findes?

Det var en større omgang og jeg håber på et svar eller flere fra nogle eksperter på dette område.
På forhånd tak.
PS Når I kommer med en besvarelse må ike tage noget for givet angående windows xp. jeg kender at starte det op og bruge homebanking.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-01-07 19:15

Citat
Jeg har sat kabel fra lydindgangen og til min forstærker (TAPE REC.)

Du skal bruge udgangen fra forstærkeren. Den hedder ganske givet TAPE OUT.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 19:24

Angående "send igen" i Outlook expres, jeg har aldrig set funktionen, men du kan jo altid gå til din send mappe og så Videre sende din mail (skriv modtagers e-mail).

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-01-07 19:32

STL_s ja det var en skrivefejl. Det er selvfølgelig tape out det er sat i.
Helt korrekt fra forstærkeren tape out til lydindgangen på computteren.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-01-07 19:43

Har slået indspilning til "Line In/Aux In" og stillet indgangsstyrken?

Hvis ikke, får du intet igennem.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-07 07:58

Bruger selv programmet, og har aldrig haft problemer, selvom det har været installeret på forskellige PC'er.
Kommer der "lyd" ud af forstærkeren???
Har du højttalere på forstærkeren, som der kan komme den rigtige lyd ud af??
Nu har du vel sat grammofonen til en RIAA indgang (PHONO indgang)
Hvilken indgang aktivere du med programmet (3 forskellige at vælge imellem)???

Skal nok prøve at hjælpe dig, men må have lidt flere oplysninger.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-01-07 08:04

Prøv lige at checke dette:
gå ind i start, vælg alle programmer, gå ind i tilbehør, klik på underholdning, vælg lydstyrke.

Her har du en mikser, er der noget der er slået fra ???
Er der skruet op for de rigtige ting ???

Det er muligt at du sagtens kan spille cd'er på computeren, men line in kan godt være slået fra/ skruet ned.

Blot et foreslag.

MVH

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-01-07 08:49

Hej viskinge
tak for de mange forslag. Jeg har sendt dig en længere redegørelse til din private mail boks.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-01-07 08:36

Sker der noget?? jeg syntes ikke rigtigt at have hørt mere til dig.

Fik du min sidste private e-mail??

MVH

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 30-01-07 06:56

Tak for svaret viskinge.